Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 5
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)

(více)

Videa (21)

Trailer 5

Recenze (1 060)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

150minutová reklama na závodní auta a donedávna chlapský svět, ve kterým nemají poserové co mají lehkou pravou nohu co dělat. Přestože se lidští herci snaží, hvězdy filmu tentokráte vidím někde trošku jinde. Nejraději bych šel do banky, tam si půjčil pořádný balík a z Ameriky bych si nechal poslat pořádnou káru. 85% ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Jak sem tu kdysi dávno (pár měsíců zpátky) sýčkovala, že letošní Oscary se Phoenixovi nikdo nepřiblíží ani ke kotníkům, tak jsem šeredně zapomněla, že Christian Bale má přece hrát v tom LeMán. A sic čekám, že Joker shrábne oscary za všechno, i když osobně bych ho šoupla leda za hlavní hereckej výron, tak Le mans u mě vyhrává na plný čáře a co se týče herce roku....pííííčo tohle bude doslova o kozy vietnamský holky, čili o moje krásné sexy mínus dvojky. Bale, jako už po nevím kolikátý, jasně ukázal, že patří mezi nejlepší herce současnosti a to, že má na svém kontě "jen" jednoho Oscara, a to ještě za vedlejší roli, je fakt k smíchu a jasně to dokazuje, že akademiky prostě k smrti sere svým chováním stejně jako v tomhle filmu Ken Miles sral lidi od Forda. Takže opět dokonalej husto-kruto-přísnej hereckej výron od nejslavnějšího Batmana ,a v Hul-Mi-Údu za zády označované "Zlé dvojče Hittlera", ever. Co se filmu týče, tak jelikož sama jezdím jako drak, porušuji i to, co ještě nezakázali, protože je nenapadlo, že to jde na silnici vůbec provést a, nemít kontakty, mám víc bodů než TOP 5 uživatelů CSFD, sešrotovaný auto a navždy odebranej řidičák, tak samo sebou tento film umím dokonale ocenit. Sice na to vůbec nevypadám, ale řídím opravdu kurevsky dobře, mrdám na 130 na dálnici a dvojitá plná čára na mě řve "přejeď mě, píčo" , což jí velmi ráda plním, tudíž v tomto filmu sem až chorobně záviděla všem těm borcům, co si mohli sednout za volant a jet na plný koule, aniž je za to někdo mrdal. Uznávám, že závod není klasická silniční doprava, ale může se mi někdo divit, po zhlédnutí tohoho sqostu, že opět sednu do svýho načipovanýho auta, zapnu dusík a poletím 300 po dálnici? Nemůže. A proč to udělám, i když vím, že je to špatný? Protože kurva můžu a kdo mě bude srát po něm jebnu klíčem! PS: Konec sem, jako vždy, teatrálně prořvala. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Řemeslně a herecky samozřejmě precizní rekonstrukce událostí, o nichž nemám ani šajn - možná jako zarytý fanda motosportu bych si radostně povyskočil, ale takhle se moc nemůžu smířit s motivační naivitou a vysloveně pohádkovým příběhem, kde zlí Italové provětrávají hrdinné americké konstruktéry, jejichž šéfové jsou nabubřelí idioti. Závody jsou natočené a hlavně ozvučené opravdu parádně a Bale je zase super, ovšem dvacet minut bych tomu z fleku ubral a dal bych si větší pozor na vyvážení tří různých zakončení, z nichž mě výrazněji zasáhlo jen jedno. Líbivý film to je však bezpochyby a nenávist k němu určitě nemám důvod chovat.. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Ještě pár let nazpátek by to asi nikdo neřekl, z Jamese Mangolda se ale pomalu stává pravděpodobně jeden z nejzajímavějších režisérů současného Hollywoodu. Režisér zdařilé biografie Johnnyho Cashe s Joaquinem Phoenixem v hlavní roli Walk The Line, fajn akcňáku s Tomem Cruisem a Cameron Diaz v hlavních rolích Zatím spolu, zatím živí, těžce nedoceněného super Wolverina v japonských kulisách a především mistrovského Logana. Mangold se od té doby točil kolem spin-offu Boby Fetta ze světa Star Wars, který byl ale ve finále zrušen a ani spin-off X-23 z Logana se po odkoupi Foxu Disney a návratu práv X-Menů k Marvelu ve finále asi nikam nepovede. Mangold přesto zvládl jeden film natočit a jestli se po Loganovi říkalo, že mohlo jít jen o náhodu a Mangold skutečně nemusí být tak talentovaný tvůrce, po Ford v Ferrari nebo