Reklama

Reklama

Star Wars: Poslední z Jediů

  • Česko Star Wars: Epizoda VIII - Poslední z Jediů (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Ve filmu Star Wars: Poslední z Jediů od studia Lucasfilm pokračuje sága rodu Skywalkerů. Postavy předchozího filmu Star Wars: Síla se probouzí spolu s legendárními hrdiny galaxie prožívají strhující dobrodružství, během kterých odhalí prastará tajemství Síly a šokující události z minulosti. (Falcon)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (1 664)

Morien 

všechny recenze uživatele

No jéje, brečela jsem v průběhu filmu sedmkrát, a poprvé ještě u plazícího se textu, protože naposledy jsem byla na nějakých Star Wars v kině v roce 2005 a všichni víme, jak to tehdá dopadlo, no a teď mě ty jásavé fanfáry nějak sentimentálně sebraly. Poslední z Jediů rozhodně není bez chyb, ale řekla bych, že s tím, co Rian Johnson zdědil po svém předchůdci (hlavně Rey a Finn, ty postavy si mě ani teď nedokázaly získat, a taky i proto, že jejich herečtí představitelé jsou zcela marní), tak že s tím tedy Rian udělal to nejlepší, co mohl. Z mého úhlu pohledu je největším zločinem filmu to, že v sobě má až moc "obsahu" a není tak dost času ukázat některé věci pořádně. Vlastně to na mě tou nahuštěností trochu působilo, jako by události Impéria vracejícího úder a Návratu Jediho byly vměstnány do jednoho filmu. Ale jenom tou přemírou děje, ne jako když byla Síla se probouzí Nová naděje přes kopírák. Ach, kdyby se tak prostě tady jenom věnovali budování vztahů a vesmírnému skypování a ty střílečky si nechali někdy na potom. Nechci moc spoilerovat a tak nebudu vyjmenovávat mé oblíbené věci, ale Snokovi červení ninjové, panečku, ti byli skvělí. --- Po druhém shlédnutí (skoro po roce od prvního, protože jsem se bála, co na to řeknu s odstupem) říkám, že Rian asi neumí pracovat s Williamsovou hudbou a nebo že Williams už jede na tak repetitivní vlně, že se s tím nedá nic moc udělat, protože mě úplně neskutečně rušilo její použití. Velmi podivné dávkování a těžce pokažená míra intenzity skoro v každé zásadní scéně, jako příklad uvedu dvojici, kde mě to rušilo úplně nejvíc - když jde Luke dojit modré mléko z těch mořských krav a potom si loví rybu, tak je obojí podkresleno velmi epickým a hrdinsky znějícím motivem, ačkoliv jsou to obě dost wtf scény, které plynutí filmu jenom narušují a dle mého ve filmu neměly vůbec být, natož aby nás hudba během nich takto emocionálně natahovala, a jako doplněk k tomuhle mě zmátla sekvence po zničení můstku vlajkové lodě rebelů, kdy se Leia probudí a navrátí zpátky na loď. Tahle scéna je podle mě naopak velmi důležitá a je to jedna z těch, u kterých jsem brečela pod tíhou toho, co znamenají, ale kromě toho, že mi přijde trochu nedostatečně nasnímaná (velký detail na natahující se ruku a otevírající se oči je super, ale chtěla bych ještě víc takových záběrů i v porovnání s vesmírem a zkázou kolem, aby vynikla unikátnost toho, čemu je divák svědkem a čím si postava prochází), mi hlavně připadala podivně ozvučená a hudebně podkreslená. Chvíli předtím Rian skvěle používá ticho a vyšumění všeho nepodstatného hluku do prázdna, když se telepaticky oťukávají matka se synem, ale té scéně po výbuchu je dodán pocit nedůležitosti a nepropracovanosti použitím nezajímavého a nevýrazného hudebního motivu spolu s tím, že i kamera už se potom hned soustředí na další postavy a připravuje si další dějové linie, místo aby se věnovala situaci "teď a tady" a dodala právě se stanuvšímu zázraku potřebný rytmus. Nevím, jestli i tohle je součástí toho konceptu, kterým se řídí filmaři, že jakékoliv očekávání je odměněno naprostým opakem, který je mi sympatický a který podporuji (subverze forever), ale pokud ano, tak v případě hudby (složené Johnem Williamsem) to rozhodně nefunguje. Na to by rejža potřeboval inteligentnějšího (oproti srdcařství staré školy), chameleonštějšího a zákeřnějšího skladatele - něco ve stylu hudby, kterou napsala Mica Levi pro Under The Skin, nebo trochu konvenčněji tíživý depres Jóhanna Jóhannssona, budiž mu země lehká. Prostě někdo, kdo doopravdy umí jít proti srsti, a ne někdo, kdo jenom mechanicky přehazuje věci z jedné hromádky na druhou. A nebo, kdyby mu netvor jménem Disney prostě dovolil spolupracovat znovu se svým bratrem skladatelem jako při všech ostatních filmech, protože to jim očividně jde. A to je podle mě ostatně i původce všech těch věcí, které diváci tomuto filmu vyčítají. Za prvé je tedy vidět, že je to strašně uspěchaný projekt a že na to neměli sdostatek času, a za druhé že si korporace najala zajímavého a svojského režiséra, ale vytrhla ho z jeho prostředí a dala mu jenom miniaturní prostor být zajímavý a svojský. Film je tak rozklížený sám uvnitř sebe a už to stačí na pořádné zmatení smyslů, pokusit se ho pak ještě vnímat v kontextu toho, že je to vlastně jedna epizoda v sérii dalších epizod, je potom dost sebevražedná mise. Ale i když jsem si tohle všechno teď pro sebe pojmenovala, tak bych pořád určitě byla raději, kdyby se to vyvíjelo tímhle směrem než bezduchostí a dětinskostí J. J. Abramse. (Ale nejlépe se s odkazem minulosti samozřejmě vyrovnal Gareth Edwards v Rogue One, ten si v rámci frančízou nastavených mantinelů dokázal vyrobit film, který je na první pohled jeho, má hlavu i patu a ještě je to zábava se na něj dívat.) () (méně) (více)

