Režie:
Scott DerricksonKamera:
Scott KevanHudba:
Christopher YoungHrají:
Eric Bana, Édgar Ramírez, Olivia Munn, Sean Harris, Joel McHale, Dorian Missick, Jenna Gavigan, Chris Coy, Sean Nelson, John Cenatiempo, Ivan Cardona (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Newyorský policista Ralph Sarchie (Eric Bana), který se sám potýká s vlastními problémy, se ve snímku Chraň nás od zlého, pouští do vyšetřování série znepokojivých a nevysvětlitelných zločinů. Spojí své síly s nekonvenčním knězem (Edgar Ramírez), odborníkem na vymítací rituály, aby společně bojovali s nočními děsy a případy démonického posednutí, které ohrožují jejich město. Film se inspiroval knihou, která popisuje Sarchieho skutečné mrazivé případy. (Falcon)
(více)Videa (14)
Recenze (818)
Kombo policejního thrilleru a ďábelského hororu mne fakt zajímalo a musím uznat, že se to povedlo. Atmosféra byla hrozivá a když tam byly jen náznaky neznámého zla, tak jsem se u toho fakt bál. Finální vymítání je už spíše jen taková show. Herci dobří a nejvíc mě bavil hlavní hrdina z Community v roli drsnýho, hláškujícího parťáka. Tvrzení, že je to podle skutečné události považuji za špatný vtip. ()
Lepší film, než som čakal. Fakt. Dvojhodinová stopáž neubíja, scenár, hoci má ďaleko k inteligencii, nie je vyložene blbý a dokonca i vždy nesympatický Bana nie je v titulnej úlohe protivný napriek tomu, že nehrá sympaťáka. Viac ma každopádne zaujal jeho parťák Joel McHale. A relatívne charizmatický Venezuelčan Ramírez. Páčilo sa mi, že policajt tu nie je osamelý vlk, ale člen spoločenstva, ktoré sa zaňho postaví, keď treba. Hoci je Zbav nás zlého typ hororu, kde sa máte báť nie atmosféry, ale skôr toho, že v nečakanej chvíli zvrieskne hudba, v jednotlivostiach to nie je zlé. Miestami je to dokonca veľmi atmosférické (úvodné objavenie novorodenca, finálny exorcizmus alebo pekný moment, keď obaja parťáci kráčajú nočnou chodbou a hrá do toho Doors). Problém je v tom, že režisér to nedokázal zlepiť do jednoliateho celku. Rozhodne mu nepomohlo ani to, že výsledok pôsobí miestami prestrihane (exorcizmus potajme sleduje afroamerický policajt, následne zahlási „fúha to je sila“ a ide domov) a WTF (dvaja policajti pozerali video zo ZOO, prvý videl sekundový záber znetvoreného muža, druhý nie, prvý sa druhého spýtal, či to nevidel, druhý povedal, že nie a namiesto toho, aby záznam pretočili, pozerali ďalej). ()
I nadále zůstává Friedkinův The Exorcist nepřekonán... Na začátku je divák znechucen otřepanou frází: podle skutečné události, které snad uvěří jen malé dítě. Celkově jsem z filmu rozladěn, i když to není přímo vykrádáním Friedkinova majstrštyku. Výborná kamera (jen občas chaotický střih), v noci většinou prší, slušná hudba, dobré herecké výkony, obstojné triky, božští Doors (byť mi k filmu moc nesedli). Snímek se snaží tvářit mysteriozně, bát se u něj ale moc nebudete. Pátrání po zlu je prokládáno užvaněnými scénkami, co zbytečně zbržďují děj, a ruší snahu o tajemné vyznění. Mrazivá atmosféra nikde, což je u daného žánru kámen úrazu. Neklidně tak působí záběry na noční město, poté napětí opadá. Škoda, i když snaha se cení. Na jedno podívání dostačující. ()
MŮŽE OBSAHOVAT MENŠÍ SPOILERY. Jak mě začátek svou hutnou atmosférou nadchl, tak mě konec svou debilitou nasral. Do chvíle, než lapí potetovanýho, naprosto vyšinutýho mentála (klobouk dolů Seane Harrisi) je to na 5*. Baneův polda je parádní, jeho sidekick ještě lepší, příběh zajímavej a strašidelnej, prostředí stejně hnusný a depresivní, jako ve špičce všech těhle filmů, kterou netřeba jmenovat. Ta nadutá mrtvola byla teda über hnusná. Jenže jak již bylo zmiňováno, když se dostanou krysímu humusákovi na kobylku, všechno tohle jde do háje a nastupuje vymítání, a to podobě, v jaký je většinou filmový vymítání prováděno. Sami v místnosti, mentál přivázanej na židli, chvíli žvatlá "démonšťinou," chvíli sype nějaký osobní plky o detektivoj, chvíli se škvíří pod modlením (kdo by se taky neškvířil), no zkrátka typická nuda. Takže jednoduchým průměrem vychází 3*, ale zamrzí to. ()
Úvod filmu je famózní, výborná představovačka hlavních detektivů, pro charismatický drsoně se smyslem pro humor mám vždy slabost, skvělá scéna v zoo, kdy jsem na práci kameramana našel jen dvě slova, umí chlapec a poměrně kvalitní kriminální linie příběhu mě dokázali uzemnit do kino sedačky. Problém je, když se děj začne víc stáčet k horroru a začne se kupit poměrně dost věcí, které obalila paní nuda, příliš kecání, tvůrcům jako by došla vlastní invence, při scéně na chodbě si na Sedm nevzpomene jen divák co spí. Jak moc se mě líbil začátek, tak moc se mě nelíbil konec. Ten byl skutečnej asi jako má historka o tom, jak sem na cestě do Ostravy předběh pendolino. Z hlediska lidského elementu nemám moc co vyčíst. Eric je špičkověj herec a i tady ze sebe dostává maximum, díky kterému je jeho postava detektiva velmi sympatická a realistická. Kameraman si některé záběry vysloveně užíval, krátký záběr v zoo nebo ve výtahu na toho missáka v kapuce patřej mezi největší lahůdky filmu. Film v jednotlivých scénách působí silně, ale jako celek už tak jistě nepůsobí. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (14)
- Vo filme sa nachádza pár odkazov na skupinu The Doors. Posadnutá Jane (Olivia Horton) spieva refrén skladby "Break on through (on the other side)", ktorá tiež zaznie aj pri záverečných titulkoch. Skladba "Riders on the storm" hraje v pozadí v bare pri rozhovore Ralpha Sarchieho (Eric Bana) a Joea Mendoza (Edgar Ramirez). A je tiež spomenutá aj skladba "People are strange". (matowp)
- Latinské písmo na stene Invocamus te vi ingrediaris ab inferis znamená Voláme vás silou, aby ste vstúpili z pekla. Vetu vidno aj v statickej podobe na konci úvodnej scény. (Pat.Ko)
- Na kameře, kterou používají vojáci na začátku filmu v Iráku, jsou GPS souřadnice (N 33.8833° E 45.0667°), ukazující skutečně na místo v Iráku ležící asi 80 kilometrů severovýchodně od Bagdádu. (rakovnik)
Reklama