Reklama

Reklama

Slídil

  • USA Nightcrawler (více)
Trailer 1

Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (1 015)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Velice rychle se učím. Znovu mě uvidíte.“ Když pominu detail, zda by se dal tak snad koupit policejní přijímač, a stejně tak fakt, že je hlavní (anti)hrdina pro (řadovou) policii někdy až podezřele „neviditelný“, nemám tomuhle snímku vůbec co vytknout. Popravdě řečeno, film mě velmi brzo začal hodně bavit a s postupujícím zvyšováním laťky získávaného materiálu se to jen stupňovalo. Může za to jistě víc než chytlavý příběh, vcelku originální téma (alespoň pro mě), jistá satiričnost (bulvární hyenismus), gradované napětí a zvědavost, kam až je hlavní postava schopná zajít a hlavně, jak dlouho jí to bude procházet (lehce naznačeno je to už na začátku snímku). Film navíc nabízí řadu kvalitních pasáží, ať už prohledávání domu, sledování restaurace či následnou honičku. A pak je tu samozřejmě hlavní tahák, výborný Jake Gyllenhaal, jehož Louis je „nádherně“ slizký, neodbytný, učenlivý, manipulativní, bezcharakterní a se zvrhlým smyslem pro humor. Možná je to objektivně jen na 4*, ale já i navzdory výše zmíněným negativům rád ten slabší plný počet dám, protože jsem se bavil téměř maximálně. „Netoč to, je to jeden z nás.“ – „Už ne, Ricku. Jsme profesionálové. Je na prodej.“ ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Gone Girl je vedle téhle temné, přízemní studie o novinářském hyenismu a jednom sociopatovi, který tenhle fakt využije do dřeně, jen nažehlená až sterilní nuda. Fincher neFincher. Dlouho jsem necítil k postavě (a vlastně k filmu celkově) tak fyzický a živoucí odpor jako k Lousi Bloomovi, Jake tedy znovu dokazuje, že je herec mnoha tváří. Ale tuhle nebudete mít rádi. Režie je sebejistá, výborně kombinuje ruční kameru a širší úhel (ok, to jsem použil bez jakékoliv podpůrné znalosti), scénář uchvacuje rychlopalnými a zdrcujícími monology tvořícími se v choré mysli (líbilo se mi, jak se kamera při nich častokrát vůbec nepohnula z tváře Jakea) a děj pomalu graduje napříč krvavou, ponurou nocí. Soundtrack pak vše minimalisticky, atmosféricky doplňuje. Škoda že chybí ale nějaký ještě výraznější vyvrcholení v závěru. Na druhou stranu, zřejmě tak celý ten příběh působí o to nepříjemněji a realističtěji. Rád si myslím, že vidět mě znamená nejhorší den tvého života. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Žádnej velkej zázrak. Instantní metropolitní deprese, která je kastrovanou verzí Taxikáře. Frčí takřka výhradně přes svého hlavního hrdinu - jen ulízané vlasy, nalíčené oči a pohublý ksicht ale fascinující démonickou postavu nevytvoří. Navíc to celé nedává moc smysl (když je tak schopný, proč je troskou, co krade pletivo?) a celá ta reflexe mediálního prostředí je ve svých mechanismech naprosto nevěrohodná. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Noční neonové LA vs fenomenální Jake Gyllenhaal, který by i mrtvolu dokázal utvrdit v tom, že dokáže s naprostou suverenitou zahrát téměř jakoukoliv hereckou a emocionální kreaci. Rozjezd je pomalejší jednak v dějovém spádu a jednak formování persony hlavního hrdiny. Postupně se ovšem zatápí pod kotlem a vystupňované finále se směle řadí mezi nejnapínavější momentky roku, navíc je to celé naprosto nepředvídatelné. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Americký sen trochu jinak. Novináři jsou hyeny, slýcháváme velmi často. Jenže cílový divák/čtenář přesně takové zprávy sledovat/číst chce. Díky nim bulvární plátky a komerční televizní stanice vydělávají a parazitují na cizím neštěstí, nic jiného v tom není. Když přivřeme obě oči, tak tu máme alespoň atmosférou kombinaci trojice výtečných kousků Collateral, Drive a Patrola. Pomalé tempo dává filmu hutný feeling něčeho neopakovatelného. A mrazivého. Louis tu a tam něco ukradne, tu a tam něco pod cenou ukecá v zastavárně, jinak ale dost ujíždí na televizi a internetu, ze kterého nasává poučky a fráze. A pak ho napadne, jak zpeněžit své nezdravě vyvinuté voyeurství. Fascinovaný bouračkou koupí kameru a policejní vysílačku a začne se pohybovat metry, nejlépe jen decimetry od všech tragédií a kriminálních živlů. Když začnou houkat sirény, ďábelsky zbystří. Brzy ráno pak své úlovky nabídne senzacechtivé televizi, ať můžou Američané u něčeho šťavnatého posnídat. Morálka jde stranou, bezpáteřní Lou našel smysl života. Kritika současného nejen mediálního světa, po kterém nicméně lidé bez mravů prahnou, je patrná. A zároveň debutantský zápal Dana Gilroye (jinak hlavně scénáristy, navíc bratra Tonyho Gilroye, který úspěšně píše a občas si sedne i za kameru), který tenhle kus nestaví na zamotané zápletce. Karty jsou rozdané velmi rychle, syrový příběh nás hned osloví a devadesátkový retro feeling obstará zbytek. A samozřejmě chameleon Jake Gyllenhaal, který má čich na dobré postavy. A režiséry. Pohublý hošan s vykulenýma očima a mastnými vlasy neustále nad něčím dumá, z látky i díky němu vyzařuje chlad a odosobněnost, výsledek dráždí kombinací minimalismu a manýry. A Gilroy předkládá kroky Loue jako naprosto logické směřování jeho byznys plánu. Za pár milionů natočil atmosférické drama, které stojí hlavně na Gyllenhaalovi (oscarová nominace se zdá být takřka jistá), potěší také po letech v důležité roli Rene Russo (mimochodem už šedesátiletá režisérova manželka). Oscarová sezona se blíží!! ()

Galerie (38)

Zajímavosti (35)

  • Záběr z jeřábu, kterým film končí, má naznačovat, že Lou (Jake Gyllenhaal) je virus a že se teď bude šířit a nakazí nás ostatní. (KGBelik)
  • Reklamní poutač na brýle, který Lou (Jake Gyllenhaal) míjí, připomíná oči doktora T. J. Eckleburga z románu F. Scotta Fitzgeralda "Velký Gatsby". Oba příběhy se zabývají myšlenkou amerického snu a jeho vadami. (KGBelik)
  • Jake Gyllenhaal (Louis Bloom) v jednom rozhovoru prozradil, že z postavy, kterou ztvárnil, měl upřímný strach. (Yoshitsune)

Související novinky

Vlkodlak s Goslingem našel režiséra

Vlkodlak s Goslingem našel režiséra

09.07.2020

Reboot hororového Vlkodlaka v originále The Wolfman našel režiséra. Chystaný snímek od producenta Jasona Bluma nakonec natočí Leigh Whannell, jehož poslední filmy Upgrade a především Neviditelný… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

26.02.2017

Pooperační komplikace nám dnes sebraly hereckého veterána Billa Paxtona. Mladší ročníky tohohle pána možná neznají, v 80. a 90. letech ho však nešlo přehlédnout. Kdo za to může? V první řadě James… (více)

Reklama

Reklama