Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Našimi hrdiny jsou lidé, kteří si nechávají život prokluzovat mezi prsty. Neměli by. Pro některé z nich to totiž dneska večer skončí. A proto se v jejich blízkosti objevili andělé. Jejich podoba a názory vás asi zaskočí. Ono je to vzájemné. Lidskému oku neviditelní strážci našich osudů bývají zase pro změnu překvapeni překážkami, které sobě a jim dobrovolně stavíme do cesty. Podle mimořádného románu Michala Viewegha "Andělé všedního dne" natočila režisérka Alice Nellis originální příběh, v němž pomyslné andělské perutě nosí Marián Labuda, Vojtěch Dyk, Eliška Křenková a Vladimír Javorský. Tihle čtyři se snaží provést své lidské svěřence jejich nejtěžším dnem. Učitel autoškoly Karel (Bolek Polívka) se souží v citově prázdném manželství s Marií (Zuzana Bydžovská), které si kompenzuje sny o své studentce Ester (Klára Melíšková). Ta však právě pohřbila manžela a zatím není připravená na nové vztahové dobrodružství. Zdeněk (Václav Neužil) se chce dneska večer zabít, protože mu jeho kamarád Filip (Ondřej Sokol) přebral ženu. Těžce to nenese jen on, ale i jeho esotericky založená matka (Zuzana Kronerová), která se kvůli tomu navíc rozhádala se svou nejlepší kamarádkou, výše uvedenou Marií, protože Filip je její syn. Tenhle složitý vztahový propletenec rozetne osud už za pár hodin. Přestože andělé mají být nestrannými pozorovateli, nedá jim to, aby se alespoň částečně nepokusili situaci zachránit. (Cinemart)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (296)

honajz 

všechny recenze uživatele

Typicky povrchní, řeklo by se dnes moderně kavárenský pohled na lidi a na to, že kurnik užívejte dne! On Viewegh sám je povrchní a nevyzrálý člověk, který se snaží udílet rady a prodávat své pohledy na život i tam, kde lidé už na rozdíl od něho dospěli, a pak se diví, proč ho nemají rádi a stěžuje si. Navíc má problém se po smrti otce srovnat s tím, jestli teda něco je, nebo není, myšleno mimo realitu poznatelnou našimi omezenými smysly, jenže zas nad tím nechce moc přemýšlet, neb má raději víno, večírky a ženy a cestování a drahá auta a vůbec ten mondénní život bohatého a úspěšného spisovatele a scenáristy. Alice Nellis si asi v knize našla tu svoji o tom, že Bůh není a pokusila se to do filmu narvat horem dolem, až z toho vlastně udělala protináboženskou agitku. Inu a k samotnému filmu - proč jsou zde andělé, jaká tedy vlastně je jejich funkce, proč zrovna Polívka, proč ten pizza boy a gay parade zjevení, to fakt netuším. Stejně jako u některých postav motivace. V některých chvílích myslím lidé tak nějak na sex nemají pomyšlení - alespoň ne ve stylu, jak nad tím přemýšlí se svou obsesí tlustého chlapečka Viewegh. Nemají potřebu si maskulinně něco dokazovat. Když se dějí v životě lidském skutečné tragédie, je myšlenka na poskytnutí felace postaršímu učiteli autoškoly hodně, ale hodně nereálná a spadlá z Marsu. A tak by se dalo pokračovat. Manželství Polívky a Bydžovské, tak, jak je předvedeno, by už bylo pět let rozvedené, nebo by Bydžovská manželka v náhlém záchvatu vzteku manžela zabila - třeba Kinder vajíčkem. Prostě by pohár trpělivosti přetekl. A tak je to se všemi postavami - chlápek přijde o ženu a dobrý job, a nenapadne ho nic jiného, než nedělat nic a litovat se. Vážně s ním nic nehne, neexistují nějaké možnosti? Čím se živí, proč se neživí jako manažer v jiné firmě? Dalo by se pokračovat donekonečna. Chápu, že tvůrci chtěli říct - užívejte si chvíle s blízkými a buďte na sebe hodní, neb nikdo neví dne ani hodiny, ale přece jenom - takhle? Dobrá je kamera, skvěle civilně hraje Polívka, Dyk hraje svoji ulítlou parketu a na Křenkovou se aspoň hezky kouká. Melíšková zde hraje poněkud nesympaticky a přijde mi, že má vadu řeči. Bydžovská žel hraje svůj standard, do něhož ji v poslední době pořád zběsile a krabičkovitě obsazují. Je to dobře střižené, dobrý timing scén, ale celkově to vlastně nic nedává a neříká. Tedy kromě Užívej dne, ale takový film už česká kinematografie má - s Hrzánovou a Holubem v hlavních rolích. A bez andělů. (Btw, soundtrack u Andělů mi přišel až přespříliš inspirovaný soundtrackem z Fontány.) ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Přestože se jedná o vztahovou mozaiku, ve které hrají výraznou roli citová prázdnota, zrada a především smrt, je příběh díky čtveřici andělů odvyprávěn s lehkostí a nadhledem, což se mi líbilo. bavila mě i samotná činnost nebeských vyslanců, kteří neměli větší prostor pro nějaké zásadní změny a tak se omezili jen na to, aby lidem ulehčili v předem daných osudech. A nakonec mě bavili i herci s Polívkou a Melíškovou na čele. Much by se tu sice našlo nepočítaně, ale nevidím důvod v jejich hledání. 70% ()

Reklama

Alementina 

všechny recenze uživatele

Nuda všedního dne aneb 1* za filmový zážitek, protože podruhý bych se na to nedívala ani kdyby mi za to měli platit, hvězda navíc za moje milované Nusle, btw. obezita pana Labudy je neskutečná, při scéně v autě jsem myslela jen na to, jak to udělali, že se na tu zadní sedačku vešli... protože mi přišlo, že se nevešli. Herecky to útahla pouze paní Bydžovská. ()

Philippa 

všechny recenze uživatele

Andělé všedního dne ( dále A.vd)…ano nepopírám stejný pocit v úvodu filmu, spoustu postav a vyznej se v tom čert. Snad si po chvilce jeden A.vd sedl vedle mne na prázdnou sedačku, vzal mě za ruku a vnukl mi…“usaď se, uvolni se a nech to být…však on se ti smysl ukáže“. A taky, že jo. Před mýma očima se mi rozkrývali příběhy jednotlivých postav, které se postupně pěkně propojily, jejich světy, jejich emoce…Dokonce jsem pochopila nepochopitelné u většiny ostatních, jakou úlohu hráli A.vd. Oni nepřišli nic měnit, ale rozhodně nebyli zbyteční. Jejich úloha je mnohem vznešenější…přišli provést posledními hodinami života a splnit poslední přání a podle mne ho splnili…měli to tedy jen tak tak, ale zase díky tomu ta smrt byla vlastně velmi šťastná…od teď si budu dávat pozor na nejsilnější přání, protože nevím dne, kdy… „ Sedněte si, zahoďte předsudky o předloze, nesrovnávejte s již natočenými „andělskými filmy“. Netlačte na pilu, dýchejte zhluboka a otevřete se…“ vaši Andělé všedního dne. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Éterická přítomnost smrti. Alici Nellis připadl nelehký úkol tu Vieweghovu podivnou, karmicky nastavenou látku zhmotnit. A nevedlo se jí nijak excelentně. Její pověstný nadhled tolik nezafungoval, množství scén budilo spíše rozpaky. Nejasnosti panovaly hlavně kolem čtveřice andělů. Mám o andělech poněkud jiné představy, pokud k nim budeme přistupovat k jako nehmotným, neviditelným bytostem. Předně není definováno, jací vlastně jsou. Jsou zlí? Jsou hodní? Proč nehovoří jednotným jazykem, k čemu slouží a co značí jejich tolik rozdílná vizáž. Jeden vyhlíží excentricky, druhý intelektuálně, třetí by se hodil do středověkých časů, čtvrtá by nejspíš zvládla i casting na královnu krásy. A jak to vlastně mají s věkem, respektive jestli stárnou. Při pohledu na ně vypadal Javorský a Labuda sešle. Dohromady k sobě nepasovali. Jakýsi tablet se záznamem osudových životních okamžiků, co jej třímali, byl hodně mimo. Daná zápletka tak docela neutáhla film. Což je docela zásadní. Film se jevil utahaným, na smrt hrdinů se čeká prakticky až do konce filmu, ale nezapomnělo se na tuto stěžejní událost každou chvíli diváka upozorňovat. Ta tragická událost je natočena technicky zdatně a originálně. Určitě příjemné překvapení filmu. Nellis je režisérka, která si jde svojí osobitou režijní cestou. Chtěla udělat film na zamyšlení, v němž bude prostor pro řadu vsuvek i z jiných filmových žánrů. Ale jo, to jí nikdo nebere, ale pokud se filmem takřka pronudím, otázka života a smrti se v podstatě nikam neposune, je to asi ta horší varianta, co diváka může potkat. Lepší by byla ta, kdyby režisérka tolik nespoléhala na slavné jméno autora předlohy, více se do filmu položila, aby z něj měl divák víc. Film není ideální, pokud jde o záživnost, slušnou porci kvalitních a zručně natočených detailů mu však upřít nelze. Zábavných fragmentů není mnoho, ale ty, co jsou, potěší. Určitě je to Vojta Dyk, který své tři andělské kolegy zastínil svým citem pro komiku a humorné hlášky. Zbytek ansámblu mně přišel dost standardní, v podstatě v ničem vybočující. Jako sympatický úlet se dá brát, že mladá verze Bydžovské byla svůdnice, v podobném duchu působí i Dykovy převleky a další drobnosti, které to vytahují z nudy, do které se film často ponořoval. Výsledkem je blíže žánrově nezařaditelný guláš natočený na solidní technické úrovni, v němž jsou patrné neotřelé a nevšední chutě, ale žádná z nabízených chutí není dostatečně výraznou, aby se na ní dalo smlsnout. Nellis byla tentokrát poměrně bezradná v tom, jak by měla vypravěčsky zaujmout. Dobrou noc, andělé. Máte nezajímavé perutě. 50% ()

Galerie (47)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo například na střeše sportovní haly Folimanka, na pilíři Nuselského mostu a také 80 metrů nad zemí na střeše hotelu Corinthia v Praze. (Terva)

Související novinky

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama