Reklama

Reklama

Hlavní hrdina Milo, otrok, který se stal gladiátorem, čeká na svůj poslední boj, aby zničil své soupeře a dostal se na svobodu. S výhledem na svobodný život se zamiluje do dcery bohatého obchodníka, která však má být proti své vůli provdána za zkorumpovaného a zhýralého senátora (Kiefer Sutherland). Jejich opravdový problém se ale připravuje v hlubinách Země.  V osudových hodinách po erupci Vesuvu, ve chvílích totálního chaosu a děsivé zkázy se musí Milo probojovat ven z gladiátorské arény, a podstoupit boj s časem, aby svou Cassii z rozpáleného pekla zachránil. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (804)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Mladý gladiátor, prezývaný "Kelt" bojuje o svoju slobodu v aréne. Počas presunu z Ríma do Pomeii spozná krásnu Cassiu. Takmer okamžite sa do seba zamilujú. V ceste za ich láskou však nebude stáť iba obyčajný súboj medzi smrteľníkmi, ale aj udalosť, ktorá sa navždy zapíše do histórie najväčších prírodných katastrof. Navzdory rozdeleným táborom hodnotenia tohto snímku som sa rozhodol pridať k skupine laických kritikov. Dôvod jednoduchý. Proste to bolo slabé. A to po takmer všetkých stránkach. Voľba hlavného hrdinu a jeho herecký výkon hodný slabšej tele novely mi prišiel rovnako amatérsky, ako niektoré bojové choreografie a dialógy. Celý film mi vlastne až na pár efektov pripadal ako bez duše. Nemastný, neslaný, bez nápadu, neoriginálny príbeh pochoval toto skvelé téma rovnako ako láva Pompeie. Niektoré prvky okopírované z historickej "bašty" ala Gladiátor, odsúdili tento brak tam kam patrí (to bola teda drzosť). Teda do hlbokého podpriemeru. A tento sráč bude režírovať Resident Evil 6. Ako keby toho posral málo. Ako by povedali bratia "Polaci": "Šukáme talentu tam kde nejest". ()

