Režie:
Scott DerricksonKamera:
Scott KevanHudba:
Christopher YoungHrají:
Eric Bana, Édgar Ramírez, Olivia Munn, Sean Harris, Joel McHale, Dorian Missick, Jenna Gavigan, Chris Coy, Sean Nelson, John Cenatiempo, Ivan Cardona (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Newyorský policista Ralph Sarchie (Eric Bana), který se sám potýká s vlastními problémy, se ve snímku Chraň nás od zlého, pouští do vyšetřování série znepokojivých a nevysvětlitelných zločinů. Spojí své síly s nekonvenčním knězem (Edgar Ramírez), odborníkem na vymítací rituály, aby společně bojovali s nočními děsy a případy démonického posednutí, které ohrožují jejich město. Film se inspiroval knihou, která popisuje Sarchieho skutečné mrazivé případy. (Falcon)
(více)Videa (14)
Recenze (818)
Úvod filmu je famózní, výborná představovačka hlavních detektivů, pro charismatický drsoně se smyslem pro humor mám vždy slabost, skvělá scéna v zoo, kdy jsem na práci kameramana našel jen dvě slova, umí chlapec a poměrně kvalitní kriminální linie příběhu mě dokázali uzemnit do kino sedačky. Problém je, když se děj začne víc stáčet k horroru a začne se kupit poměrně dost věcí, které obalila paní nuda, příliš kecání, tvůrcům jako by došla vlastní invence, při scéně na chodbě si na Sedm nevzpomene jen divák co spí. Jak moc se mě líbil začátek, tak moc se mě nelíbil konec. Ten byl skutečnej asi jako má historka o tom, jak sem na cestě do Ostravy předběh pendolino. Z hlediska lidského elementu nemám moc co vyčíst. Eric je špičkověj herec a i tady ze sebe dostává maximum, díky kterému je jeho postava detektiva velmi sympatická a realistická. Kameraman si některé záběry vysloveně užíval, krátký záběr v zoo nebo ve výtahu na toho missáka v kapuce patřej mezi největší lahůdky filmu. Film v jednotlivých scénách působí silně, ale jako celek už tak jistě nepůsobí. ()
Najskôr klady. Páčilo sa mi ako Derrickson používa zpomalovačky a robí kamerové nájazdy na konkrétne detaily. Vo filme neustále prší a preto z toho je cítiť taká ponurá atmosféra. Eric Bana hrá dobre a jeho postavu mu veríte aj následný vývoj dokáže dobre odohrať. Eric Bana rád tasí revolver a neštíti sa pouličnej brutality. Ochotne s ním preto naskočíme na sľubný vlak akcie s nádychom duchárčiny. Zápory - Nejde o klasický vymietačský horor. Vojnového besnenia si užijeme len v úvode, po zvyšok príbehu nás atakujú len prejavy zdémonizovaných veteránov, ktorým učaroval tajomný nápis v latinčine. Ralph Sarchie dospieva k presvedčeniu, že bežné policajné vyšetrovanie nestačí. Veľká škoda, že sa takýto prešľap podaril práve Derricksonovi, ktorý má na konte podmanivo temný Sinister. ()
Démoni jsou mizerní malíři pokojů a sovy nejsou tím, čím se zdají být. Nesmyslně nabobtnalá směsice policejního procedurálu, temného fincherovského thrilleru o krizi (post)postmoderní společnosti a všech exorcist hororů, které jste viděli. Místo mrazivého zpracování skutečné události se Satchieho údajně pravý případ jeví jako zmatené výpisky diváka, který viděl až příliš žánrových filmů. Derricksonův styl je oproti rafinovanosti a přesnosti Sinisteru hodně těžkopádný, s gradací se pracuje jen velmi málo. Když už po pár minutách defilují na plátně týpci s rozteklým make-upem a skřehotající devil whores, pohybuje se film přesně na té nepříjemné hraně děsu a výsměchu. Sice pro mě nikdy