Režie:
Mikkel NørgaardScénář:
Nikolaj ArcelKamera:
Eric KressHrají:
Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Sonja Richter, Peter Plaugborg, Per Scheel-Krüger, Troels Lyby, Øyvind B. Fabricius Holm, Søren Pilmark, Divya Das (více)Obsahy(2)
Po tragické přestřelce, při níž jeden z jeho kolegů přišel o život a další ochrnul, je komisař Carl Mørck přeložen do sklepní kanceláře nově zřízeného Oddělení Q, jež má za úkol protřídit nedořešené a odložené případy a jehož jedinými zaměstnanci jsou komisař Mørck a jeho nový asistent Assad. Stačí jediný den a paličatý komisař se přes výslovný zákaz střemhlav vrhá do řešení případu Merete Lynggaardové, populární političky, která před pěti lety záhadně zmizela při plavbě na trajektu. Jediným svědkem je její duševně nemocný bratr, který byl po události nalezen v podpalubí. Případ byl uzavřen jako jednoznačná sebevražda. Dvojici vyšetřovatelů se však takové vysvětlení nezdá a vydávají se na cestu, která je zavede hluboko do podsvětí plného násilí a zášti, jež se skrývá za kultivovanou tváří Skandinávie. Strhující dánský thriller z pera scénáristy filmového hitu Muži, kteří nenávidí ženy je prvním dílem filmové série o Oddělení Q podle bestsellerů Jussiho Adlera-Olsena. (Aerofilms)
(více)Videa (1)
Recenze (449)
Sedí mi styl vyprávění, sedí mi (sebe)destruktivní postavy, sedí mi v podstatě všechno a seznamování se dvou diametrálně rozdílných kolegů je fajn tak nějak vždycky.:-) Narozdíl od "Zabijáků", kde jsem celé čtveřici smrt vyloženě přála (popřípadě od "Vzkazu v lahvi", kde si to u mě Slizoun pohnojil tím, že se mstil nevinným), jsem se záporákem soucítila a jeho čin mu naprosto schvaluji. Sice teď riskuju nálepku psychopata, ale mít na to koule, udělám v jeho případě to samé - nic jiného si ta pinda nezasloužila a je mi jedno, jestli byla dítě nebo ne... ()
Vzhledem k tomu, že jsem četl knihu, se ptám, jak někdo mohl tak dobrou předlohu takhle zničit?? Ani nevím za co dávám dvě hvězdičky. Děj je úplně nelogicky upraven, odvyprávěn pár scénami. Víc než to se tu hledí na klišé odvolaných policajtů. Chudák Olsen, protože tohle bylo hodně nedůstojné. A ten Asad... Jestli takhle vypadá režisérova představa o Asadovi, tak má nejhorší představivost na světě. ()
Mám pocit, že jakmile si jednou vytvoříte lásku pro skandinávské detektivky, nikdy se Vám z duše již nevytratí. O to větší radost mi dělá, že v té sérii knížek, které nikdy nestihnu přečíst, se naštěstí objevila i taková, kterou se Seveřani rozhodli zfilmovat. K sérii příběhů Oddělení Q od Olsena jsem se ještě nestihl dostat, ale Žena v kleci mě zaujala na první pohled. Horší to bylo v momentě, kdy jsem film rozkoukal. Trvalo mi totiž tak půl hodiny, než jsem si na plno dokázal zvyknout na Carla. Jeho postava byla taková nevýrazná, nemastná až neslaná, ale vše to vynahrazoval Assad, který roli sympaťáka nastavil hned od počátku. Postupem času jsem si ale zvykl na vyšetřování obou a hodně tomu pomohl i samotný příběh, který vysloveně neměl chybu. Závěr byl sice trošku děravej a odfláklej, ale pro to nadšení a radost z toho, že Seveřani se rozhodli něco takového zfilmovat nemůžu dát méně, než čtyři hvězdičky. ()
Pokud je něco na tomto filmu k uzoufání, je to jeho neobyčejná koncentrace žánrových klišé, jejichž výčet by byl hodně dlouhý (za všechny budiž jmenováno již samotné schéma hlavních postav - máme zde drsného málomluvného chlapíka, který při neúspěšné akci přišel o parťáka, následně dostane nového kolegu, s nímž vytvoří hodně nesourodou dvojici - dřív by to byl černoch nebo žena, dnes je to Arab, postupně se ale oba sblíží, mj. proto, že jim pořád hází klacky pod nohy jejich debilní šéf, kvůli němuž jsou nakonec nuceni pátrat na vlastní pěst... bože, v kolika filmech jsme toto už viděli?). Na druhou stranu je to natočeno velice obstojně, díky napínavému ději jsem místy skoro nedýchal, a ústřední dvojici detektivů jsem shledal velmi sympatickou (především Fares Fares je pro mě velmi příjemný objev - ten sympatický nosáč mě hrozně bavil). V logice děje by se jistě šlo více rýpat - za sebe nemám například problém přiznat, že jsem moc nepobral motivaci pachatale, a podobných zmatených momentů by se tam našlo víc - ale to mi přijde tak nějak zbytečné. Pokud člověk spadá do cílovky, jíž jsou všichni fandové severských detektivek a obecně napínavých temných thrillerů, film by si měl užít, citlivější jedinci by se naopak měli filmu spíše vyhnout (scénu s trháním vlastních zubů budu z hlavy dostávat hodně dlouho) - ten film místy graduje tak intenzivním způsobem, že jsem jeho sledování shledal téměř nesnesitelným. V kombinaci se zmíněnými klišé by to asi měl být důvod, proč film hodnotit spíše třemi hvězdami, ale pro mou afinitu k filmům od Aerofilms musím ještě jednu hvězdu přihodit. A jsem hodně zvědavý na ZABIJÁKY, na které jdu za dva dny. ()
Spoilery! Kvalitní severské krimi o jednom chlapci, kterému jedna rozverná dívka nechtíc připravila nehezkou budoucnost, a tak se ji po letech rozhodl odvděčit. Zpočátku mi vadily časté časové skoky. Chvílemi jsem se obával, že tvůrci nechtíc skočí do jiného filmu. Jakmile jsem se v ději zorientoval, tak jsem byl spokojen. K lepšímu vyznění mi chyběl nějaký šokující moment, či alespoň nějaký prvek, pro který by mi měl snímek potenciál utkvět v paměti. Takhle se snímek plaví pouze ve vodách lehkého nadprůměru. Milovníky daného žánru snímek zajisté potěší. Ostatní diváky asi příliš nenadchne. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybral uživatel kulyk. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (9)
- Komisár Carl Mørck (Nikolaj Lie Kaas) a jeho asistent Assad (Fares Fares) jazdia na automobile Peugeot 508. (hollci)
- Ve filmu se objeví i zmínky, které se vážou k České republice. Jednak je při scéně v trajektu dobře patrné auto značky Škoda, a také komisař Mørck (Nikolaj Lie Kaas) vypije v baru několik piv, kde mj. dostane na výběr i české. (Cheeter)
- Herec Fares Fares v skutočnosti žije vo Švédsku a pre úlohu Asada sa musel naučiť po dánsky. (Arsenal83)
Reklama