Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (4)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 038)
Nevýhodou pozdního diváka je to, že zjevné již zmínili komentátoři před ním. Ať jsem tedy notorický škudlil, nebo sociopatický exemplář, do kina jdu jen tehdy, když z pár bolestivých a ulepených chvilek v přítmí poslední řady kouká povýšení. No, na čapíču mi vrcholný management naší spodinové firmy nezval, tedy x týdnů po premiéře těžko ohromím své věrné čtenáře slovy o neoriginalitě snímku. Nyní následuje pasáž ,,Alkáčovi navzdory". Především pak šlo o vykrádačku pátého numera (i s tím nablblým krišnofilem a mimickými tykadýlky, v původní verzi brežněvovským obočím), Světové invaze a Devátého okrsku (design i chůze plechovek, místo konání), robočuta (snad ani není nutno specifikovat) a po zrození pixly vybrabčení tiků roztomiloučké Judy z Daktari. Kdyby mi to za to stálo, přihodím příkladů klidně celé další... jednotky. Ale nestojí mi. Ve své prvoplánovosti až trapné, ve své trapnosti téměř bezkonkurenční. Když už se ti kokoti, co si nemohli pomoci a museli, prostě museli tímto filmem rejžnout nějaký ten nugget, pustili do točby, proč nepřihodili o trošku reálnější datum děje? A místo téhož? Co je do boha přinutilo ztvárnit veškeré padouchy jako karikatury na Blbý a ještě o strášně hodně mocinky moc blbější? Dvě hodiny života v toaletním zařízení, do hajzlu. Pokud to není zjevné, cítím se poněkud rozrušen a zklamán. ()
Zcela otevřeně a bez obalu jedna z nejhorších sraček, které jsem měl to utrpení vidět. Špatně naprosto všechno, od hovadských postav přes tragický děj plný nesmyslných změn motivací, změn charakterů a stupidních klišé až po příšernou hudbu toho uskupení, které by mělo být postaveno před soud za zločiny proti lidskosti. Z toho, co je na filmu původní, není dobré absolutně nic, a to co přejímá odjinud, je zpotvořené a pokroucené. To, co asi Blomkamp považuje za myšlenku, ve skutečnosti žádná myšlenka není, je to jen prvek v ději, který nemá jiné odůvodnění než to, aby nutil některé postavy dělat to co dělají, aniž by tomu jejich předchozí představení jakkoli odpovídalo. Popisovat detailně co všechno mě na filmu dožralo, by asi znamenalo rozebrat každý frame, tak jen shrnu to, že zatímco město je plné přepadení a násilných činů, nikoho to vlastně nezajímá, důležitá je jen pitomá ústřední zápletka a kromě toho tu naprosto nikdo není činěn odpovědným za své činy (a to nemyslím v ději, ale úhlem pohledu filmu, který je pro mě pomalu zločinný). Mno, Blomkamp to rozjel Distriktem za čtyři, pak spadl Elisiem na tři a teď je to jeden z nejtvrdších do/odpadů, co jsem kdy udělil. Držte ho od Aliena hodně daleko. ()
Chappiechappiechappiecha. „Jak vycvičit robota“ v johannesburském ghettu. Robot je trapný, infantilní kokot a jeho zoufalost doráží burské recitační duo ve složení pištivá, krpatá, podle kastrolu ostříhaná zrůda a hustě vytapetovaný, vymaštěný mukl. Volverín je za čuráka, Ryplyová do počtu a komunista Blomkamp totálně v hajzlu, když už musí neumětelsky vykrádat osmdesátkové telenovely, a to včetně indického čmouda. Čarlta do této chappioviny Kopli jen jako buzerantský hlas Pyje ex Machina, čímž Číslo pět zdechlo nadobro, a já už opravdu letos nechci vidět žádný další film o umělé demenci. ()
Opět vyprávěné o překot a zase v narychlo vymyšleném světě, který stojí na hrozivě vratkých nožkách. Tak jako u Elysia dostává logika co pár minut pořádnou ránu a definitivně mi tak potvrzuje, že nejodhodlanějšímu propagátorovi Jihoafrické republiky nerozumím. Je vidět, jak ho baví filmy psát, točit a zdokonalovat, ale když paradoxními zvraty přeplněné minuty střídají krvavé scény s infantilními a salvu nadávek s moralizováním, není to nic platné. Proto všechna čest neselhávajícímu Hughovi, jehož záporák je nudný, nelogicky jednající a až zarážejícím způsobem špatně napsaný - a přesto mě baví ho sledovat. Nebýt závěrečné desetiminutovky, u které si diváci-pedanti budou zoufalstvím rvát vlasy, je to zase cesta dolů. Takhle ze mě Blomkamp poprvé v kariéře úspěšně doloval emoce. O osud pátého Vetřelce, ať už pojede po jakýchkoli dějových linkách, mám proto stoupající obavy. ()
Všechny nesympatické postavy mě přestaly zcela zajímat ve chvíli, kdy Sigourney Weaver odmítla zafinancovat vznik UI, a dále když se mladý ambiciózní inženýr spolčil s vraždícím gangem. Totální zhovadilá neuvěřitelnost - s tím, že "je to přeci sci-fi", na mě laskavě nachoďte. Jedinej Copley to šíleně táhne nahoru, i když hraje furt sám sebe i pod tunou CGI plechu. Nejvíc mě ale srala (nic mírnějšího nelze napsat) upištěná Yo-Landi, a tímto přeji vkus znásilňující skupině Die Antwoord pokud možno brzkou smrt. ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
![Chappie - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/451/162451767_c507a6.jpg)
Zajímavosti (17)
- Tetravaal - název společnosti, která vyrábí robotické policisty, je odkazem na režisérův první krátký film Tetra Vaal (2004). (Charpy)
- Natáčelo se v kanadském Vancouveru a ve městech Johannesburg, Soweto, Orlando a Hillbrow v Jihoafrické republice. (willy1)
Reklama