Reklama

Reklama

Tygr a drak: Meč osudu

(festivalový název)
  • Čína Wo hu cang long 2: Qing ming bao jian (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Yu Shu Lien se po dlouhé době vrací do domu rodiny Tche, aby zde vzdala poctu muži, který ji vychoval. Na dům však zaútočí Hades Taj, aby se zmocnil meče Zelený osud, který zde opatrují. Yu Shu Lien svolá na pomoc bojovníky Železné cesty, aby společně meč bránili. Mezi nimi přichází i Mlčící Vlk. Yu Shu Lien se tak musí utkat nejen s bojovníky Hades Taje, ale i se svými city. (Tamten)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Tygr a drak byl filmový epos se vším všudy a asi málokdo čekal, že by se k němu béčkové pokračování mohlo byť jen přiblížit. A taky že nepřiblížilo. Vlastně se jedná o klasické wuxia béčko, které Čína chrlí jak na běžícím pásu a s předchozím dílem to mnoho společného nemá, pokud nepočítám zelený meč a postavu Shu Lien. Choreografie soubojů, o kterých by to tedy mělo být především, má kolísavou kvalitu a místy je vidět, jak moc jsou strojené, hodně se tu kecá o ničem a dojde i na několik nejkýčovitějších žánrových záběrů, které se sice mohou chlubit nádhernými exteriéry, ale mě tady vadily, protože působily strašně účelově. Herecky celkem fajn a potěší i pár hezkých Asiatek, ale ani ony nestojí za to, aby se k filmu v budoucnu vrátil. Průměr. 50% ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tygr a brak. Že se tento film z (ko)produkce Netlfixu stěží vyrovná opěvovanému originálu, se dalo čekat. Tygr a drak ostatně dodnes zůstává poměrně výjimečným počinem, ačkoli čínské filmaře rozhodně nelze vinit z nedostatku snahy na jeho fenomenální úspěch navázat. Smutné ale je, že Meč osudu i přes účast hereckých hvězd a režijní vedení tvůrce řady vybroušených žánrových klasik působí jako sotva průměrný počin i v kontextu řadové produkce dnešní Číny a Hongkongu. Zatímco pochybnou fotografickou kvalitu snímku, která spíše než velkolepé filmové podívané odpovídá maďarské pornografii (viz uměle vypadající CG lokace, nehezký color grading a velmi lacině vypadající 'bloom effect') ještě můžeme omluvit s poukázáním na zřejmě chudý rozpočet, pro průměrné bitky, nepřirozené herce a děsivý scénář se důvody, proč přivírat oči, hledají těžko. Ani v bojových filmech, kde se na divácké atrakce klade větší důraz než na sofistikované vyprávění, přece nebývá běžné, že postavy zničehonic zásadním způsobem mění své sympatie a antipatie a už dlouho jsem neviděl, že by někdo od diváků čekal, že budou truchlit nad smrtí "hrdinů", kteří se na plátně či obrazovce mihnuli na několik sekund. Místo epického wuxia dobrodružství tu holt máme epický fail. ()

Reklama

Rominator 

všechny recenze uživatele

Standardní čínštinu nahradila angličtina a tady Netflix ztrácí s pokračováním první body. Příběh je velmi přímočarý a vykrádá první film. Tentokrát chce pro sebe meč Zelený osud (Green Destiny) získat Hades Dai. Michelle Yeoh (Yu Shu Lien), Donnie Yen (Silent Wolf / Meng Si Zhao), Natasha Liu Bordizzo (Snow Vase) a Harry Shum Jr. (Wei Fang) jako páry nefungují, protože chybí citové vzplanutí. To nejlepší z úst Yu Shu Lien: "All this for a sword. Code, duty, honor. Excuses for bloodshed, all of them. That is why I left it behind." ("Tohle všechno pro meč. Kód, povinnost, čest. Všechno to jsou výmluvy pro krveprolití. Proto jsem nechala tenhle život za sebou.") a "I believe there are things worth fighting for." ("Věřím, že existují věci, pro které má smysl bojovat."). Woon Young Park (Thunder Fist), Chris Pang (Flying Blade), Darryl Quon (Turtle Ma) a JuJu Chan (Silver Dart Shi) se představí jako bojovníci, kteří mají smysl pro čest a spravedlnost. Jason Scott Lee (Hades Dai), Roger Yuan (Iron Crow), Veronica Ngo Thanh Van (Mantis) a Eugenia Yuan (Blind Enchantress) jako záporné postavy dostanou velice málo prostoru a při tom by bylo o čem vyprávět. Eugenia Yuan je dcerou Pei-pei Cheng, která hrála Nefritovou lišku (Jade Fox) v Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) a vyhrála cenu Hong Kong Film Award v kategorii Nejlepší herečka ve vedlejší roli. Délka snímku není uvedena přesně, protože je ve skutečnosti 100 minut. HODNOCENÍ 60% (Netflix) ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Prvú polhodinu som nechápal nízke hodnotenia.. Skvelý nástup, výborná Sigelová kamera a krásna Umebajašiho hudba krásne odkazujúca k pôvodnému soundtracku. Po bitke v bare to ide ale od deviatim k piatim. Scenár strašne kolísa a hoci to chcú všetci zachrániť dostáva sa to do vôd béčkovitosti. Hoci som našiel čínskú verziu je tam zmena prístupu veľmi cítiť. A hoci to má kopec kvalít nevie si to udržať poetiku pôvodného filmu. Pritom ani herecky to nie je zlé.. Neviem prečo to takto dopadlo. Hlavne to zamrzí na konci kedy sa príbeh posunul na novú úroveň, zazneli v rámci príbehu silné posuny, ale tá výplň skrátka prešumela. A digitálne efekty ľadových kríh a padajúcej veže tomu nepridali. Priemer ale s veľmi výraznou atmosférou. Čo aj napriek všetkému vnímam ako pozitívum. ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

Z recenzí i komentářů je patrná silná glorifikace prvního dílu a dojem, že Meč osudu na jeho pověsti pouze parazituje. Takové srovnání stojí na poněkud chybném předpokladu, není totiž nutné, aby všechny díly (jakékoliv) série fungovaly stejným způsobem. Pro dvojku je srovnání se „skvostným originálem“ nejen zbytečně konzervativní, ale i likvidační. Takto nevyrovnaný souboj totiž nemůže vyhrát. Stačí vedle sebe postavit jména Ang Lee (režisér prvního filmu) a Woo-ping Yuen (choreograf prvního, režisér druhého). Oba jsou zástupci naprosto odlišných tradic. Na straně jedné (první díl) jsou bojové scény v pozadí a (primárně) pomáhají formovat tematickou rovinu filmu. Lee se také snaží rozkládat způsob, jakým je wuxia akce tradičně vytvářena (jejich extrémním zpomalením, zaměřením se na ženské hrdinky). Na straně druhé pak máme tvůrce, pro kterého jsou bojové sekvence centrálním bodem filmového systému. Od svého debutu se je snaží posouvat dál, jak choreograficky, tak režijně. Nepřistupuje k žánru zvenku, rozkladem tradic (jako Lee), ale posouvá ho kupředu zevnitř, skrze jejich aktualizaci a naplňování (k nejvýraznější reflexi žánrových schémat se dostal ve Zrození legendy). Takže ono negativní přijetí je spíše spojeno s přechodem od „vysokého“ k „nízkému“, konkrétněji tedy od uměleckého filmu -> k filmu žánrovému. // Samotný Sword of Destiny je pak skvělý film, ve kterém nejsou charaktery definovány psychologií, ale bojovou specializací. Yuen dovedně variuje akční scény (jiná prostředí, počty nepřítel, specializace), precizně jimi rytmizuje vyprávění a vede diváckou pozornost tam, kam potřebuje. Vynikající žánrovka. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (3)

  • Filmová práva byla newyorskou filmovou společností The Weinstein Company od vlastníků odkoupena v první čtvrtině roku 2013. Smlouva mimo jiné zahrnovala rovněž i účast hongkongského herce Donnie Yena. Ale protože ten je znám svým nechvalně proslulým přístupem k účinkování ve filmových pokračováních a předělávkách, vydala se v březnu z New Yorku na dlouhou cestu do Hongkongu dvojice hlavních zástupců společnosti, Harvey a Bob Weinsteinovi. Jejich úkol byl prostý. Přemluvit herce k účinkování ve filmu. To byla doba, v níž se objevovala jedna pochybná spekulace za druhou. Hercova účast byla s konečnou platností filmovými zastupiteli potvrzena až o několik měsíců později, v květnu, na právě probíhajícím mezinárodním filmovém festivale v Cannes, Cannes Film Festival 2013. V rámci této mediální akce přiznali filmoví zástupci také hereckou účast herečky Michelle Yeoh, která si ve snímku zopakuje svoji roli Yu Shu Lien. Návštěvníkům festivalu se nakonec dostalo i jméno filmového režiséra. Tím je Donnieho dlouholetý přítel, režisér Yuen Woo-ping. (Conspi)
  • Natáčelo se v Aucklandu na Novém Zélandu a v Pekingu v Číně. (Rominator)

Reklama

Reklama