Obsahy(1)
Marco Contrada pracuje ako etológ na taliansko-slovinských hraniciach. Za pomoci moderných prístrojov zaznamenáva voľný pohyb a správanie divokej zveri. Jedného dňa narazí na staršiu schátralú budovu, kde sa rozhodne prespávať. Po niekoľkých nociach si uvedomí, že jeho technika zaznamenáva omnoho viac, ako sa môže zdať. Opustený dom totiž skrýva svoje hrôzostrašné tajomstvo. (*CARNIFEX*)
(více)Recenze (80)
Talianska horrorová filmová tvorba zažila najväčší rozmach a zaznamenala najväčšie úspechy v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch minulého storočia. Pod režisérskou taktovkou takých výrazných majstrov ako boli napríklad Dario Argento, Lucio Fulci, Lamberto Bava, Joe D´Amato a mnohí ďalší vznikli kultové diela. Priznám sa, že i ja patrím medzi obdivovateľov starej talianskej horrorovej školy. Potešil som sa, keď sa mi do rúk dostal snímok "Oltre il guado". Bol som zvedavý v akej forme je súčastná talianska horrorová produkcia. Po zhliandutí tohto titulu však musím smutne konštatovať, že zlatá éra talianskeho horroru je nenávratne preč. ** ()
Keď náhodou pôjdete robiť lesný prieskum divej zvery, dobre si zistite, či náhodou v danej oblasti nestraší. Hlavne keď narazíte na podozrivú polorozpadnutú zrúcaninu :). Koniec srandy. Nebavilo ma to. Ani trochu. Hrozne statické, tiché a nudné. 2/3 filmu sa skladá len z prechádzky po lese a po dome, kontrolovania záberov kamery, výmeny bateriek, nachádzania ohlodaných kostí a pod... Nehovorím, je tu jedna-dve atmosferické scénky, ktoré zaváňajú hororovým priemerom, ale to je žalostne málo. V poslednej tretine sa príbeh začne trocha rozpletať, nastúpia dve vlasatice, atmosféra trocha zhustne ale aj tak sa z toho moc nevyťaží. Tiež je čudné, že milý etológ nemal ani jeden pokus o útek. Nič moc, riadne nadhodnotené. 40/100 ()
Extrémně pomalý film, těžící právě ze své pomalosti, rozvláčnosti. Vyvolává tím nepřetržitý a stoupající pocit nejistoty, neklidu a ...strachu... Dialogy veškeré žádné, scénář moc stránek prostě nepobral, ale tvůrci si o to víc vyhráli s exteriéry i interiéry, s počasím, zvuky a kamerou. Těžko se to hodnotí, protože to zase taková pecka není a časem asi zapomenu, že jsem to viděl. Ale na hodinu a půl stísněnosti a neklidu to bohatě stačí. ()
Nízkorozpočtový fajnový pokus, který jsem si užil mnohem víc, než podstatnou většinu hororů za poslední dobu. Kdo má zálibu v myslivosti, nebo naopak strach z lesa, nedej božíčku z nočního lesa, pak se dá rozhodně doporučit. Můžu říct, že jsem se pobával takhle po půlnoci, což bylo kurva příjemné. Co se týče zdejších upozornění, souhlasím, že možná ne každý ocení danou formu, no pro srovnání bych tady hodil třeba příběh ovarového kolínka, na který ale rozhodně neupozorňuju kvůli dějové paralele. Spokojenost na 75% ()
Po delší době příjemné překvapení! Čarokrásná příroda, příchod dešťů, opuštěná vypálená vesnice v lesích a cosi podivného ve tmě. Zneklidňující atmosféru vytváří nehostinné prostředí spolu s temným hudebním doprovodem (Stefano Sciascia). Hlavní hrdina se pokouší zjistit, jaký predátor loví tamější zvěř. Vlci? Medvěd? Když dorazí do opuštěné vybydlené vesnice, rozhodne se přijít záhadě na kloub. Příchod dešťů a rozvodněné potoky ho odříznou od civilizace a on se stává nedobrovolným vězněm na místě, kde je něco daleko děsivějšího, než hladový zvířecí predátor... Osobně bych do polorozpadlých domů nevlezl v noci ani za milion. Místy příjemně strašidelné (napínavější více do doby, než začíná být v děsivé věci jasno), závěr očekávaný a vítaný. Celkovým pojetím a pochmurnou náladou mi snímek připomněl severskou kinematografii. Pro někoho možná zdlouhavé, pro mne velmi dobré. ()
Galerie (7)
Photo © Drop-Out Cinema
Reklama