Tvůrci:
Joseph WeisbergHudba:
Nathan BarrHrají:
Keri Russell, Matthew Rhys, Holly Taylor, Keidrich Sellati, Annet Mahendru, Noah Emmerich, Richard Thomas, Susan Misner, Alison Wright, Lev Gorn (více)VOD (1)
Série(6) / Epizody(75)
Obsahy(1)
Drama z prostředí vrcholící studené války se soustředí na dvojici agentů, kteří žijí na předměstí Washingtonu jako manželský pár. Jejich krytí je tak dokonalé, že ani jejich vlastní děti netuší nic o jejich pravých identitách. Jejich manželský vztah pravidelně prochází napětím, kvůli stresu z možnosti odhalení, nebezpečí při řízení vlastní sítě špionů a také kvůli tomu, že jeden z nich začíná sympatizovat s americkým způsobem života. Navíc se vše zkomplikuje, když se vedle nich nastěhuje nový soused Stan, který je agentem FBI v utajení... (Zdroj: http://www.serialzone.cz) (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (92)
Já nestačím zírat. Nikdy by mě nenapadlo, že budu fandit KGB a už vůbec by mě nenapadlo, že se tak stane v americkém seriálu. Perfektní obrázek života a práce v utajení jak z pohledu sovětských špiónů, tak ze strany amerických operativců. Vše se navíc neomezuje jen na práci v terénu a konspirační teorie, ale i na soukromý život jednotlivých postav, které se díl od dílu vyvíjejí. Tomu samozřejmě pomáhá výborné obsazení, jemuž dominuje Keri Russell. Ta je úžasná. Pro ty, kteří mají pocit, že agent se nedá vycvičit tak, jak je to tady podáno - nacisté dokázali vydrilovat špiony, kteří mluvili bez přízvuku, během dvou let. Proč by to nedokázali Sověti? Pro mě, po Utopii, seriálová událost roku. 95% ()
Podle plakátu jsem doufal že se bude seriál zasazen do charismatických padesátých let. Do doby kdy zuřil mccarthismus, a řešily se sexy témata jako atomová bomba, nebo vesmírný výzkum. Ale bohužel, možná i kvůli úspoře peněz se odehrává až na konci Studené války, když už Sovětský Svaz ztrácel sílu. No proč ne. Scénář dělí pozornost střídavě na špionážní témata a mezilidské vztahy, přičemž to druhé dostalo skoro stejně prostoru jako to první. Rodinné problémy tajných agentů nejsou tak zajímavé jako jejich práce, pokud se nejmenují Mr. & Mrs. Smith. V tom případě je to alespoň sranda. Malé plus dávám za hudbu, která skoro jako jediná dělá dojem osmdesátek. Všechno ostatní pluje v nějakém zvláštním bezčase. ()
Napínavé špionážní drámo, velmi dobré herecké obsazení, docela uvěřitelné kulisy osmdesátých let, mediální humbuk okolo blížící se jaderné apokalypsy, zkrátka Reaganův hon na komunistické čarodějnice se vším všudy. A navíc ta vynikající střihová koláž k úvodním titulkům. Občas to sice jde s věrohodností operací lehce přes hranu (zneškodnění Kremlem najatého a obratem odvolaného hitmana, podezřele hustá síť agentů KGB na americkém území), ale to už tak nějak k televizním sériím usilujícím o co nejvyšší sledovanost jaksi patří, koukat na špiona nonstop zírajícího na šifrovací zařízení by masy nejspíš netáhlo. U mě dobrý, bavil jsem se o špetičku více než u aktuální sezóny žánrově spřízněného Homelandu, kde atomového strašáka střídá kolega terorismus. /// 2. sezóna /// aneb Kterak chtěli soudruzi ze Sovětského Svazu ukrást Internet. Je to legrace, tyhle studené žabomyší války. /// 4. sezóna /// Telenovela ze studené války pokračuje… tohle bych mohl sledovat furt. /// 5. sezóna /// Keri Russellová se mi už místy zajídá, ale Matthew Rhys furt hraje první ligu. O krátkozrakosti sovětské rozvědky již není pochyb, teď se s tím jenom porvat, než Gorbačov zaklepe na dveře. /// 6. sezóna /// „Hi, you’ve reached the Jennings, we’re not in right now, but if you leave your name, number and a short message, we’ll get back to you as soon as we can.“ Po šesti letech skončila jedna z nejlepších TV sérií, která si dlouhodobě udržovala nadstandardní kvality, hrála první špionážní ligu s výborně napsanými postavami (Matthew Rhys!) a ve finále mi vyrazila dech emotivní rozlučkou. Tihle Jenningsovi mi budou setsakra chybět... ()
