Režie:
Clint EastwoodScénář:
Jason HallKamera:
Tom SternHudba:
Joseph S. DeBeasiHrají:
Bradley Cooper, Sienna Miller, Luke Grimes, Jake McDorman, Cory Hardrict, Kevin Lacz, Navid Negahban, Keir O'Donnell, Brian Hallisay, Sammy Sheik, Ben Reed (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Odstřelovač jednotek SEAL amerického námořnictva Chris Kyle je vyslán do Iráku s jediným úkolem: chránit své bratry ve zbrani. Jeho neomylná přesnost zachrání na bojišti velký počet životů, a když se rozšíří pověsti o jeho odvážných husarských kouscích, vyslouží si přezdívku „Legenda". Avšak jeho pověst se donese až za nepřátelské linie a na jeho hlavu je vypsána odměna a stává se z něj hlavní terč povstalců. Navzdory nebezpečí i obětem ze strany jeho rodiny se Chris se zúčastní čtyř hrůzných misí v Iráku a stává se symbolem kréda jednotek SEAL „neopustit ani jednoho muže". Ale po návratu domů Chris zjišťuje, že na válku nedokáže zapomenout. (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (10)
Recenze (1 307)
Brutální, akční, silné, emotivní, správně americky vlastenecké a jednoduše krásně převyprávěné story legendárního snipera z aktuální války. Film je velmi akční, často se zde střílí, tempo je slušné, dialogy na úrovni, kamera úhledná, Bradley perfektní, potěší také Mustafa zákeřný arabský sniper a největší Bradleův konkurent, který dá zavzpomínat na film Nepřítel před branami. Snad jediný zástupce letošních oscarovek, který by si to opravdu zasloužil. Lone Survivor se mi sice o trošku líbil více, ale i tohle je velmi solidní a poutavá záležitost 80% ()
Clint Eastwood je proste borec. I keď to už všetci vieme. Americký ostreľovač nieje najlepší film na svete ale zaujímavý svojou odlišnosťou od ostatných nudných filmov z prostredia vojny v Afganistane. Asi len Lone Survivor bol lepší film. Bradley Cooper exceluje. Pamätám si, že sa mi zapáčil už v seriáli Alias a to bolo pred 14.rokmi, keď ešte nepatril medzi špičku. Po jeho výkone v tomto snímku si nedokážem predstaviť v hlavnej úlohe niekoho iného. Film sa veľmi okato snaží hrať na city, čo sa v závere aj dosť podarilo. Bohužiaľ na hudbu si veľmi nepamätám a to som videl film ani nie pred 24 hodinami. Chybičkou by bolo tiež zvoľnenie tempa pred koncom filmu. Celkový záver sa mi však páčil ak si smiem dovoliť nazvať to tak. ()
Americký sniper nepojednává o fyzickém utrpení uprostřed bitevní zóny, nýbrž spíše o diametrálně odlišných pohledech, kterým je válka v Iráku vystavována jednak ze strany nic netušících amerických občanů v zámoří, jednak z pozice přímých aktérů krvavých bojů, a také o pochybných motivacích, které vedou řadu mladých Američanů vstříc vysněné "službě vlasti". Eastwood sice pracuje s velmi obecnou filmovou rovnicí, když jeho hlavní hrdina přichází do války pln nadšení a vlasteneckých přísah a nakonec odchází coby zlomený muž, který ztratil iluze o cti i existenci dobra, avšak film vyzdvihuje nad průměr neskrývaná nechuť k vlastenectví, které je chabou náplastí na konání či snad oplácení zla, přirozená civilnost emocí, díky níž válečná i psychologická rovina filmu krásně splývá, a samozřejmě Clintův formální génius, který ho ani po osmdesátce neopouští. Vzhledem k tolika oscarovým nominacím se možná vnucuje myšlenka, že Američané mají pro Eastwooda zkrátka slabost, ale já si při sledování Snipera, stejně jako u Gran Torina nebo Million Dollar Baby, uvědomoval, že on si tu oblibu prostě zaslouží... 80% ()
Vážení, vytýkat válečnému filmu, že obsahuje komplexní rodinnou zápletku hlavního hrdiny, je teda pěkná píčovina. Nebýt tam ty trampoty depresivní hospodyňky v krizi středně intenzivní menstruace, tak by se z filmu stal suchopárný videomanuál na to, jak lze dvaatřiceti způsoby správně nahodit fasádu šedou kůrou mozkovou. A vůbec, Clint je starý kýčař, ten by tu špetku dojemného dramatu naprcal naprosto kamkoliv. I do receptu na gulášovou bábovku podle Ládi Hrušky by zvládl napasovat tragický osud piškotu, který ve Vršovické pekárně sjel omylem z výrobního pásu a byl tak po dobu tří nekonečných týdnů odtržen od své rodiny, až jej nakonec našel místní bezdomovec a s láskou ho jako vlastního namočil do vaječného likéru. A už vidím tu Kauflanďáckou reklamu: "Každý chleba je tragickým příběhem obilí, které se mohlo stát pivem, ale nevyšlo to. Happy endy prodáváme u nás za dvacet čtyři devadesát včetně zálohy. I Clintovi chutnalo!". A ač mi hezky sedl i Bradley, protože je to zkrátka chlap jak mešita, a Allah mi buď svědkem, že kdybych měl v oblibě zvedání stožárů v tunelech, tak bych se mu nezdráhal přeleštit kvér, ale jinak to byl film průměrný a táhnoucí se jak nazelenalý vaginální výtok od koulí až ke kundě. A závěr mě potěšil. Vytrvale odolávat syfilisu, aby vás nakonec zabily zkažený lasagně, to dokáže pokurvit reputaci. ()
Hodnocení tohoto filmu trpí, protože, kdo nesouhlasí s americkou zahraniční politikou, tak tento film odsoudí bez ohledu na jeho kvality. Samozřejmě i mně vytanulo na mysl, zda všechny ty Chrisovy zásahy byly v reálu tak jednoznačně správné a morální, jak to film podsouvá. Je jasné, že v Iráku sestřelili kde co a uniklé záběry z Wikileaks to dokazují. I tak je pro mě jeho osoba jednoznačně smutným hrdinou a ani náhodou zločincem. Samotná akce v bojišti pro mě byla strhující, a to skutečně často strhnut v akčním filmu nebývám. Je to skvěle sestříháno, skvěle zahráno a podáno uvěřitelnou formou. Závěr filmu byl zdlouhavější, ale samotné vyústění bylo hodně překvapivé a nutící k přemýšlení. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (58)
- Na televíznych záberoch z pádu World Trade Center, v čase keď reportér hovorí, že Južná veža sa rúca, je na zábere v skutočnosti padajúca Severná veža. (zhulo)
- Pro roli Tayi Kyle (Sienna Miller) byly průběžně zvažovány mj. Jaimie Alexander, Kate Mara a Evangeline Lilly. (JORDY)
- Po smrti skutečného Chrise Kylea (ve filmu Bradley Cooper) byla scéna jeho vraždy do scénáře připsána, ale jeho vdova Taya (Sienna Miller) tuto změnu vetovala, protože by to pro ni - i pro jejich děti - bylo příliš bolestivé. (NIRO)
Reklama