Reklama

Reklama

Uloupil jí celé dětství... Příběh Nataschi Kampuschové netřeba blíže představovat, svého času obletěl doslova celý svět. Desetiletá Natascha odešla ráno 2. března 1998 po hádce s matkou sama do školy ve vídeňské čtvrti Donaustadt. Krátce nato ji unesl pětatřicetiletý elektrotechnik Wolfgang Priklopil, který ji více než osm let věznil v maličké místnosti pod garáží, kterou sám vybudoval. Filmovou verzi tohoto příběhu natočila v roce 2013 v německé produkci americká režisérka Sherry Hormannová a do hlavních rolí obsadila irskou herečku Antonii Campbell-Hughesovou a dánského herce Thure Lindhardta. (Česká televize)

(více)

Recenze (174)

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Hodnotil bych asi nastejno, jako v případě Room, možná o trochu lépe díky tomu, že film se zaměřoval na Nataschino počínání už od dětství. Ta měla hned několik možností vymanit se ze spárů tyranského sociopata, bohužel po letech psychického i fyzického týrání se na to nezmohla a své trýznění tak protáhla o řadu let. Pochopitelné, celkem i mrazivé a chytře natočené tak, aby si člověk už od začátku něco myslel, ale ve výsledku se dočkal trochu jiného závěru. Jsem spokojen, celé dvě hodiny jsem napjatě sledoval, co se stane dál a zároveň se snažil pochopit mysl únosce - bezúspěšně. /// Viděno ze záznamu na Prima MAX s českým dabingem. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Byla obyčejným děvčetem, ale vzápětí se o ní dozvědělo celé Rakousko. O osm let později pak celý svět. Tehdy se jí totiž podařilo uprchnout ze zajetí elektrotechnika Wolfganga Priklopila. Ze zajetí plného temnoty, samoty, depresí a každodenního strachu. Režisérka Sherry Horman diváka zrovna nešetří. Od utrpení neodklání kameru. Únosce dívku trýzní samotou a pohrůžkami, léta ji nechává hladovět, bije ji a znásilňuje. Výsledek se nevyhýbá nahotě i scénám znásilnění, je chladný, odtažitý. Klaustrofobní atmosféře pomáhá i kamera ostříleného Michaela Ballhause (Gangy New Yorku, Mafiáni, Spáči), stejně jako zvuková stopa. Netuším, jak moc se Kampusch na výsledku skutečně podílela (údajně si vyhradila právo na zásahy do scénáře, v knize se přitom rozhodla ty nejintimnější detaily vynechat), hřebíček na hlavičku přesto úplně „dokonale“ neudeří. Když už se hrabat v podobných šílenostech lidského zla, raději doporučím alarmující drama Michael. To byla teprve ta „pravá“ soustředěná hra s nefér pravidly.. ()

Reklama

peiton 

všechny recenze uživatele

Fakt sa mi nechcelo do tohto dielka ísť,ale kedže príbeh vyplívajúci zo skutočných udalostí,tým pádom nastupuje zvedavosť + patričná dávka nepríjemného skľučujúceho pocitu..Musím uznať-je to silný príbeh a má to niečo do seba.Temné,desivé až nepochopiteľné zároveň.Záverečný útek z rúk psychopata mi prišiel až smiešne jednoduchý,toto by americká produkcia len veľmi ťažko predýchala..nuž ale toto nepíše človek-toto písal život.No a nezabudnite pravidelne natáčať podobné druhy snímok,aby si mohli potencionálny budúci únoscovia malých detí zobrať napríklad príklad aj z tohto tu,pochytiť pár vylepšovákov alebo po prípade vychytať nejaké tie muchy-chyby. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Stejně jako mnozí jsem měl poměrně velké obavy. O příběhu Nataschy Kampusch už bylo napsáno snad vše a každý aspekt jejího věznění byl rozebrán do posledního detailu, stejně jako osoba jejího žalářníka Priklopila. Filmaři tedy nemohli přijít s nějakou fabulací a díky Bohu za to, že si to uvědomili. Horman se tedy omezil na "pouhou" hranou rekonstrukci, ale byla to rekonstrukce natolik věrná, že diváka musí mrazit už jen kvůli tomu vědomí, že tohle se skutečně stalo. Zásluhu na tom mají i hlavní představitelé Thure Lindhart a Antonia Campbell-Hughes. Oběma jsem jejich role bezvýhradně věřil. Snad jen jedinou výtku bych měl ke zvolenému jazyku. Chápu, že se jedná o mezinárodní projekt s ambicí prorazit i za mořem, ale němčina by tomu dodávala ještě více autentičnosti. Navíc si nejsem jist, jestli zrovna zvolený formát americké publikum pobere. 90% ()

Prochy38 

všechny recenze uživatele

Tento příběh nemohl nechat nikoho chladným. Sic mají i Němci ve filmografii nějaký ten klenot, tady by asi i stálo za to, točit třeba v Británii... Ale nejde říct, že bych necítil atmosféru. A. Campbell-Hughes vynikající! Na ní to celé stálo a ona to celé táhla. T. Lindhardt šikovný, ale tam mi asi chybělo víc charisma. Přesto asi pro mě zatím teda nejlepší zpracování tohoto příběhu. A kdo fakt neví, jak se to vyvíjelo, může si to prožít. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (10)

  • Natascha (Antonia Campbell-Hughes) v interview například uvedla, že i přes ukradené dětství a strašné utrpení, kterého se na ní Wolfgang (Thure Lindhardt) dopustil, svému únosci odpustila, dokonce se zúčastnila jeho pohřbu a dle jejích slov jí ho bylo líto, byl to duševně ubohý člověk. Kdysi mu jeho vlastní kolega v práci měl říct, že Wolfgang si ženu nedokáže najít a měl by si ji spíš „vyrobit“, a to ho přivedlo na celou hrůznou myšlenku únosu, z Nataschy si chtěl vychovat ideální ženu. (Nick321)
  • V roce 2008 Natascha budovu koupila. „Je to groteskní. V domě, kde jsem nikdy nechtěla žít, musím nyní platit elektřinu, vodu a daň," řekla tehdy novinářům. (nicolcat)
  • Filmový projekt inicioval německý producent Bernd Eichinger. Po jeho smrti v roce 2011 se produkce stala mezinárodní a film byl natočen v angličtině. Se zfilmováním příběhu dnes 25letá Kampuschová souhlasila právě díky své důvěře v Eichingera a jeho produkční společnost Constantin Film. Prvním filmem, který viděla na svobodě, byl totiž právě snímek z jeho dílny Parfém: Příběh vraha (2006). Kampuschová si smluvně vyhradila právo na drobné zásahy do scénáře. (Dragoni)

Reklama

Reklama