Režie:
Matthew VaughnKamera:
George RichmondHrají:
Colin Firth, Taron Egerton, Mark Strong, Samuel L. Jackson, Sofia Boutella, Sophie Cookson, Michael Caine, Mark Hamill, Jack Davenport, Edward Holcroft (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Tajní agenti organizace Kingsman nepotřebují mít na konci svých jmen žádné nuly. Tato špionážní služba je oproti jiným britským službám rozhodně nevládní a pochopitelně supertajná. Počet jejích agentů je pevně daný a za každého, který odešel (většinou nedobrovolně a bolestně), nastoupí pečlivě vycvičený a otestovaný nováček, kterého doporučí některý z agentů ve službě. Právě díky tomu se do výběrového systému dostávají hlavně synové významných rodin. Výjimkou z pravidla se stane až Gary „Eggsy" Price (Taron Egerton), který je obyčejným klukem vybaveným vysokým IQ, nedokončeným výcvikem u mariňáků a oceněný krajskou cenou za gymnastiku. Nyní ale tráví většinu času na ulici, je nezaměstnaný a má nakročeno do kriminálu. V pravou chvíli mu nabídne novou životní šanci jeden z agentů Kingsman – superšpión Harry Hart (Colin Firth), který nejen vypadá, ale také se chová jako pravý anglický gentleman. Aspoň většinou. Někdy to prostě nelze. A protože se jedná nejen o vtipný, ale i napínavý film, potřebujeme pořádného hlavního padoucha. Je jím Richmond Valentine (Samuel L. Jackson), miliardář a bojovník za ekologii zbavený iluzí. Nesnáší pohled na krev a chystá se odrovnat opravdu velké množství obyvatel naší planety. Díky tomu ji chce zachránit a obětavě při tom nehledí na ztrátu žádného cizího života. Pomáhat mu s tím bude Gazelle (Sofia Boutella), inteligentní krasavice s amputovanýma nohama, místo kterých má smrtící běžecké čepele. Podaří se Harrymu a Eggsymu včas odhalit pravdu o Valentinově důmyslném ďábelském plánu a zastavit ho? (Cinemart)
(více)Videa (21)
Recenze (1 816)
Matthe Vaughn opět natočil takřka dokonalou zábavu, která v sobě skrývá přesně to, co zábavná gangsterka má mít. Šišlajícího nepřítele v rukou Samuela L. Jacksona, frajerskýho agenta Colina Firtha nebo neskutečnýho sympaťáka mantáka Tarona Egertona. Do toho lehce klasičtější příběh, ale naprosto parádní zpracování, které se nejlépe projeví dost brutální, ale nesmírně zábavnou akční scénou v kostele. Nevím, jestli je Matthew Vaughn génius, ale je jeden z mála režisérů, k jehož filmům se neustále vracím a po jejich dalších shlédnutích zvyšuji hodnocení. Po Hvězdném prachu je právě tenhle kousek tím nejlepším, čím mě zatím stihl potěšit. A doufám, že tomu tak nebude naposled. ()
Všechny ty archetypální příběhy "jak buran k výchově přišel" jsou mi už z podstaty protivné. Přijde mi až zvrácené sledovat, jak se někdo z vyšší společnosti snaží někoho převychovat k obrazu svému a aby zapadl do naší společnosti (socializace neasi). Jediné, co můžu Matthewovi Vaughnovi připsat k dobru, je ta jeho pankáčská drzost, která se mísí se snobskou uprděností. Navíc v momentě, kdy tvůrci zcela nepokrytě brnkají na rasistickou notu (xenofobie a fetišizace bělošské kultury z toho čiší na sto honů), tak v tu ránu do filmu přidají i něco z anarchistické podvratnosti a člověk si v tu ránu vzpomene na o to více antisystémový Wanted. Čert aby se v tom vyznal. Ale jinak to byla bžunda, akční scény byly akční, londýnský cocney dostatečně "sociální" a vůbec celý ten fetiš z britských symbolů byl až parodií sama sebe. Takže si všichni můžeme vrnět, jen to téma - ať už bylo jakékoliv - si může v koutu leda tak pobrečet. Holt exhibice a podívaná mají přednost. PS: Být celý film v duchu těch vybuchujích hlav, tak vrním blahem ještě celý měsíc. ()
Se svojí zvláštní předpojatostí jsem ten film ignoroval až dokud mi ho nedoporučilo asi pět lidí. Je to bomba. Pamatujete jak svěží akčňák byl kdysi dávno MATRIX, někdy před lety první IRON MAN, docela i loňští galaktičtí GUARDIANS, nebo před měsícem svým způsobem i nový MAD MAX? Tak KINGSMAN vychází z té nejlepší tradice starých Bondovek tak, že z toho musel Tarantino spadnout ze židle; jako vážně parádní, zábavná, krvavá stylovka. Kameramansky přehledné, choreografie za jedna, zpomalovačky přesně tam kam patří, herci top, humor všudypřítomný, drsný je to nekompromisně, zápletka celkem originální, hrozba neokoukaná, záporák geniální, má to své chvilky překvapení, jo a po DEVIL's REJECTS tu máme další skvělou scénu s doprovodem "Free Bird". Nemusím z toho nutně vidět sérii, ale takhle si prostě představuju moderní action flick, NE ty popkorňáky za stovky mega kde vidíte kulový a navíc už asi tak postopadesátý (zdravím naposled letošní trapáky FURIOUS7 a AVENGERS2). Po druhé projekci... hodnocení na max. ()
Vaughn a Goldmanová chtěli ukázat, jak umí vytěžit odkaz bondovek. Ve skutečnosti vyrabovali vlastní krám. Po Kick-Ass a První třídě jde o jejich třetí náborově-výcvikový film, akorát poněkud nešťastně nakřížený s celkem vážným sociálním dramatem. Stereotypní vykreslení prostředí pracující třídy (hospody, rvačky, domácí násilí) postrádá nadsázku vlastní zbytku filmu, což vede k přerývavému tónu a tempu vyprávění během prvních dvou třetin. Výchova protagonisty k „džentlmenství“ (které zde na sebe stejně jako v raných bondovkách váže pořádnou dávku šovinismu) je zároveň v rozporu s egalitářským sdělením filmu – Kingsmanem se Eggsy může stát až poté, co popře (vystupováním, oblékáním, mluvou) svůj nízký třídní původ. Jak prozrazuje také technofobní prezentace padoucha, pseudo-anarchistická schránka filmu ukrývá konzervativní srdce. Vaughn možná nemá jasno v tom, co chce filmem sdělit, zato nám každou scénou dává najevo, jak strašně chce být cool. Přesněji – jak strašně se chce zalíbit teenagerům mužského pohlaví, kteří hltají komiksy a hrají videohry. Komiksově přehnané násilí, akční scény přejímající videoherní estetiku, vtipy útočící na první signální a nebetyčný sexismus (nazývejte mne třeba sucharem, ale nabídka análního sexu od ženy, která strávila poslední dny zavřená v cele, mi nepřijde vtipná, nýbrž jen urážlivá; jediná aktivní ženská postava vyprávění je v závěru filmu pro změnu zpasivněna vystřelením do kosmu). Předstírání dospělosti se omezuje na povrchní debaty o bondovkách a sebereflexivní hlášky typu „this isn’t that kind of movie“, přičemž v jádru samozřejmě přesně o „that kind of movie“ jde. Z popírání vlastní klišovitosti se již stalo nové klišé. Nejbondovštějším Vaughnovým filmem tak nadále zůstává První třída, která na svou bondovskou stylizaci nepotřebovala takhle okatě upozorňovat. Nic z uvedeného by nebylo důvodem, proč film zavrhnout, kdyby první polovina filmu neměla problém absencí dynamiky a napětí nerozumně rozdvojeného vyprávění a kdyby TOLIK scén netrpělo naprostou samoúčelností. Vaughn neví, kdy přestat. Nedokáže odhadnout, kdy scéna již vyčerpala svůj potenciál a přehoupla se do další „koukejte, jak jsem cool“ přehlídky obehraných vizuálních nápadů a průměrných digitálních triků. Kingsmanova snaha být zábavný za každou cenu a bez jakýchkoli ohledů na dobrý vkus, vede k tomu, že svou nehorázností párkrát pobaví, ale celkově je hlavně únavný. 70% Zajímavé komentáře: MessiáŠ, InJo, Alqarin ()
Vaughnovky už jsou žánrem pro sebe sama - lehce nekorektní, hodně přidrzlé, pubertálně krvavé a tučně nahláškované updatey retro vzorů, které mezi filmové comicsárny pumpují tuny energie a upřímné rozpustilosti. Pořád to funguje na výbornou, protože fóry a pointy umí Vaughn málem tak dobře jako akci, která je... no hlavně v kostele absolutně coolervoucí. Tahle scéna je palbou roku! Zbytek je vaughnovský vysoký standard, spolehlivě bavící a žadonící o další nášup. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (51)
- Když Harry Hart (Colin Firth) popisuje Eggsymu (Taron Egerton), čím se vyznačují boty typu Oxford, říká, že mají otevřené šněrování. Přitom ve skutečnosti je tomu přesně naopak a boty typu Oxford mají uzavřené šněrování. Tím se z nich stávají nejvýše postavené společenské boty - a naopak otevřené šněrování mají boty typu Derby, které nejsou tolik formální. (Miro_CZ)
- Když se Artuš (Michael Caine) ptá Eggsyho (Taron Egerton), po kom pojmenoval svého psa, Eggsy mu řekne jméno Jack Bauer. Tato fiktivní postava se objevila v televizním seriálu 24 hodin (od r. 2001) vysílaném televizí Fox, kde ho ztělesnil Kiefer Sutherland. (Robbi)
- Ponuku zahrať si hlavnú úlohu odmietol Aaron Taylor-Johnson. (Sufferer)
Reklama