Reklama

Reklama

Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (Cinemart)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (1 553)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Komorní lyrické drama o tom, jak lze proměnit samotu na JSEM VŠUDE. Film, co diváky spíše rozdělí, než spojí. Přiznám se, že v hledání odpovědí byl pro mne magičtější Prometheus, avšak radost nad filmovým prožitkem mám. Obrazy, záblesky, symboly, paralely, poznání, plynutí a ČAS. Mne tedy Besson nezklamal a kupodivu by mi delší stopáž vůbec nevadila. Konec logický. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Sorry, ale tohle už teda ne. Tohle už je totální a absolutní zhovadilost. Možná, že nápad by nebyl až tak špatnej, ale způsob prezentace je. Kdyby šlo třeba o variaci na Terminátora tak prosím, ale jako úvaha, že člověk by mohl provádět všechny tyhle srance, kdyby našel přístup ke svýmu mozku, no to prostě néééé! A právě tím, jak je to strašně MIMO mě to nebavilo snad ani minutu a pak to prostě najednou skončí stejně nijace, jako to celou dobu probíhalo. U Bessona se zatím dalo spolehnout aspoň na to, že u těch jeho dementních výpotků se člověk jednoduše pobaví, ale tady dosáhl takový úrovně kravinnosti, že i ta zábava vzala za svý. Chumůs prosím. ()

Reklama

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Luc Besson | Hudba: Eric Serra | Distribúcia: EuropaCorp. Distribution, Universal Pictures | Štúdio: EripaCorp, TF1 Films Production, Canal+, Cine+ | Rozpočet: 40 miliónov $ | Tržby: 458,900,000 $ | Ocenenia: Nominácia: Alliance of Women Film Journalists - Kick Ass Award for Best Female Action Star (Scarlett Johansson). Spolu - 2 výhry a 5 nominácií || Tak veľký komerčný úspech tejto zlátaniny je pre mňa záhadou. Dnes, keď sú filmy (seriály ešte častejšie) premakané i po príbehovej stránke, a snažia sa držať na uzde racionálna i fyziky, je Lucy ako pľuvanica do tváre. Ešte ma nikdy v žiadnom filme neboleli vety Morgana Freemana. V Lucy sa to podarilo. Díky Luc! Od Bessona bolo pre mňa horšie len Wasabi, Lucy má predsalen slušnú akciu a Scarlett. 40% | FullHD, THX, EN DTS | ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Grandiózní horská dráha mozkem jurodivého fantasty, ve kterém je cokoli možné. Besson vždy byl famózní vypravěč, ale je na čase si uvědomit, že vážnost, racionalita a realita jsou ve výsledku pro každého barda svazující. Pro Bessona přišel zlom s "Pátým elementem", kde se odpoutal od okov a vyšel vstříc příběhům ležícím za hranicemi všeho omezujícího. I když se posledních dvacet let zdánlivě vracel na Zem, ono osvobozující prozření, že dokud je výsledek ve své logice koherentní, není se třeba omezovat racionalitou, v něm navždy přetrvalo. Projekty jako "96 hodin" nejsou chvilková probuzení z deliria, ale pouze důkazy, že když chce, dokáže vyprávět i "uvěřitelné" báchorky. Jenže to on povětšinou prostě nechce a je jen na každém divákovi, jestli na hru tohoto "nespolehlivého" vypravěče přistoupí (příznačně jediný, s kým můžeme ve světové kinematografii Bessona poměřovat, je Tsui Hark). Pozastavovat se u "Lucy" nad absurdní sci-fi new age premisou je to samé, jako koukat se na horskou dráhu, namísto toho, aby se člověk nechal přikšírovat do sedačky a užil si jízdu. Fakt, že Besson tuto fantasmagorii ani na chvíli neshodí, ale naopak své vyprávění předkládá s vážnou tváří a dovádí ho do vnitřně logického konce, není znakem šílenství, ale právě vypravěčské bravury. Nutno dodat, že vážná tvář vypravěče, v žádném případě neznamená, že vypráví vážný příběh. Naopak "Lucy" se pohybuje přesně na hraně strhující zábavy a campu, do něhož ale nikdy nesklouzne, a právě v tom spočívá její osobitost. Besson na diváky nikdy nepomrkával, pouze hleděl s otevřenýma očima, ve kterých bylo tak snadné a slastné se utopit. V kontextu jeho tvorby pak "Lucy" představuje něco jako "Pátý element" 2.0 s tím, že se od první verze liší převrácením výchozích prvků a poladěním vyprávěcích prostředků. Namísto osudu veškerého života se zde hraje o existenci jedné bytosti, která ale je sama o sobě universem. Namísto Willisova cynického reka, za nímž klopýtá personifikace dobra, je zde schematický policajt v pozici přívěsku všehomíra. A jestliže "Pátý element" část své zábavnosti stavěl na tom, že prolamoval prostor, když pomocí střihu proměňoval monology vzdálených postav v dialogy, "Lucy" baví tím, že moc nad prostorem, časem i lidmi a matérií, kterou doposud měli jen filmaři, dává do rukou své hrdince, ale také provázáním diegeze a externích vypravěcích elementů i hypertextových referencí. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Kto vám bude tvrdiť, že je to akčný film, klame alebo si z vás robí srandu a tým pádom by ste sa s ním mali prestať kamarátiť. Akcie je len minimum a namiesto nej nás otravuje neskutočne naivné sci-fi. Scenár je absurdný (Lucy necíti bolesť a tak ju môžu operovať bez anestetík) a bizarný (pamätá si mačku, ktorá zomrela, keď Lucy mala rok). A Scarlett Johansson? Pomaly ale isto ma baba prestáva baviť. Občas je to TAKÁ hovadina, že sa divák mierne baví (hrdinka spomína na to, ako sa narodila), ale inak je to napriek množstvu kuriozít nuda. Aj tak všetci vieme, že Scarlett rolu prijala len preto, lebo jej Marvel roky odmietal natočiť spin-off o Čiernej vdove, čo keď sa napokon (dlho po Lucy) napokon predsa len nejakým zázrakom stalo, tak z toho tiež nebol žiadny svetoborný film. Ale aspoň bol akčný. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (24)

  • Severoamerické tržby byly 126,7 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 469,1 mil. (NIRO)
  • V jedné scéně Lucy (Scarlett Johansson) cestuje časem a objeví se těsně před australopitékem. Ve chvíli, Lucy a australopiték natáhnou ruce a chtějí se dotknout prsty, scéna odkazuje na slavný obraz Michelangela Buonarrotiho "Stvoření Adama", který se nachází na stropě Sixtinské kaple ve Vatikánu a znázorňuje výjev z "Genesis", první knihy "Bible". (Tristan Rafael)

Související novinky

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

06.01.2015

Když se v rozmezí čtvrt roku objevíte ve dvou akčních filmech, které vydělají 714 a 458 milionů dolarů, nabídky na další výbušné role se k vám jen pohrnou. A přesně to je případ Scarlett Johansson,… (více)

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Reklama

Reklama