Režie:
Jean DelannoyKamera:
Louis PageHudba:
Paul MisrakiHrají:
Jean Gabin, Annie Girardot, Jeanne Boitel, Paulette Dubost, Jean Desailly, Lucienne Bogaert, Jean Tissier, Charles Bouillaud, Jean Debucourt, Lino Ventura (více)Obsahy(2)
Sériový vrah žen řádí v pařížských ulicích. V uličkách pařížské židovské čtvrti Marais řádí vrah. V noci přepadává ženy, roztrhá jim šaty a pak ji zabije. Poslední případ se udál blízko místního řeznictví. Velmi snadno se nabízí první podezřelý – řezník, kterého k výslechu vytáhnou přímo z postele. Maigret záhy zjišťuje, že tenhle člověk nebude ten pravý. Maigret nastraží riskantní past. Do nočních ulic vypustí pár „volavek", které mají zabijáka nalákat. Všichni jsou v pohotovosti, a přesto vrah znovu udeří. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (95)
Vlastně dokonalá detektivka, takovýho klasickýho střihu, kde nich nechybí, ani nepřebývá. Je tu paranoidní atmosféra, je zde nahánění vrahouna v temných uličkách Paříže a vrcholí to výslechovým „grilováním“ pachatele, mimochodem výborně natočeném a vygradovaném. A Gabin byl a vždycky bude tím nejlepším Maigretem, kdy snoubí v sobě vášeň a živelnost se stoickým klidem a charismatem alá Hrušinského major Kalaš, a vy jenom s úžasem můžete pozorovat, kterou ze svých charakterových vrstev ze sebe při výsleších podezřelých zrovna použije. Taková mnohovrstevnatá policejní figura není zas tak v kriminálním žánru běžná a Gabin jí uchopil fenomenálně. Snad jsem jenom postrádal nějaký větší moment překvapení, protože vrah se nabízel zřetelně již od půle, ale i tak jsem si to užil vrchovatě. ()
Cely film je postaven na Gabinovi a jeho postave komisare Maigreta. Je fakt, ze je radost se na nej divat a jeho dialogy jsou ozdobou tohoto filmu. Jinak ale na teto kriminalce nevidim nic vynikajiciho. Francouzi vzdy umi z Parize navodit vybornou atmosferu, v tomto dramatu, komorniho charakteru se o to ani nepokusili. Scenar prumerny, kamera solidni, hudba nevyrazna. Pro me celkem zklamani, cekal jsem vice. ()
Na tohoto Maigreta ti ostatní neměli ani náhodou, i když takový B.Cremer člověka zvyklého na Gabina rozhodně nepohorší! Ale Gabin je Gabin a už nikdy, bohužel, nebude... Opět geniální dílko světové literatury a filmu od G.Simenona. Tentokrát je Maigret i se svým týmem postaven před těžkou situaci, ve městě někdo vraždí ženy, všeobecný strach se znásobí, když údajný zadržený pachatel není tím pravým.!! ()
Co vůbec dodat... Jean Gabin je v úloze komisaře Maigreta naprosto bezchybný a jeho ztělesnění slavného kriminálního komisaře musí potěšit každého ctitele kánonu. Ti, kdo u slavných detektivů ctí věrné zpodobnění literárního originálu a netouží po nějakých "kreacích" (fuj), "obohaceních" (fuj) a "vlastních osobních přínosech" (fuj), mohou - a dokonce by měli - bez obav shlédnout. ()
Jean Gabin je coby Maigret nedostižný a Annie Girardot (krom toho, že už tehdy předvedla své úsporné herectví naplno) mladá a krásná. Klasika z nejklasičtějších, alespoň co se týče krimi ze země Galského kohouta. Za ta léta možná lehce okorala zápletka a rozuzlení (z dnešního pohledu nejspíš příliš jednoduché a předvídatelné, což je dáno častým napodobováním a možná i vykrádáním), avšak temná atmosféra noční Paříže, hmatatelný strach z vraždícího maniaka a celkový nekorektní a syrový styl nikterak neztrácí na působivosti. Obzvláště nezapomenutelná je scéna křížového výslechu matky a manželky malíře, kdy po celou dobu klidný komisař Maigret přehodí výhybku a nějaké gendrové záležitosti jsou mu u zadní části těla. 90%. ()
Reklama