Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (169)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že Hany je celovečerním debutem Michala Samira, zasluhuje si poklonu za výborně zvládnutou technickou stránku. Plynulá nekonečná jízda kamery, která tu vyjede do x-tého patra a oknem šmíruje lidi při hádce, tu s hlavními protagonisty nastoupí do tramvaje.. No, ani si nechci představovat, jak po natáčení musela kameramana bolet ruka! Vše je do puntíku připravené, zinscenované jako na divadle a vytváří to zajímavou atmosféru. Tady ale bohužel chvalozpěvy končí. Hany vyznívá jako experiment, který byl natočen jen proto, aby byl natočen.. Aby si režisér něco dokázal a ne proto, že chce svým dílem něco divákům předat. Dialogy jsou prázdné a podivné - příkladem budiž třeba scéna, kde se Tomicová a Malý hádají. Je zde evidentní snaha vytvořit kultovní dialog ála Samotáři, ale bohužel to nevychází (,,Co děláš?" ,,Nic." ,,Zas to tvoje nic!" ,,Tak asi když nedělam nic, tak nedělam nic, ne? Si jdi za tim debilem Šetlíkem." ,,Hele, Šetlík není žádnej debil! Jenom jsem ti chtěl říct, že Šetlík neni debil!" ,,Je!" ,,Neni!" apod.) Jinak na to, že má Samir vystudovanou režii se zaměřením na hereckou průpravu a u tohoto snímku měl dokonce přizvaného hereckého supervizora, na to hrají herci dost špatně, křečovitě a přehnaně. Zkrátka s Hany mám podobný problém jako třeba s kapelou Nightwork - kluci z tohoto uskupení si dělají legraci ze špatné hudby, z disca, funky.. Ale tím vlastně hudebnímu trhu nepřinášejí nic jiného, než další špatnou hudbu, byť dobře technicky zahranou.. A podobně Hany je o vyprázdněnosti současné mladé generace. Je to technicky zvládnuté, jenomže když sledujeme hodinu a půl mladé lidi, jak se nudí a řeší blbosti, tak co pak může cítit divák..? ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Malý český artfilm s odvážnou a obdivuhodnou formou, ale problematickým, těžko uchopitelným obsahem. HANY by patrně ráda byla jakousi generační výpovědí (z filmu je dost patrné, že hlavní tvůrci jsou velmi mladí) a podobenstvím současné (české) společnosti, bohužel na to je v ní jen pár scén, kdy se podaří dostat se (některým) postavám trochu více pod kůži (setkání s otcem, závěr) a nesledovat je jen s jakýmsi (ať už chtěným či nechtěným) odstupem jako například exponáty v zoo. Jsem ochoten věřit tomu, že Samir, Chlupáček a další mají co (zajímavého) říci, jen toho v tomto filmu možná chtěli říci až příliš na neadekvátně malém prostoru a hlavně se podle mě více soustředili spíše na realizačně bezpochyby náročnou formální stránku, než na co nejefektivnější zpracování a vyznění ambiciózních témat. 50 % ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Ten film mi je i přes řadu chyb sympatický, tak hodnocení proti vší přirozenosti nafukuju, co to jde. Především má být generační výpovědí, ač mám pocit, že vypovídá o generaci, která vlastně neexistuje - Samirovy zkušenosti z bouřícího se Londýna nejdou jen tak přenést do pražské kavárny, kde je největší vzrušení nedosolený kuřecí burger. Jeden záběr to ale táhne, koordinace (až na výjimky) dobrá a především skvělí herci - Kocman je buď sám kretén, nebo hodně schopný, protože z té postavy i přes poněkud banální snahu vložit "hloubku" scénou s otcem dostává něco opravdového. Vadila mi vložená hudba, která vyloženě neguje syrovost jednoho záběru. Dál mi vadila nevyprofilovaná karikovanost mnohých postav. Vlastně mi toho vadilo dost, přesto mám z nějakého důvodu potřebu jít do nadprůměru. Rozhodně je to o stupeň nad Bez doteku. Pokud to takhle půjde dál, další film už se opravdu nefalšovaně povede. 6/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pôjdem proti prúdu a vyslovím názor, že Hany je zaujímavý experiment ako svojou formou, tak svojim obsahom. Výnimočnosť podania ospravedlňuje aj jeho očividná amatérskosť, ale možno by to ako čisto profesionálny film nemalo taký účinok. I keď na mnohých to nefungovalo ani tak. Obsahová stránka má svoj zmysel v menších detailoch a dialógoch, prezrádzajúci "babylonský" problém xenofóbneho sveta a nie len z toho vyplývajúcej agresivity. Myslím, že diváci majú problém najmä s nie príliš uveriteľnou autenticitou, ale pokiaľ vo filme nechceme vidieť doslovný zrkadlový obraz toho, s čím sa denne stretávame a uspokojíme sa so štylizáciou, Hany nás môže osloviť. Vďaka obsahu určite nemôžeme prostredníctvom formy označiť tento film za českú Ruskú archu. To ak by to niekoho náhodou napadlo. ()

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

Passivity in a character is a real danger to dramatic values. But a figure who does not (or cannot) actually do things or who hasn´t got the gumption to struggle in a way that produces new situations and developments is to be a dead weight on the narrative. In effect, a bore. - Alexander Mackendrick. ____ Kluci by se mohli někdy podívat třeba na O slavnosti a hostech a ne tolik hltat videoklipy Kaneyho Westa. Nebo v lepším případě si přečíst nějakou knížku o stavbě dramatického díla, potřebujou to jako sůl. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • Na place byl přítomen James Kemp z Londýna ve funkci hereckého supervizora, kterou zastával sám Michal Samir právě u filmu Bez doteku. Pod Jamesem Kempen se učilo mnoho významných herců jako například Tom Hardy, Michael Fassbender nebo Paul Bettany. (Zdroj: CinemArt)
  • Všechny můry, včetně té, kterou měl sníst Jiří (Jiří Kocman), byly vytvořeny digitálně. (Jolinar)
  • Film byl natočen v jednom jediném záběru bez střihu. Jedná se tak o první český film natočený tímto způsobem a jeden z mála na celém světe. (Zdroj: CinemArt)

Související novinky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

21.04.2014

Světové "neformanovské" filmy kameramana Miroslava Ondříčka, téměř kompletní domácí hraná i dokumentární tvorba za poslední rok za účasti tvůrců a poprvé i výběr nových slovenských filmů, to… (více)

Reklama

Reklama