Režie:
Daniel EspinosaScénář:
Richard PriceKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon EkstrandHrají:
Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Jason Clarke, Fares Fares, Vincent Cassel, Josef Altin, Paddy Considine, Nikolaj Lie Kaas, Ned Dennehy (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Lev Děmidov je válečný hrdina, jeho svědomitá práce pro sovětskou tajnou policii mu zajistila postavení, dobré bydlení pro sebe i pro rodiče a krásnou ženu. Nikdo si ale nemůže být ničím jistý, Děmidov odmítne udat svou ženu a je státní mocí ze dne na den degradován a poslán do vyhnanství. Zde narazí na vraždu, která se podobá jinému případu, označenému za nehodu. S kariérou a životem na padrť začne hledat sériového vraha. Ovšem ve stalinistickém Sovětském svazu v 50. letech něco jako vražda oficiálně neexistuje, musí proto pátrat na vlastní pěst a tajně proti vůli režimu. Jak vyšetřování pokračuje, rozsah rituálních vražd dostává strašlivé rozměry. Přestože jakákoliv pomoc hrozí zatčením, získá nečekaného spojence. Smyčka se postupně utahuje jak kolem vraha, tak kolem hlavních hrdinů. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (563)
Znáte ten pocit, když máte krásné, dlouhé a všemi ženami obdivované péro, které však nechce stát? Já ne, ale po zhlédnutí tohoto filmu se do něj dokážu docela dobře vcítit. Na jedné straně mi to vcelku esteticky lahodilo a chvílemi mě to i bavilo, na straně druhé jsem se upřímně děsil nad dalším impotentním, uměle zkomercionalizovaným, plagiátorským literárním patogenem. Jako by už nebylo dost všech těch zkurvených Hery Potratů, Tvajlajtů, Hangrgejů a jejich nesčetných, stejně neoriginálních a trapných klonů. Tomáš Robert Kovář, jehož vizáž už sama o sobě prozrazuje, že se nakladateli v jeho konečníku určitě převelice líbilo, je prostě jen další Jana Rohlíková v kalhotách. Svou erektilní dysfunkci provinčního babrala vyřešil po absolvování kurzu tvůrčího sraní tím, že bezskrupulózně hodil do kopírky scénář k vynikajícímu Občanu X, doblil do něj milostné drama, jeho finále zhyzdil ukrutným holyvudským sračkoidem, no a pak už stačilo jen lubrikovat a polykat. A na světě je další slavný s-piss-ovatel, co se pouze vlastní „fantasií, pílí a kreativitou“ vykradl až na výsluní. Takže co s tím? Inu co by, z pěti jednu odervat za tu prachsprostou zlodějinu a druhou za místy naprosto kokotistické díry ve scénáři. Další už nechám s dovětkem, že být fešácký herec jako Tomáš Tvrdýy, docela by se mě dotýkalo, že mě poslední dobou ve filmech furt milostně párují s žijící reklamou na sexuální asketismus, která je s přibývajícím věkem čím dál víc k nerozeznání od Merylyn Mensna. ()
Film je to velmi příjemně mezinárodní, ale bohužel se trápí mezi tím, jestli to bude krimi, nebo temné dobové drama a možná to někde funguje, tady mi to ovšem moc nesedlo. Herecké výkony nebyly nijak na pěst, co ale bylo, byla ta tmavá roztřesená kamera, kdy člověk při akčnější scénách ani pořádně neviděl, co se děje. Moc dlouhé, nerozhodné, s dobrý i špatnými scénami. Průměr 55 %. ()
Přes počáteční nezajímavost, jsem se přistihl že bych se na opět skvěle hrajícího Hardyho vydržel koukat asi až do omrzení. Knížka musí být suprová a líbí se mě že film si vlastně od počátku dokáže držet několik dějových linek a ani jednu nějak výrazně nešidí. Takže se nejedná jen o plochou detiktivku, ale vyloženě divák téměř hmatatelně cítí tu hnusotu 50. let v Sovětském svazu. Tehdy člověk opravdu nemohl říkat co si myslel a pokud chtěl přežít musel prostě jen šlapat lajnu a nikomu nevadit. Hrozné a fascinující zároveň. Určitě si Dítě 44 časem moc rád připomenu. 65% ()
Herci stvárňujú svoje postavy pomerne vierohodne, ale zároveň aj veľmi neosobne. Za to bezpochyby čiastočne môže režim, v ktorom sa nachádzame, ale my tak nemáme takmer šancu si s jednotlivými aktérmi utvoriť nejaký vzťah a je nám potom tak nejako jedno, ako ich životnú púť dopadne. Prežijú? Dopadnú krvilačného vraha? Pozvoľné tempo chaotického a mnohokrát nelogického pátrania dopĺňa ťaživá atmosféra všadeprítomného strachu a beznádeje. To však nestačí na to, aby cez dve hodiny dlhý film plne udržal našu pozornosť. Tom Hardy a Gary Oldman odvádza štandardne dobrú prácu, ale neprehľadný a chaotický dej bez spádu, do ktorého kruto zasiahli strihačove nožnice, nemajú šancu plne utiahnuť. ()
Tenhle film měl bejt ostrej, temnej a osudovej. Jenže ho bohužel do spárů dostal střihač, kterej veškeré scény, kde mohl, střihal před tím, než stihly nějak dramaticky vyvrcholil, nejvíc tím mimochodem trpí postava Garyho Oldmana, což je mi fakt docela líto, ale rozhodně to není jen on. Navíc i když je první, dejme tomu dvě třetiny filmu vše dobré a napínavé, poslední část rozhodně není natolik úderná, jak by bylo záhodno, což je dáno jak oním střihačem, co pravděpodobně požil v kladenském depu nalezené zbytky po likérce drak, jednak dějem, který se stává postupně více blbózní a přivádí na scénu víc a víc logických děr o velikosti Frýdku-Místku. Herci hrají dobře a film zdobí, přestože v některých momentech u některých postav zní angličtina s hraným ruským přízvukem poněkud přiblble a nechtěně humorně. Mohl to bejt hodně dobrej film s výborným vizuálem, jenže je díky chybám jen průměrný a to je škoda. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (33)
- Prvý zostrih filmu bol dlhý 54 a pol hodiny. (beso74)
- Skladba znějící mezi osvobozením Berlína a scénou v Národním divadle, je "Partyzánská píseň", v češtině je známá pod názvem "Skal a stepí divočinou." (Petrasuvicka)
Reklama