Reklama

Reklama

Mých posledních 150 000 cigaret

(TV film)
  • angličtina My Latest 150 000 Cigarettes (více)
TV spot

Obsahy(1)

Film Mých posledních 150 000 cigaret přibližuje politické a tržní pozadí nejrozšířenější závislosti v Česku i na světě. Autor filmu se v rámci své roční odvykací kúry vydává do sídel tabákových korporací a za politiky, aby státem tolerovanou drogu prozkoumal z hlediska byznysu, který přináší a strategií korporací, jak šířit tabákovou závislost. Formou dokumentárního infotainmentu přináší souvislosti, kterým se tabákový průmysl a politici vyhýbají. Na pozadí osobního příběhu režiséra film zhmotňuje začarovaný kruh obchodu s lidskou slabostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (42)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Točit něco i o své vlastní závislosti je často sázka na jistotu... Nejparadoxnější je, že tenhle dokument nepřináší víceméně nic nového, kromě autora, kdy je při své vlastní abstinenci totálně v hajzlu. Ale o tom to je - prostě opakovat fakta, zpovídat lidi na ulici, přijít jako obří cigáro do British American Tobacco, aby si zkrátka lidi uvědomili, jak absurdní všechno kolem toho problému je. Čímž se okruh uzavřel, nekouřím už půl roku a jsem připraven znovu nezačít. :o) 90%. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Trailer, který mě opravdu potěšil a pobavil: https://www.youtube.com/watch?v=ck-X_rfZYLo Ivo je prostě borec! Pojal to důsledně a vtipně. Je dobrý režisér a je dobrý, že to ustál a přestal kouřit. Kéž by tento dokument nejen pobavil, ale také otevřel oči! Jak to, že kuřáci mají právo kazit vzduch, ničit zdraví své i svého okolí, zatímco nekuřák právo na čerstvý vzduch nemá? Kde všude jsou venku zákazy kouření? Jen v nemocnicích a na nástupních ostrůvcích ...? A pod každou zákazovou cedulí stojí kuřák se zapálenou cigaretou. Líbila se mi jeho neodbytnost s jakou se snažil prorazit k výrobcům cigaret. Pokud někomu ještě stále nedošlo o co tu jde, asi už mu není pomoci. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nesporně vtipný dokument přináší zajímavou statistiku týkající se kouření. Je zajímavé sledovat Bystřičanovy postřehy z jednotlivých fází odvykání. Dokument zároveň ukazuje známou pravdu, že ke každému boji s vlastní vůlí v čele je nutná silná motivace. A být méně chlap, je pro hodně mužů velmi silná motivace. K neochotě poskytovat rozhovory zřejmě přispěl i nezájem politiků a manažerů o účast na maškarním plese, to se příliš nepovedlo. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ivo Bystřičan pochopil zákonitosti televizního humoru a v kombinaci s vynesením vlastní kůže na trh přivezl na Jihlavský festival jeden z nejvtipnějších filmů. Na hraně mezi dokumentem (zpovídání politiků, lidí z cigaretového byznysu) a estrádou jak ze skryté kamery („cigáro ve veřejném prostoru“) rozehrává překvapivě přemýšlivou story o tom, proč kouříme, jak a kdy se k tomu dostaneme a jak je těžké se z toho dostat (self-shooting cam). Mohl bych mít výhrady, že snímek nejde až do takové hloubky, jak by si tématika zasloužila, ale dostat se přes hermetickou bránu mlčenlivosti lidí z branže by vyžadovalo pravděpodobně undercover operaci. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Vtipné dielo, prepájajúce osobnú rovinu s náučnou. Nadhľad, schopnosť vystreliť si zo seba. V rámci edukačnej roviny dokumentu je vidieť správanie korporácií. Od konca II. svetovej vojny sa tieto monolity moci a generovania kapitálu zmenili len včlenením nacistickej stratégie propagandy do štruktúry firiem (úrady propagandy sa premenili na odbory styku s verejnosťou). Tieto mašinérie útočia na všetkých frontoch (reklamy, tv, filmy, divadlá, web, verejný priestor) v prospech značky. O skutočnej povahe a výrobnej šarži produktov sa nedozviete nič. Mlčanie je zaštítené obchodným tajomstvom (čo je výmysel na utajenie presného zloženia chemikálií vstrekovaných do cigariet, papierikov i filtrov). Korporácie sa tvária ako priatelia verejnosti, na škatuľkách cíg je často telefónne číslo. Keď tam zavoláte, ozve sa šušľavá Ruska. Na väčšinu otázok nemôže odpovedať lebo všetko je obchodné tajomstvo. Je to hra na oblbnutie. Stratégia navonok hovorí o ústretovom prístupe. Pri osobnom styku ale dostanete len dym v podobe ochotných úsmevov a na oblbnutie kávičku, cigaretku a pár darčekových ničotností. A pri džúsiku sa Vám vysmejú do xichtu v prípade ak chcete viac než biznis plán, ak chcete reportáž. Nemci investigatívu robia dôslednejšie, ale pobiehanie v cigarete bol slušný odpal arogantných zmrdov, neviditeľných manažérov aj politikov (až osem sa ich unúvalo), ktorí sa predbiehajú v opakovaní jalových fráz. Najväčšiu výhradu mám k tomu, že fajčenie sa tu postavilo do role démona, zatiaľ čo zvýšenie pitia alkoholu je ok. V skutočnosti Vám povie každý seriózny lekár, že alkohol je pre človeka oveľa škodlivejší než cigareta. ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno