Reklama

Reklama

Sériový vrah žen řádí v pařížských ulicích. V uličkách pařížské židovské čtvrti Marais řádí vrah. V noci přepadává ženy, roztrhá jim šaty a pak ji zabije. Poslední případ se udál blízko místního řeznictví. Velmi snadno se nabízí první podezřelý – řezník, kterého k výslechu vytáhnou přímo z postele. Maigret záhy zjišťuje, že tenhle člověk nebude ten pravý. Maigret nastraží riskantní past. Do nočních ulic vypustí pár „volavek", které mají zabijáka nalákat. Všichni jsou v pohotovosti, a přesto vrah znovu udeří. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

Finskej 

všechny recenze uživatele

Co vůbec dodat... Jean Gabin je v úloze komisaře Maigreta naprosto bezchybný a jeho ztělesnění slavného kriminálního komisaře musí potěšit každého ctitele kánonu. Ti, kdo u slavných detektivů ctí věrné zpodobnění literárního originálu a netouží po nějakých "kreacích" (fuj), "obohaceních" (fuj) a "vlastních osobních přínosech" (fuj), mohou - a dokonce by měli - bez obav shlédnout. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Klasické detektivky, u kterých bylo třeba nejprve rozlousknout motiv, psychologicky postupovat zevnitř navenek, které vyžadovaly divákovu spoluúčast, a které považují "nalezení vraha" i za svoji zásluhu, ty vždycky potěží a přinesou i určité zadostiučinění. Zde Maigret/Gabin "dekonstruuje" případ muže stojícího mezi dvěma ženami, matkou a manželkou. Později se však ukáže, že žena a manželka jsou na jedné straně, a na druhé straně jsou ostatní ženy, které se snaží "systematicky" vybít. Práce je to však náročná a dlouhodobá, ale stejně tak náročně a dlouhodobě pracuje i Maigret. Odkrývá pachatelovu mentalitu až do raného dětství, kde nachází odpovídající "mentální defekt". Nepřítelem jsou všechny ženy, k nimž ho poutá nepřekonatelný sado (ostatní ženy) masochistický (matka a manželka) vztah. Jako Maigretovu spolupracovníku se mi nezamlouvá pouze motiv "ješitnosti", který považuji za sporný.... O dva roky později natočil Alfred Hitchcock slavné "Psycho", které uderněji zobrazuje podobnou situaci. Ale také vypjatěji a schématičtěji. Simenonův přesah matky v manželku (i když se vzájemně nenávidí) celou situaci rozšiřuje, ale zároveň i zpřesňuje; u Roberta Blocha je situace jednodušší, a proto i strašidelnější. Pozn.: Nezávisle na filmu popisuje osobu s traumatickým poškozením mozku (náš hrdina Marcel Maurin/Jean Desailly) PhDr. Martina Hasalíková: "kolísavá emocionalita, úzkostnost až depresivita, narušení psychomotorického tempa, tendence ke stereotypii, ulpívání na určitých projevech chování, nedostatek ohledu k okolnímu světu, egocentrismus, nerespektování pravidel ustálené sociální interakce, zvýšená afektivita a dráždivost". Ješitnost zde neuvádí. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nevedel som, čo očakávať o takto starej detektívky, pretože odvtedy tu už bolo všetko a ťažko niečím prekvapiť. Maigret ponúka detektívku psychologickú, kde páchateľa nie je pre diváka nijako zvlášť ťažké odhaliť. Mal som ešte jeden tip, ale prednosť pred prekvapením dostala (možno našťastie) práve psychologizácia. Čiže Maigret ma ničím neprekvapil, ani ma nesklamal, dostal som zhruba to, čo môže detektívka z 50. rokov ponúknuť. Asi všetci sme si všimli Lina Venturu v malej úlohe jedného z vyšetrovateľov. Zaujímajú ma aj ďalšie filmy s Gabinom v tejto úlohe. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Starý detektivky maj něco do sebe, ale zrovna tenhle film se dočkal dvou předělávek. Viděl jsem ty novější verze s Brunem Cremerem i s Rowanem Atkinsonem a nerad to řikám, ale originál je proti oběma novějším verzím trochu nuda. Já jsem navíc hodně ovlivněnej seriálem, takže pro mě je postava komisaře Maigreta neodmyslitelně spojená právě s Brunem Cremerem. Jestli máte rádi Jeana Gabina, tak samozřejmě asi film za vidění stojí, ale jinak bych asi doporučil sáhnout spíš po některý z novějších verzí. Zejména ta "česká" s Cremerem, kterou režíroval Juraj Herz a hraje tam i pár českejch herců, je podle mě o dost lepší. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Působivá detektivka s depresivní, temnou atmosférou. Kriminálka ze staré francouzské školy, černobílá, s excelentním Gabinem v hlavní roli, a s mladou Annie Girardot a mladým Venturou v rolích vedlejších. Fakt krása, jediné, co mi na tom vadilo, je ta poněkud přemrštěná (ale jen trochu) délka, přece jen Maigretovky nejsou nijak dlouhé. Ovšem to je jediná věc, se kterou mám problém (ale ne moc velký). Vynikající předloha, geniální scénář, kamera, režie, hudba a nepřekonatelný Jean Gabin v hlavní roli, jeden z nejlepších francouzských herců a jediná reálná předloha Maigreta. On JE Maigret, až dosud byl u mě jednička Cremer, ale to už neplatí. Fantastičtí herci jsou naprosto všude, i v těch nejmenších rolích, takhle vypadá správný herecký koncert. A i když je od počátku jasné, kdo za tím vším stojí, vše je tak geniální, působivé a neskutečně napínavé, že to prostě žerete. A když k tomu připočtete i vynikající brněnský dabing se Zlatomírem Vackem v hlavní roli, máte přesný obrázek toho, jak má správný film vypadat. A Maigret tohle všechno splňuje téměř na výbornou. Určitě se podívám i na další dva kousky, škoda, že je těch maigretovek s Gabinem tak málo...88%. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (8)

  • Interiéry filmu se natáčely ve Studiu Éclair v Épinay-sur-Seine (Seine-Saint-Denis). (classic)
  • Film slavil velký úspěch, do kina se na něj přišlo od února 1958 podívat 3.076.005 diváků. (Snorlax)
  • Natáčelo se od 22. července do 28. září 1957. (classic)

Reklama

Reklama