Seriáloví Jeden musí z kola ven se sice nekonají, ale tak špičkový kousek se v rámci žánru objeví jednou za uherský rok a hodinářsky precizní jemné tahy mistrů špionážního řemesla ocení v tak vyšperkované podobě jen málokdo. Kdepak, Takoví normální Američané jsou určitě mainstreamovější, ale i tak si s jejich formátem komerční Prima nevěděla rady do té míry, že odvysílání jednotlivých epizod posunula ke druhé hodině noční. To aby nekomplikovala mysl svých oveček. Seriál se tak řadí k takovým titulům jako Breaking Bad, které měly smůlu, že po nich v našich podmínkách nesáhla veřejnoprávní televize a se svou cílovou skupinou diváků se jednoduše minuly. Výše uvedené ale zároveň seriál řadí k té výrazně kvalitnější části produkce. Kladem jsou nejednoznačné charaktery a postavy, které neustále řeší dilema mezi svými (po)city a povinnostmi, mezi morálkou a strachem z odhalení nebo chyby. Takoví normální Američané se vrací do 80. let, období eskalace studené války a soupeření supervelmocí. Dvojice sovětských špiónů vytvoří ve Spojených státech v rámci svého krytí zdánlivě ideální rodinný pár, jenže některé pracovní úkoly se jednoduše s harmonickým rodinným životem neslučují... Celkový dojem: 75 %. ()
Komentář a hodnocení se týká, zatím odvysílaných třech řad. Když, se objevily první upoutávky na tento seriál, tak jsem si říkal, že to vypadá dost dobře. Recenze pilotu mě přesvědčila, ať tomuto seriálu dám šanci. A po těch třech řadách jsem s ním velmi spokojený. The Americans nejsou tolik provařený, jako ostatní špionážní seriály, a navíc se ještě odehrávají v minulosti, což pro některé nemusí působit dvakrát přitažlivě, a když tomu připočtu, že hlavní hrdinové jsou tady za "padouchy", tak mě z toho vychází, že tento seriál má do mainstreamu hodně daleko. A je to jen dobře. O to více si může dovolit pomalejší tempo, pečlivé budování atmosféry, zajímavé zpracování postav, zvraty a příběh. Líbí se mi jakým způsobem tvůrci rozehrávají příběh a kam naše antihrdiny posílají a co všechno je nechávají vykonávat, pro matičku Rus. Naštěstí nezapomínají na psychologickou stránku, pochyby nebo, že ne každé rozhodnutí je stoprocentně správné. Ze začátku si o spoustě věcích myslíme, že jsou přesně takové jaké je vidíme, ale každou další řadou, nahlížíme čím dál více za oponu a vidíme, že se to pomaličku začíná bortit. Tvůrci si krásně vyhráli s dobovou atmosférou, pop kulturními odkazy, soundtrackem a taky s vlastním obličejem, kterým se seriál prezentuje. Keri Russell odvádí moc dobrý výkon, a v každém díle má výborné momenty, které ukazují její špičkové herectví. Z mého pohledu má Matthew Rhys trochu vděčnější postavu, jelikož je to právě on, kdo má čím dál více pochyb a otázek, a díky jeho přesnému výkonu, to budete cítit také. Noah Emmerich je velmi dobrý a svojí postavu zvládá na jedničku a prodává svou postavu perfektně. Annet Mahendru má velmi vděčnou roli, jelikož projde v seriálu velmi zajímavý vývojem, který krásně zahrála, že mě nakonec její postavy bylo líto. Holly Taylor a Keidrich Sellati byly dobří už od první řady, přesto s každou další řadou jsou čím dál zajímavější. The Americans je poctivě natočený seriál, který má spoustu výborných momentů a je velká škoda, že o tomhle seriálu moc lidí neví. ()
Galerie (628)
Zajímavosti (24)
- Na konci dílu ve 43. minutě slyšíme skladbu „Siamese Twins“ od britské kapely The Cure z jejich alba „Pornography“, které vyšlo v roce 1982. (Trajektt)
- Ve 31. minutě se Stan dívá společně se svou novou přítelkyní na video, na komedii z roku 1979 s názvem A co dál... (Trajektt)
- Celý seriál se natáčel v Brooklynu. (HonzysKISS)
Reklama