také v českém překladu známém jako Le Mans '66 jsou ale pravděpodobně pochyby definitivně v tahu a Mangold dodal jeden z nejlepších, nejdravějších a především nejstylovějších filmů roku, kterému nechybí pořádná auta, dva styloví dva hlavní hrdinové a především to pořádné chlapácké srdíčko. Mangold nakonec zrežíroval film natočený podle skutečné události, který se odehrává v roce 1966 a pojednává o tom jak se americká firma Ford rozhodla porazit italskou firmu Ferrari. Obě velké výrobny aut, zároveň ale s jinou kulturou, přístupem k obchodu a především stylu v závodění. Zatímco Enzo Ferrari byl opravdu v srdci závodník, Henry Ford II byl opravdu jen byznysmen. A zatímco Ferrari i na závodech trávil veškerý čas, Ford neměl problém si během závodu po chvilce odletět a vrátit se až těsně před koncem závodu kdy už se dal odtušit výsledek. A vzhledem k ikoně jakou Ferrari v závodění představovala se zdálo zcela směšné aby mu nějaký Ford najednou vytřel zrak. Henry Ford II se o to ale pokusil, protože se na americkou hrdost nikdy nesahá a proto najal bývalého závodníka Carrolla Shelbyho, který přibral i svého přítele Kena Millese, který ve finále působil jako divoká karta celého Fordu a sehrál v oněch Le Mans '66 velmi důležitou roli. A Mangoldovi se povedlo vzít už tak šťavnatý námět, film má ve finále 152 minut a tvůrcům se povedlo to, že celý film působí jako opravdu zběsilé auto, které nikdy nezačne brzdit a funguje neskutečně. Ford v Ferrari je natočený na 70 mm film. Řadový divák těžko rozezná rozdíly mezi filmovou surovinou a digitálem (schválně kolik z vás teď ví o čem mluvím?), člověk, který ale zbožňuje ono kouzlo filmové suroviny a rochní se ve filmech, které jsou i v 21. století točeny místo digitálu na film bude Le Mans '66 milovat. Skrz samotnou obrazovou stránku film vypadá nádherně (závody jsou občas přímo z pohledu řidiče a je to žrádlo!), onen fakt přítomnosti 70 mm ale dodává ještě o ždibec lepší a autentičtější efekt. Mangold si ale především sehnal parádní hlavní hereckou dvojici- Matt Damon a Christian Bale jsou totiž geniální. Damon mě potěšil jak už dlouho nic- Will Hunting, James Ryan nebo Jason Bourne je jednou neměl poslední dobou na nějak dobré filmy nebo nějak dobré role (camea v Thor: Ragnarok nebo Deadpoolovi 2 nepočítám) a je potěšující, že je očividně zpátky v plné síle. Damon si Shelbyho neskutečně dává a především mu jeho postava a scénář dává příležitost se herecky vyřádit. Damon tak dohrává jen na fakt, že je v tomhle filmu ještě Christian Bale! A má výraznější roli! Pravděpodobně můj stále nejoblíbenější Batman je jedna z hereckých eses, která navíc nemá problém kvůli roli extrémně zhubnout (viz tento film nebo třeba Fighter za kterého má Bale Oscara) a nebo pořádně přibrat (viz Špinaný trik nebo nedávný Vice za kterého si Bale v roli Dicka Cheneyho odnesl Oscarovou nominaci). Hned poté co přibral na roli bývalého ex-prezidenta USA musel zase rychle zhubnout do formy Kena Milese a kromě váhy se do role především totálně ponořil. Bale si roli vyloženě užívá a divák mu věří úplně vše. Bale zde předvádí jeden z nejlepších hereckých výkonů letošního roku a doufám, že nadále nezanevře na podobné projekty s podobně zajímavými charaktery. Třetí hlavní hvězdou filmu poté není fajn Jon Bernthal jako člen Fordu Lee Iacocca, který přijde na onen plán jak položit Ferrari na lopatky ani roztomilý Kenův syn Pete v podání Noaha Jupea (každý pohled do jeho tváře když je jeho otec v závodech zrovna na koni a vyhrává působí neskutečně přesvědčivě a jde o věrohodný dětský herecký výkon) ale až Kennyho žena v podání Caitrióny Balfe. Balfe si svým podáním Milesovy ženy krade každou scénu pro sebe a jedná se o ideální typ postavy, která je ženou hlavního hrdiny ale není ve filmu navíc a má své logické opodstatnění. Na Ford v Ferrari je strhující to, že krom automobilových scén to celou dobu vře i tam kde by člověk nečekal. Pracovní a osobní konflikty, které totiž předcházeli celým závodům Le Mans ''66 jsou totiž ve finále