nespadl celým objemem na špatnou stranu, ale rozhodně se neusídlil ani na té dobré. Nadměrné množství agresivních a nevynalézavých lekaček, tentokrát převážně nefunkčně zapojené různé způsoby snímání, pár tradičně luxusních sonických terorů, které mají význam pro vyprávění, výtečně obsazené hlavní role a důkaz, že Doors jsou zlo dobré tak pro sumérské démony. Čekal jsem (ne)příjemnou letní projížďku strašidelným zámkem ve stylu výtečné jednohubky Conjuring, dostal jsem zmatenou sešívku mnoha filmů poslepovanou didaktickými rozpravami o dobru, zlu a odčinění vin. Nebýt tradičně výkonného Bany a především Ramíreze, kterého by si měl jako sexy jezuitu urychleně najmout Vatikán, byl by to vysloveně průšvih. Takhle lehounký nadprůměr, ale zároveň ukázka, že Derricksonovi to příliš nešlape ani tam, kde se zdál být bezpečně doma. Z trojlístku jeho hororů je Chraň nás od zlého nejslabší. ()
To se nám to ale dějí věci na těch newyorských policejních stanicích!! Úvod je přitom výtečný, první desítky minut tenhle kus skutečně připomíná mladšího brášku Fincherových Sedm. Pak tu ale máme nepěkný sešup dolů, že ani kužel baterky nepomáhá. Materiály propletené s náboženskými tématy se velmi často zvrtnou. Tenhle odstartoval v Iráku, kde se v jednom podzemním úkrytu setká trojice amerických vojáků s něčím ďábelským, přetáhnou to do Bronxu, kde se k sérii záhadných vražd a sebevražd dostává jeden ostrý polda s vlastními démony. A tak tu velmi brzy narazíme na fešného otce, který má s vymítáním zkušenosti, na vrčící šílence, na citování Doors, na škrabání o podlahu (nebo kamení), na ohryzávání masa i na démonické pokřikování v latině. A divák se solidně ztrácí. Přitom náběh na temný policejní thriller roku je velmi solidní, křižování nočním velkoměstem (případně zoologickou zahradou) a plížení ve tmě v zaplivaných bytech jsou lahůdkové. Jenže tenhle kus hraje na efekt i nadále a zapomíná myslet na diváka, který se v téhle pasivní teologické přednášce začne lehce nudit. V jednotlivostech je to místy síla, jako celek ovšem bohužel. Doporučení: pokud budete chtít v Bronxu vymalovat, natěrače z firmy Alfons raději nekontaktujte!! ()
// Co mají všichni za problém? Derrickson natočil brutální exorcistickou krimi s vynikajícími herci a patřičně silnými momenty, ve které navíc sem tam zazní hudba od The Doors, co víc si sakra přát? Harris démonickej, Bana skvělej, stopáž poměrně vydatná, ale nenudil jsem se ani minutu, hlavně je to celkem osobitý, což se o spoustě podobných hororů bohužel říct nedá. Za mě velká spokojenost a 8/10. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (14)
- Původně byl do hlavní role zvažován Mark Wahlberg, ale nabídku odmítl. Místo něj byl obsazen Eric Bana. (filmsim)
- Podľa Scotta Derricksona Sean Harris upadol počas natáčania do nevysvetliteľného tranzového stavu, a to pri natáčaní scény s čelovými stigmami. Po jej nakrútení si Harris nechal odstrániť protetiku, no niekto zavolal Derricksona, že s Harrisom nie je niečo v poriadku, pretože hovoril nejakým zvláštnym jazykom. Odviezli ho domov, kde ho uložili do postele. Na druhý deň, keď prišiel Harris na pľac, sa ho Derrickson spýtal ohľadom predchádzajúceho dňa a Harris len povedal: "Mal som taký rozpínajúci pocit a potom mi vedomie akoby upadlo. Potom si niekoľko hodín nič nepamätám." (Arsenal83)
Reklama