Cival 

všechny recenze uživatele

Ty mladý na to bohužel nemaj. A ten často překvapivě vedený příběh, kde se relativizuje Síla a schází ryzí zlo s věrozvěstem typu Dartha Vadera a Císaře, utáhnout úplně nezvládnou. I když máte řemeslně vypucovaný blockbuster realizovaný v maximálních produkčních podmínkách špičkovým filmařem, může výsledek haprovat - když na skladě nejsou hotové (a dost cool) postavy, rozmělňuje se i síla jejich dobrodružství. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Luku, naši žáci nás musí přerůst. To pravý úděl všech mistrů je.“ K mému milému zjištění se mi film líbil ještě víc, než předchozí Síla se probouzí. Když jsem se snažil přijít na hlavní důvod, napadla mě vyzrálost. Ta se odráží asi ve všem, mám tím na mysli především vedení příběhu, zpracování akčních sekvencí (ale i těch ryze dialogových) a v neposlední řadě vývoj postav. Největší posun předvedl Kylo Ren, až jsem si říkal, zda byl tak dobře napsán na papíře či se s ním Adam Driver „prostě jen“ tak dobře sžil. A ačkoliv tu 2 postavy chybí (jedna kvůli smrti v předchozím díle, druhá kvůli idiocii producentů), 1 navrátilec tu přece jen je (srdce mi radostí zaplesalo), navíc menší role, kterou tu měl Benicio, byla opravdu parádní. Takže když pominu tu otravnou castingovou snahu o politickou korektnost (odplivnu si mimo komentář), měl jsem problém v podstatě jen s hranicí Síly, která se zde na můj vkus dost překračovala (u 2 vyloženě špatných scén s jejím využitím bohužel figuruje Leia). Takže stejně jako u sedmičky dávám zcela neobjektivních 5*. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

No dobrý to bylo. Ale asi ne nějak zásadní. Rian Johnson se skutečně vydal trošku jiným směrem než sedmý film a zatím se mi to líbí. Je to temnější, osobnější a není zdaleka tak snadné určit, kdo je hodný a kdo ten špatný. Je ale škoda, že se téhle zajímavé péče dostává jen několika postavám, protože pak je o to zřejmější, že je tu spousta dalších tak trochu navíc. Jejich charisma a ani jejich vlastní malé příběhy nejsou moc zajímavé ani důležité a ani tentokrát jsem u Star Wars necítil to, co u původní trilogie. Na druhou stranu jistá snaha jít jinou cestou a odvaha být vůči hrdinům drsnější a zlejší se tu vyplácí, protože ukazuje, že by Hvězdné války v budoucnu mohly nabídnout víc než jen velkolepou a perfektně odvedenou blockbusterovou zábavu. Ale ještě to asi bude chvilku trvat. ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Zbytečné dějové linie, které jsou ve filmu snad jen proto, aby v něm byla zastoupena každá rasa, aby byl genderově vyvážený nebo kritizoval kapitalismus, ho natolik rozmělňují, že je velmi obtížné nechat se strhnout tím, o co jde především, tj. o Rey, Kyla a Luka. Ovšem i kdyby se člověk strhnout nechal, což se některým výborným scénám skvěle daří, tak i tato ústřední dějová linka je prošpikována značným scénáristickým neumětelstvím. Takže nejenom, že srdce puká nad tím, jak scénáristi zbabrali např. Luka, ale ještě se vám v té ráně vrtá naprostá neschopnost využít potenciál linek načrtnutých v předchozí epizodě (Reyini rodiče nebo Snoke). Zklamání. ()

Galerie (115)

Zajímavosti (55)

  • Mark Hamill (Luke) povedal režisérovi Rianu Johnsonovi po prečítaní scenára filmu, že v podstate nesúhlasí s ničím čo sa okolo jeho postavy deje, ale zároveň je profesionál a urobí maximum pre naplnenie jeho vízie. (WalterIK7)
  • Natáčanie snímkov Rogue One: A Star Wars Story (2016) a Poslední Jediovia malo prebiehať aj v Mexico City, kde si výrobný tím ešte v decembri 2015 prezeral štvrte Iztapalapa a Tlahuacno. Lenže pre problémy s miestnou vládou z nápadu zišlo. (WalterIK7)

Související novinky

Dvojka Na nože nabírá Davea Bautistu

Dvojka Na nože nabírá Davea Bautistu

11.05.2021

Tak se zdá, že si dvojce herců ze Spectre Daniel Craig a Dave Bautista zopakují svoji spolupráci. Bautista se totiž čerstvě upsal pokračování detektivky Na nože Riana Johnsona od Netflixu. Režisér… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Vrátí se mladý Han Solo?

Vrátí se mladý Han Solo?

20.07.2020

Asi jste zaznamenali, že film Solo: Star Wars Story nebyl moc úspěšný. Půlroční mezera mezi Solem a fanoušky odsuzovaným Posledním z Jediů způsobila, že v létě na nový díl Star Wars prakticky nikdo… (více)

Reklama

Reklama