kingik 

všechny recenze uživatele

A všechno lehlo popelem. Už logo Paramountu v úvodu filmu s padajícím popílkem připravuje diváka na to, že by to neměla být žádná selanka. Nabízí se tedy, zda to bude za A/ totální filmový výplach, B/ filmové pom(p)eje anebo za C/ jen dobře udělaný film, který si přivlastnil stereotypy katastrofických filmů a nečekaně i telenovel, s nimiž umí pracovat pro účely a požadavky moderního diváka. C je správně. Na Jirku Pomeje zde (naštěstí) nenarazíte, a to ani v CGI podobě, ale na trikovou pasáž samozřejmě řada přijde. Vedle toho je k nepřehlédnutí typický režijní rukopis velebeného i zatracovaného Paula W.S.Andersona, a především moderní až akční pojetí historických událostí, které historiky přivádí k hromadným záchvatům hysterie a u teenagerů tahle atraktivně natočená verze zániku starověkého města vzbudí alespon povrchní a chvilkový zájem o antické dějiny. Katastrofický spektákl si jde vesměs přímočaře za svým. Aby to nebyla taková nuda, tak se většinou používá, pokud možno, co nejmodernějších režijních postupů, které u filmu udrží i vola, a současně nedělají z diváka vola při zobrazování událostí, pokud ovšem ten nepřijde na projekci dějepisně nabiflovaný. Leckdo nemusí mít s Andersenovými filmy ty nej zkušenosti a může vznést námitky proti jejich určité umělosti, kdy se hraje hodně na efekt a kvalitní vypravěčský styl poněkud absentuje. Po delší době se režisér i navzdory jednoduchému scénáři, který příliš mnoho extra nápadů nevymyslel, ačkoliv se nad ním sešla hned trojice scénáristů, s tímto svým záporem pokusil něco udělat a jeho postavy už mají životnost nepodléhající efektnosti za každou cenu, a dokonce jsou zasazeny do děje. Pravda, děj nemá svým pojetím a vlivem plytké milostné romance daleko do telenovel, což u velkofilmu vycházejícího z reálií není žádná velká výhra. Žádný strach. Dobových reálií se také film až tak úzkostlivě nedrží. Čekal jsem, že se režisérův megalomanský styl naplno ozve v té druhé apokalyptické půlce, na kterou každý divák byl hodně natěšený, kdy všechno bude padat, hroutit se a vybuchovat. Ano, k tomu skutečně dojde, ale všechno se to smrskne do málo strhující, a navíc krátké pasáže zabírající sotva 20.minut z filmu. Pro mě to bylo asi největší zklamání z filmu. Jako divák jsem pozoroval tu CGI zkázu, jež je známa z dějepisu, ale ačkoliv došlo ke zhmotnění představ prostřednictvím technicky zdatného režiséra, jak to asi probíhalo, tak jsem z toho u vytržení nebyl a nic to zkázonosné divadlo se mnou neprovedlo. Casting přece jen slabší v intencích laciných seriálových proporcí. Kit Harrington v hlavní roli příliš neevokuje zástupce krvelačných Keltů, jak je znám z literatury. Vypadal poměrně kultivovaně a nijak k jeho chybějící umolousanosti nepřispíval ani málo "odraný" a zdevastovaný look. Tohle prostě nebyl divoch, jak má být, ačkoliv chápu, že to měl být ideální zachovalý krasavec pro Lady Cassiu, která už se ho nemohla dočkat. Emily Browning ji zahrála s citem a uvěřitelnou křehkostí. Kiefera Sutherlanda mám poslední dobou spjatého se seriálovou tvorbou. Svého zlotřilého senátora Corva však vystřihnul s nadhledem. Občas navrch přihodil dobrou hlášku a byl jedním z těch výrazných prvků v seriálovém castingu, jež se rovněž značně promítl do vedlejších rolí, ve kterých bych, asi až na jednu výjimku, našel někoho zajímavého. Film možná zdánlivě není o hercích, ale o zkáze. Překvapivě je tomu naopak. Zkáza je tady téměř až nepodstatná, pomalu až rušivá, a jak už jsem zmínil výše, nezabírá příliš velký prostor. Místo ní se řeší, kdy chrabrý Milo coby nepřemožitelný gladiátor a nezlomný otrok v jedné osobě, vyzve na souboj římského vraha svých rodičů, kterého po mnoha letech neomylně poznal, kdy ještě jako dítě byl svědkem vyhlazení své keltské vesnice (pravda, za ta léta se zloduch moc fyzicky nezměnil), zda uteče nebo neuteče se svojí láskou Cassiou z Pompejí někam do pryč, protože pokud tak neučiní včas, hrozí reálné nebezpečí, že mu ji proti její vůli egoistický senátor vyfoukne za účelem snatku, a také budeme svědky pevného bratrského pouta, v rámci korektnosti mezi černým a bílým otrokem. Nebylo to nezajímavé, nebylo to však ani extra strhující, rozhodně ne nudné, a hlavně, filmu chybělo něco překvapivého a osobitého a méně vykradnutého z jiných filmů, ovšem dovedně přetvořené tak, aby to bylo pro erudované znalce málo identifikovatelné. Jako bych přesně věděl, co přijde hned v následující scéně, a skutečně tomu tak neomylně bylo. Osobně jsem to čekal nabušenější a ještě více mega. To se nestalo, ačkoliv přidat se fakt mohlo. Výhodou je, že to režisér nenatahoval do úmoru. Film dostal přijatelnou a dobře plynoucí stopáž, ve které překvapivě proklamovaná zkáza dostala nejmenší prostor. Sice dokonale technicky natočená, avšak emočně plochá. Občas to hrozilo i filmu, jako celku. Filmy historického ražení v letošním roce zažívají boom. Po jednom Herkulesi a druhém, co teprve přijde, a jedné "třístovce", se dostavily právě včas také proslulé Pompeje. V konkurenci obstály nepřehlédnutelně, bylo impozantní sledovat přenesení této tragédie na filmové plátno, ale v paměti až tak natrvalo tohle katastroficko-historicko-milostné drama přece jen neuvízne. Kdo ví, co je toho příčinou. Asi Pompeje, co lehly po erupci vulkánu popelem. Nesvádějme na ně všechno, co, až tak extra super, nevyjde. Mé hodnocení: 70% () (méně) (více)

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

3D KINO/// Obsazení 9/10 Děj 9/10 Hudba 10/10 Efekty 10/10/// PLUS: pompézní, bez zbytečného patosu, gladiátorské, historické, katastorofické a vlastně i osudové, to vše jsou Pompeje ve filmové podobě a vlastně mnohem víc, potěší Jack Bauer stojící tentokrát na špatné straně, líbila se mi (opět) Emily Browning, krom toho její postava byla zajímavá, zaujal mě Kit "takže mám hrát supermana?"Harington a užil jsem si i ostatní herce, technická stránka je parádní, po zvukové stránce jsem myslel že jsem v centru dění MÍNUS: trochu míň jsem si užil český dabing, hlavně jsem si nedokázal zvyknout na Kiefera Sutherlanda, prostě mě to k němu nesedlo, co dál, příběhově to sice nepřekvapí, ale proč to zbytečně komplikovat, takže snad už jen to že na blu-ray si musím počkat./// Shrnutí: Pompeje jsou jednoznačně překvapením roku./// Celkem 93%/// ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(40%) POMPEJE je asi pro mnohé diváky ať už se jim to líbí nebo ne klasický Andersonův výplach. Jenže s tímto já asi souhlasit moci nebudu. Režisér Paul W. Anderson opravdu dokáže natočit pár jednoduchých výplachů, u kterých se nemusí vůbec přemýšlet. Já toho režiséra mám v oblibě, natočil dost dobrých filmů např. AVP, Rallye smrti a solidní části Resident evil jehož poslední 3 filmy jsou pro mnohé diváky terčem velké kritiky. No, to jsem se zas rozvášnil. Nyní k tomuto snímku, který mi nějak unikal. Historické téma není u mě moc silnou stránkou, ale sem tam se najde nějaká ta výjimka. Pompeje je vcelku nudný a táhlý film, který dokáže možná zajmout pár akčními kousky v aréně nebo půlhodinový výbušný konec, který mě teda též moc neoslovil. Děj, herci, hudba, akce – to vše je dost upozaděné. Myslím si, že ty 2* jsou tak akorát. Z herců mě zaujal pouze hlavní hrdina Kit Harington, kterého mám rád jako Jona Sněha ze seriálu Hra o Trůny. Zato K.Sutherland jako záporák mě už vůbec nebavil. No, to je asi vše ke komentu. Brak to nebyl, ale pecka také ne. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Neskutečně stupidní příběh, kterému nasazuje korunu český dabing ("TOHO KONĚ TO BOLÍ!") je protkán celým filmem. Místy to pobaví, jindy otravuje. Např. potěší rozhovory dvou hlavních gladiátorů v cele, které mají nepopíratelný erotický podtext. Člověk by už už čekal, kdy se rozhodnou, že nejlepší způsob, jak oslavit poslední den (a noc) svého života je si ho navzájem zběsile vykouřit. Na druhou stranu postavička Kefíra Šutrlenda je již tisíckrát ohraná karikatura slizkého záporáka. Místy mi díky ní film vlastně připomínal seriály jako Herkules... Co filmu zajišťuje třetí hvězdičku je poslední megalomanská půlhodina, v které se zničí a rozboří úplně vše, co bylo pro film postaveno. Efekty se docela povedly... 5/10 ()

Galerie (54)

Zajímavosti (43)

  • Životní styl bohatých Pompejanů byl zahlcen nevídaným luxusem, a to i na dnešní poměry. Jejich jídelníček se skládal převážně z ryb, ořechů, obilovin, oliv a ovoce. Podle nejnovějších vykopávek pompejské restaurace nabízely i maso žiraf a plameňáků. (Zdroj: Bontonfilm)
  • Jak zachycuje Andersonův film, otroci, kteří bojovali jako gladiátoři, pocházeli z různých kultur a ras. Přináší věrohodné zobrazení otroctví v době starověkého Říma – otroctví, které nemá nic společného s rasovým původem. Otroci mohli být přivezeni z britských ostrovů i z Afriky, odkudkoli, kam římská moc sahala. V dobách chudoby a hladu u zoufalých Římanů dokonce nebylo výjimkou, že pro peníze prodávali do otroctví vlastní děti. (Zdroj: Bontonfilm)
  • Geofyzikové změřili - a film Pompeje to zachycuje - že energie vyvržená explozí Vesuvu roku 79 odpovídá stotisícinásobku energie uvolněné bombou, která zasáhla Hirošimu. Většina obětí v Pompejích zahynula okamžitě, zásahem nesnesitelně vysoké teploty. Kdokoli přežil, byl pohřben a udušen popelem. (Zdroj: Bontonfilm)

Související novinky

Sutherland a noví Hráči se smrtí

Sutherland a noví Hráči se smrtí

09.07.2016

24ka se na podzim vrátí na obrazovky bez Jacka Bauera. Kiefer Sutherland seriál předal novému hrdinovi, který bude mít tvář Coreyho Hawkinse (Straight Outta Compton), a hodlá se věnovat filmové… (více)

Lara a Alice ještě ustřelí pár hlav

Lara a Alice ještě ustřelí pár hlav

06.03.2013

Akční kočky z videoher neřekly své poslední slovo. V souvislosti s právě vycházející hrou Tomb Raider se opět mluví o novém filmu. A stejně jako předloha, i film bude „reboot“, takže nám vylíčí… (více)

Reklama

Reklama