i přece jen zajímavější než to co se stalo na závodech kde sice padali rekordy a výsledek byl jiný než většina čekala, reálně jsem se ale kochal tím jak mi Mangold zvládne skvěle prodat spousta momentů, které reálně působí strašně jednoduše ale Mangold si s nimi strašně vyhraje. Ford v Ferrari tak krom závodního filmu dokáže chvílemi fungovat i jako rodinné drama a těží ve finále především z těchto momentů o Milesově rodině a ještě výrazně více z přátelství Shelbyho a Milese. A především se na to fakt krásně dívá- O oné kameře z pohledu řidiče auta už jsem mluvil a ve finále se prostě nedá popsat jak parádně to funguje. Zároveň během filmu zní famózní soundtrack od Marca Beltramiho a Bucka Sanderse. Během akčních/závodních scén nebyl použit ani kousek CGI, všechno je to reálné a boží. Zároveň jakmile se Miles dostane za volant tak je snadné o něj mít velký strach. Miles je totiž parádním hlavním hrdinou a s těmi se má soucítit i když jsou to trochu divoké karty. Ve finále opravdu parádních 152 minut kdy film nesešlapne z brzdy a z onoho příběhu, který napsal sám život vytěžil opravdu mnoho. Skvělá hlavní dvojice, super vedlejší postavy, boží hudba, boží praktické efekty, krásná kamera na 70 mm a především v posledních minutách neskutečná emoční kanonáda. Mangold skutečně dodal jeden z nejlepších filmů roku a nemůžu se dočkat až ho uvidím podruhé. A snad v IMAXU! () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Na zadek nepadám, to zaprvé. Nemám rád klasické životopisy, většinou jsou srozumitelným kusem pro všechny, jenže stejně často i strojeným a nudným zklamáním, to zadruhé. Auta mám rád pouze tehdy, když mě někam spolehlivě dopraví, to zatřetí. Dva automobiloví snílci Carroll Shelby a Ken Miles spojí síly a pokusí se za tým (s bolavým egem) Ford sestavit závodní auto, které porazí na nejtěžším motoristickém závodě dosud vládnoucí Ferrari. Pochopitelně budou muset překonat nespočet překážek, včetně několika klacků, které jim pod nohy nahážou kravaťáci z vedení masově vyrábějící automobilky. Tak jako v případě vytrvalostního závodu, musejí zatnout zuby i v cestě za společným snem. Shelby (Matt Damon) už závod před lety vyhrál, zopakovat úspěch mu překazily zdravotní trable. Vsadí tak na horkokrevného potížistu Kena (Christian Bale), závodní eso, které ovšem nezapadá do marketingových plánů amerického giganta, který chce u veřejnosti zlepšit svou image. V tom tkví zásadní konflikt filmu. Jiných vzrušení (vyjma těch na trati) se nedočkáme. Tím chci připomenout, že třeba výbuch ustarané manželky při cestě z nákupu nefunguje. Stejně jako fatální závěrečný výbuch. Tehdy mi chybělo to hlavní: emoce. Mezi postavami, na trati, v dílně. Já je necítil. Scénář není nijak zajímavý, už vůbec ne objevný, plynule střídá drama s komediálními chvílemi (funkční rvačka na trávníku), údernější momenty chybí, stejně jako silnější charaktery. Bohužel. Je mi jasné, že mi to někdo omlátí o hlavu; komornější pojetí vtáhne do atmosféry dobového závodění, kamera a zvukové efekty jsou skvostné, ale v kolonce chlapská story mám jiné favority. Pěsti jsem prostě nezatínal, kapesník zůstal tam, kam patří. Naopak herci pod taktovkou Jamese Mangolda umí, a to opakovaně, i když jeho tvorbu zrovna nehltám. Drzá neřízená střela Bale se po obtloustlém Dicku Cheneym během pár měsíců proměnil ve vyhublého pilota, to klobouk dolů. Hraje skvěle a soustředěně (oscarová nominace z toho asi bude), charakterově vstřícnější Damon to měl směrem k divákovi přeci jenom těžší (oscarová nominace z toho nebude). Výsledek je za mě velmi solidním nadprůměrem, ale těch 93%? Vůbec. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (51)

  • Zmiňované číslo 40 (jakožto Ford GT40) je symbolické tím, že auto je vysoké přesně 40 palců. Není to však úplně pravda, neboť závodní typ Ford GT40 je vysoký přesně 40,5 palce. (Sochorisko)
  • Výroba a autorizovaná distribuce filmu podpořila více než 15 000 pracovních míst. (BMW12)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama