Reklama

Reklama

Mých posledních 150 000 cigaret

(TV film)
  • angličtina My Latest 150 000 Cigarettes (více)
TV spot

Obsahy(1)

Film Mých posledních 150 000 cigaret přibližuje politické a tržní pozadí nejrozšířenější závislosti v Česku i na světě. Autor filmu se v rámci své roční odvykací kúry vydává do sídel tabákových korporací a za politiky, aby státem tolerovanou drogu prozkoumal z hlediska byznysu, který přináší a strategií korporací, jak šířit tabákovou závislost. Formou dokumentárního infotainmentu přináší souvislosti, kterým se tabákový průmysl a politici vyhýbají. Na pozadí osobního příběhu režiséra film zhmotňuje začarovaný kruh obchodu s lidskou slabostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (42)

heyda 

všechny recenze uživatele

Mohlo tam být víc faktů, víc vysvětlování a rozhodně větší tlačení na pilu. Pár rozhovorů se Sobotkou a dalšími kumpány to nevytrhne, nicméně zjištění, že po roce NEkouření má chlap dvojnásob kvalitních spermií, než když se oddával tabákové závislosti, mi dostačuje k tomu, abych tento dokument alespoň z didaktického hlediska úplně nezatracoval. Slabé 4 hvězdy...70% PS: Kuřáci, smrdíte! ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Trailer, který mě opravdu potěšil a pobavil: https://www.youtube.com/watch?v=ck-X_rfZYLo Ivo je prostě borec! Pojal to důsledně a vtipně. Je dobrý režisér a je dobrý, že to ustál a přestal kouřit. Kéž by tento dokument nejen pobavil, ale také otevřel oči! Jak to, že kuřáci mají právo kazit vzduch, ničit zdraví své i svého okolí, zatímco nekuřák právo na čerstvý vzduch nemá? Kde všude jsou venku zákazy kouření? Jen v nemocnicích a na nástupních ostrůvcích ...? A pod každou zákazovou cedulí stojí kuřák se zapálenou cigaretou. Líbila se mi jeho neodbytnost s jakou se snažil prorazit k výrobcům cigaret. Pokud někomu ještě stále nedošlo o co tu jde, asi už mu není pomoci. ()

Reklama

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Ďáblovy tyčinky! Zapalte je, pane Bystřičan! Ehm, chci říct, zapalte pod kotlem, ať se oni "obchodníci s lidskou slabostí", tj. nenažraný tabákový průmysl a alibistický stát, zaštiťující se svobodnou volbou páně kuřáka, zapotí i pod jazykem. Člověku je až stydno, sledujíce dokolečka ony vytáčky šiřitelů a přehazování horké brambory, stále jen bez komentáře a bez komentáře. "Cenil bych" vás, přiznat si do kamery, že produkujete "nic než předčasnou smrt", ale takhle? Pf, no nic, jdu zkusit přestát... :-)) Samozřejmě hloupě žertuji. Osobně jsem letitým nekuřákem registrujíc, že je dost těch, jež by rádi přestali. Viz projekce, tuším, že smích probouzející záznam abstinenčních příznaků páně režiséra a hlavního protagonisty v jednom, nebyl u některých náhodný. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nesporně vtipný dokument přináší zajímavou statistiku týkající se kouření. Je zajímavé sledovat Bystřičanovy postřehy z jednotlivých fází odvykání. Dokument zároveň ukazuje známou pravdu, že ke každému boji s vlastní vůlí v čele je nutná silná motivace. A být méně chlap, je pro hodně mužů velmi silná motivace. K neochotě poskytovat rozhovory zřejmě přispěl i nezájem politiků a manažerů o účast na maškarním plese, to se příliš nepovedlo. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Vtipné dielo, prepájajúce osobnú rovinu s náučnou. Nadhľad, schopnosť vystreliť si zo seba. V rámci edukačnej roviny dokumentu je vidieť správanie korporácií. Od konca II. svetovej vojny sa tieto monolity moci a generovania kapitálu zmenili len včlenením nacistickej stratégie propagandy do štruktúry firiem (úrady propagandy sa premenili na odbory styku s verejnosťou). Tieto mašinérie útočia na všetkých frontoch (reklamy, tv, filmy, divadlá, web, verejný priestor) v prospech značky. O skutočnej povahe a výrobnej šarži produktov sa nedozviete nič. Mlčanie je zaštítené obchodným tajomstvom (čo je výmysel na utajenie presného zloženia chemikálií vstrekovaných do cigariet, papierikov i filtrov). Korporácie sa tvária ako priatelia verejnosti, na škatuľkách cíg je často telefónne číslo. Keď tam zavoláte, ozve sa šušľavá Ruska. Na väčšinu otázok nemôže odpovedať lebo všetko je obchodné tajomstvo. Je to hra na oblbnutie. Stratégia navonok hovorí o ústretovom prístupe. Pri osobnom styku ale dostanete len dym v podobe ochotných úsmevov a na oblbnutie kávičku, cigaretku a pár darčekových ničotností. A pri džúsiku sa Vám vysmejú do xichtu v prípade ak chcete viac než biznis plán, ak chcete reportáž. Nemci investigatívu robia dôslednejšie, ale pobiehanie v cigarete bol slušný odpal arogantných zmrdov, neviditeľných manažérov aj politikov (až osem sa ich unúvalo), ktorí sa predbiehajú v opakovaní jalových fráz. Najväčšiu výhradu mám k tomu, že fajčenie sa tu postavilo do role démona, zatiaľ čo zvýšenie pitia alkoholu je ok. V skutočnosti Vám povie každý seriózny lekár, že alkohol je pre človeka oveľa škodlivejší než cigareta. ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama