Režie:
Alejandro AmenábarScénář:
Alejandro AmenábarKamera:
Hans BurmannHrají:
Ana Torrent, Fele Martínez, Eduardo Noriega, José Luis Cuerda, Nieves Herranz, Miguel Picazo, Julio Vélez, Xabier Elorriaga, Pilar Ortega, Paco HernándezObsahy(2)
Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (261)
„Vy študenti sa stále zaujímate o filmy, ale viete o nich hovno.“ Mrazivá a inteligentná DIPLOMOVÁ PRÁCA ma zaujala ešte pred samotným pozretím a to svojou zápletkou. Tá sa venuje šokujúcemu civilizačnému fenoménu s názvom snuff (s ktorým majstrovsky pracoval Joel Schumacher vo výnimočnom trileri 8MM). Režisér Alejandro Amenábar natočil znepokojivú a povinnú filmovú záležitosť pre každého, kto pokladá znepokojivý fenomén snuff za fascinujúci. Nevraviac o tom, že je to proste dobre zrežírované (zápalky v tme). Scenár miestami prekombinovaný. ()
V devadesátých letech vznikla hromada temných thrillerů, tento španělský zástupce je krásnou ukázkou jednoho z těch povedených. Film obsahuje spoustu velmi napínavých scén, přičemž některé jsou téměř až hororové. Režie není nijak ohromující, spíš jednoduše formální, nadprůměrně kvalitní je scénář, který opravdu není lehké prokouknout (v průběhu děje jsou podezřelými snad všechny postavy) a napomáhá tak celkové atmosféře snímku. Tesis můžu jednoznačně doporučit, nejedná se sice o absolutní špičku, ale o kvalitní thriller určitě. 85% Horror movie of the year ()
Ještěže v 19.století nebyla televize a Sherlock Holmes se na tohle nemohl dívat. Jinak by s hanbou pověsil své řemeslo na hřebíček a dal se na fidlání. Tenhle příběh totiž musí být tvrdým oříškem pro každého, kdo rád odhaduje, jestli je vrahem kozel či zahradník, nebo někdo jiný. Vynikající scenář, se spoustou zvratů, při jehož sledování se člověku X-krát vloudí myšlenka, že tím zloduchem je "tenhle", aby vzápětí tu myšlenku byl nucen zavrhnout. Navíc Amenábar je šikovný režisér, který umí "z prdu udělat kuličku" - pořádnou porci napětí dokáže vyčarovat i při obyčejné sledovačce na školní chodbě plné lidí. Takže celkové resumé za čtyři* a tu jednu navrch přihodím za těch pár krásně ironických sekund s varovnými titulky v samém závěru filmu. ()
Další španělský kousek uvázl v mé mechanice ;-) Děkuji RAPIDUSovi za doporučení ;-) Atmosféricky a herecky bez problému, původní znění také, téma originální a napínavé. Samotný hudební doprovod by si zasloužil plné hodnocení, ve spojení s filmem šlape jako hodinky a patřičně zvedá napětí. Aspoň já měl v odhalení pachatele dlouho nejasno, i když jsem samozřejmě měl své favority ;-) Snuff movie je určitě zajímavé téma a mohlo by se objevit ještě v dalších kvalitních hororech, v době přemnožení duchařin bych tuto změnu uvítal…10/10* ()
Největším tahákem tohohle thrilleru pro mě bylo jméno 'Ana Torrent'. Moje nejoblíbenější dětská herečka (El espíritu de la colmena, Cría cuervos) si ovšem tentokrát zahrála v trochu jiném žánru... Chtěl jsem být objektivní a hodnotit tenhle film s přihlédnutím k jeho stáří (skoro 20let), ale nedokážu se ubránit kritice za tu spoustu šablonovitých klišé... Třeba když Ángela na prvním útěku před Boscem opustí univerzitní chodby plné lidí a běží kamsi do sklepních katakomb. A vysportovaný frajer je nejdřív deset metrů za ní, aby na ni za chvíli ztrácel už několik vteřin, i přes její lomcování klikami, bloudění a pády... Nebo scéna s Chemou a sirkami v podzemí - šel by opravdu někdo v téhle situaci (poloprázdná krabička sirek) rychlostí 1 sirka na pár metrů? A spousta jiných podobných momentů. A to ani nemluvím o obligátním 'nepochopitelném chování postav'. Takovéhle debilizování diváka mě fakt unavuje; užívám si hloupá klišé třeba v prvoplánově hloupých vyvražďovačkách, ale v "seriózním" thrilleru mi vadí. A navíc ta praštěná zápletka (sklad a střižna snuff filmů je kdesi ve sklepě univerzity, kde se doličný materiál válí v nějaké komoře v papírových krabicích). A dál - obě dvě filmové mrtvoly jsou asi těmi nejmizerněji zahranými filmovými mrtvolami jaké jsem viděl (obě se totiž evidentně hýbají). Zkrátka Tesis na mě působí příšerně amatérsky a zastarale, jsem už holt zmlsaný novodobou španělskou produkcí. Slabé tři. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (12)
- V pokoji Angely si můžete všimnout plakátu k filmu My Own Private Idaho. (TomikZlesa)
- Amenábar napsal část scénáře k tomuto filmu již během svých studií na Complutense University of Madrid (španělsky Universidad Complutense de Madrid), jejíž budova a prostory si ve filmu také "zahrály". (gattaca)
- Když Angela pročítá seznam kupců hledaného typu kamery, v seznamu figuruje i jméno režiséra filmu Alejandro Amenábara. (Fingon)
Reklama