Režie:
Wes BallKamera:
Enrique ChediakHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Aml Ameen, Thomas Brodie-Sangster, Ki-hong Lee, Will Poulter, Patricia Clarkson, Blake Cooper, Dexter Darden, Jacob Latimore (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Podzemní výtah Thomase vyvezl na louku obklopenou vysokými zdmi. Vůbec na nic si nepamatuje, dokonce si zpočátku nevzpomíná ani na vlastní jméno. Hned po příjezdu jej přivítá skupina dalších mladíků, které již dříve potkal stejný osud. Vytvořili zvláštní komunitu, která se na tom podivném místě snaží přežít a zároveň neúnavně hledá únikovou cestu. Možnost utéct mají každé ráno, kdy se ve zdi otevírá obrovská brána. Ta jim však pouze umožňuje vstoupit do obrovského a neustále se měnícího bludiště, které jejich nový domov obklopuje. Nejlepší a nejodvážnější běžci hledají cestu ven a postupně mapují jednotlivé části labyrintu. Mají na to jen čas vymezený denním světlem, večer se brána uzavírá a kdo se nestihne včas vrátit, mezi stěnami labyrintu nepřežije. Zůstane po něm jen přeškrtnuté jméno vyryté na stěně. Labyrint se totiž v noci mění na děsivé místo plné nejrůznějších nástrah, kvůli nimž se pravděpodobnost přežití v jeho útrobách limitně blíží k nule. Thomase přesto bludiště neustále přitahuje. Možná za to může i fakt, že je jiný než ostatní chlapci. Jemu jedinému se zdají podivné sny o minulosti a o záhadné organizaci skryté pod zkratkou W.C.K.D. Navíc právě jeho jméno vykřikne nový pasažér, kterého přiveze další výtah. K překvapení všech to ale není chlapec, ale dívka (Kaya Scodelario). A právě ona možná drží klíč od brány jejich vězení. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (1 040)
Mám radost, že poslední dobou Američani točí jeden film za druhým na základě fantasy bestsellerů pro mladé, kterých je poslední dobou tuny. Za ty, co mě teď napadá třeba Hunger Games nebo Divergence. Každopádně i Labyrint: Útěk je dobrým filmem. Možná to na první pohled podle mého hodnocení nevypadá, ale já se u filmu fakt bavil. Ono totiž není zase tak jednoduchý dost rozdílný svět od toho dnešního představit do filmu. Tvůrci to ale zvládli dobře a jediný problém, který tak pro mě vznikl je samotný příběh, který mě místy štval, s čímž ale já vůbec nic neudělám. Naštěstí se do toho gay prostředí vměstnala jedna dívčina a tak to od druhé půlky filmu mělo alespoň trošku koule. ()
Vážně nesnáším, když kamera trpí Parkinsonem. Po několika (zdánlivě nekonečných) vteřinách chaotického třasu, zběsilých střihů a snahy vnímat, čí ruka se mi to právě mihla před xichtem, který z aktérů to právě schytal a tak podobně, zkrátka rezignuji a nějakou dobu trvá, než se do děje znovu ponořím. K FILMU: Čekala jsem víc. Předlohu jsem nečetla, ale upřímně doufám, že se z toho nakonec vyklube ještě něco jiného, protože zápletka virus-mozek-testování mě opravdu, ale opravdu neuspokojila. Pominu-li nakousnutou zápletku, zbytek příběhu není špatný, jen škoda, že se jedná o updateovanou "Kostku" (motiv přeskupujícího se bludiště, "no way out", specifická skupina lidí, kteří netuší, kde jsou, proč tam jsou, ani jak se tam dostali a tak podobně). V porovnání s "Hunger Games" či "Divergencí", kteří mě, jakožto další několikadílné teenage sci-fi based on a book by *někdo*, skutečně překvapily a zaujaly, je "The Maze Runner", i přes všechna svá pozitiva (scény uvnitř bludiště, někteří herci...), neskutečně slabý a předimenzovaný. Návštěvu druhého dílu v kině si ještě rozmyslím. ()
Musím se přiznat, že jsem moc nepochopil smysl toho celýho. Je mně jasný, že zdejší kinder elite to pochopila už když si kupovala lístek u pokladny, ale mě ta pointa přišla tak strašně odfláklá, že mě to nedávalo abslutně smysl. Film umí v první půlce dobře pracovat s diváckou zvědovostí, ale čím víc se příběh blížil ke konci, tím víc se ztrácelo napětí a film ztrácel na zajímavosti. Navíc mě nebavilo dvě hodiny koukat na bandu dospívajících chlapečků. Ke konci tam sice prskli ženskou, ale její postava většího významu neměla. V určitých fázích se jednalo o slušnou záležitost, ale jako celek film k nadprůměru rozhodně nedopajdá. ()
Rozhodně se jedná o zajímavý a poutavý nápad s obstojným příběhem, za což si ale zaslouží obdiv spíše autor knižní předlohy. Autoři filmu si nicméně s jejím zfilmováním poradili velmi dobře (knihu neznám, jinak bych byl možná méně spokojený). Tajemnost a originální prostředí - to jsou největší lákadla. Se závěrečným rozuzlením jsem vcelku spokojený, je to sice trochu crazy, ale v rámci žánru dejme tomu... Herecky překvapivě v pohodě, myslel jsem, že budu mít s tou omladinou větší problém. Nejvíc mi asi vadily některý akční scény, a to kvůli rozklepanosti kamery a zběsilýmu střihu. Jsem docela zvědavej na pokračování... 80% ()
Zaujímavý námet, ktorého koncept tu už bol (série Saw alebo Cube), napriek tomu sa všemožne snaží o čosi nové. Všetko je to umocnené akciou a pár zvratmi, ale nie je toho toľko, aby to udržalo moju pozornosť počas dvoch hodín, najmä ak to celé zráža na kolená podradný twilight-ovský casting. Celé herecké obsadenie teda nadmieru toporné a aj vyhrotené scény tak vyznievajú ako totálny preexponovaný gýč. Stopáž je naozaj prehnaná a počas trvania filmu sa okrem štipky (kvalitnej) akcie deje toho naozaj málo. Ak mal byť prvotný cieľ prvého filmu trilógie o budovaní vzťahu k postavám, tak si mali tvorcovia určiť priority ešte pred castingovým náborom. Každopádne nemôžem odoprieť snahu o budovanie atmosféry tajomna a mysteriózna, záverečné (ne)rozuzlenie ma tiež zaujalo a takisto dávam palec hore za zmenežovanie takéhoto snímku za "smiešnych" 30miliónov. 60%. ()
Galerie (167)
Zajímavosti (20)
- Některé z postav jsou pojmenovány po významných světových myslitelích, např. Thomas (Dylan O'Brien) po Thomasi A. Edisonovi, Alby (Aml Ameen) po Albertu Einsteinovi či Newt (Thomas Brodie-Sangster) po Isaacu Newtonovi. (MatyM)
- Tržby ze severoamerických kin činily 102,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 348,3 mil. (NIRO)
- Náklady na výrobu byly zhruba 34 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama