Režie:
Wes BallKamera:
Enrique ChediakHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Aml Ameen, Thomas Brodie-Sangster, Ki-hong Lee, Will Poulter, Patricia Clarkson, Blake Cooper, Dexter Darden, Jacob Latimore (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Podzemní výtah Thomase vyvezl na louku obklopenou vysokými zdmi. Vůbec na nic si nepamatuje, dokonce si zpočátku nevzpomíná ani na vlastní jméno. Hned po příjezdu jej přivítá skupina dalších mladíků, které již dříve potkal stejný osud. Vytvořili zvláštní komunitu, která se na tom podivném místě snaží přežít a zároveň neúnavně hledá únikovou cestu. Možnost utéct mají každé ráno, kdy se ve zdi otevírá obrovská brána. Ta jim však pouze umožňuje vstoupit do obrovského a neustále se měnícího bludiště, které jejich nový domov obklopuje. Nejlepší a nejodvážnější běžci hledají cestu ven a postupně mapují jednotlivé části labyrintu. Mají na to jen čas vymezený denním světlem, večer se brána uzavírá a kdo se nestihne včas vrátit, mezi stěnami labyrintu nepřežije. Zůstane po něm jen přeškrtnuté jméno vyryté na stěně. Labyrint se totiž v noci mění na děsivé místo plné nejrůznějších nástrah, kvůli nimž se pravděpodobnost přežití v jeho útrobách limitně blíží k nule. Thomase přesto bludiště neustále přitahuje. Možná za to může i fakt, že je jiný než ostatní chlapci. Jemu jedinému se zdají podivné sny o minulosti a o záhadné organizaci skryté pod zkratkou W.C.K.D. Navíc právě jeho jméno vykřikne nový pasažér, kterého přiveze další výtah. K překvapení všech to ale není chlapec, ale dívka (Kaya Scodelario). A právě ona možná drží klíč od brány jejich vězení. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (1 043)
|| Scenár: Noah Oppenheim, Grant Pierce Myers, T.S. Nowlin | Hudba: Jon Paesano | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Gotham Group, Temple Hill Entertainment | Rozpočet: 34 miliónov $ | Tržby: 340,8 milióna $ || Nečakane napínavé dobrodružstvo, ktoré bolo pre mňa pokazené jedine otvoreným koncom s potenciálom pre pokračovanie. Takto sa z toho stala neplnohodnotná jednorázovka, so síce ohranou konštrukciou príbehu, ale slušnou výpravou a nápadmi. 65% | FullHD, THX, EN DTS | ()
Zatímco páter noster vyvrhl do prostoru vyvaleného Thomase a nad klecí si hicující obyvatelé plácku nasazují na klacíky gumopryž, protože jsou nebetyčně uvědomělí a nákazu riskovat neradno, jukněme se na údajné postapo z odstupu. Svět nám zase dostal na prdel, tentokrát nějakým mozkomorem, co odrovnal naprostou většinu pracovní síly a tím pádem není co žrát. Proto je trošku překvapivá existence korporace, co má dostatek zdrojů na stavbu desítek prolézaček, složitějších než Gabčíkovo-Nagymaros, hraní her, hravě schovaných v jiných hrách a tvorbu robohmyzu. Ale pojďme zpět k našemu Tomíkovi. Ten se již seznámil s osazenstvem pionýrského tábora, svou neschopností se vypracoval až na velkého Vonta (to je pro tyto pubi filmy vážně příznačné, role náhody, hrající zásadně ve prospěch největšího polena) a na scénu vstoupila žena krásná natolik, až by snad bylo lepší, kdyby tam ta klucká zůstali sami. Samozřejmě je možné, že to časem začne dávat smysl, neříkám! ()
Rozjezd na louce je zajímavý a labyrint budí respekt. Předloha je však jednoduchá potrava pro teens, takže čekání na zázraky by bylo naivní. Jakmile se totiž vyvalí pavouci, kteří dají vzpomenout na Harryho Pottera a Pána Prstenů, tak už to začne drhnout, ale těžkopádný pokus o pointu navnadí na pokračování. ()
Juvenilní dystopické postapo (tak to zní sofistikovaně, že jo?), jenž je stejně primitivní jako dřevěný žebřík, který mládežníci zarputile odmítali použít. Ti hoši, přepečlivě nafintění a představující paletu všech barev, vůbec byli jacísi divní. Spousta drobných náznaků a především ta jejich netečnost směrem k dívce naznačovali, že po večerech se v proutěných chýších nehrálo jen sudoku a dáma, jenže tady o hledání sexuální identity nešlo a co je horší, o alegorii už vůbec ne.. Chvíli hra na strunu záhadnosti, pak už jen honění s robotickými pavoučky a pointa, která je stejně trapná jako když máte poluci na školním táboře a dozvíte se to až jako poslední ze třídy. Dávno nejsem cílová skupina, ale i kdybych byl, Ballovo bloudění v aktuální popularitě teen-survivalů by mě nechalo chladným. William Golding by hleděl, jakým směrem se vše stáčí. A Pán much? Ten si nad tím dole spokojeně mne ruce.. ()
Vážně nesnáším, když kamera trpí Parkinsonem. Po několika (zdánlivě nekonečných) vteřinách chaotického třasu, zběsilých střihů a snahy vnímat, čí ruka se mi to právě mihla před xichtem, který z aktérů to právě schytal a tak podobně, zkrátka rezignuji a nějakou dobu trvá, než se do děje znovu ponořím. K FILMU: Čekala jsem víc. Předlohu jsem nečetla, ale upřímně doufám, že se z toho nakonec vyklube ještě něco jiného, protože zápletka virus-mozek-testování mě opravdu, ale opravdu neuspokojila. Pominu-li nakousnutou zápletku, zbytek příběhu není špatný, jen škoda, že se jedná o updateovanou "Kostku" (motiv přeskupujícího se bludiště, "no way out", specifická skupina lidí, kteří netuší, kde jsou, proč tam jsou, ani jak se tam dostali a tak podobně). V porovnání s "Hunger Games" či "Divergencí", kteří mě, jakožto další několikadílné teenage sci-fi based on a book by *někdo*, skutečně překvapily a zaujaly, je "The Maze Runner", i přes všechna svá pozitiva (scény uvnitř bludiště, někteří herci...), neskutečně slabý a předimenzovaný. Návštěvu druhého dílu v kině si ještě rozmyslím. ()
Galerie (171)
Zajímavosti (20)
- Herec Dylan O'Brien (Thomas) mal štyri dni na to, aby si prečítal knižnú predlohu tohto filmu. (ShortyIC)
- Literární předloha Jamese Dashnera je první díl úspěšné knižní trilogie trilogie, k níž vzniklo i několik prequelů. (centy009)
Reklama