Režie:
Jalil LespertKamera:
Thomas HardmeierHudba:
Ibrahim MaaloufHrají:
Pierre Niney, Guillaume Gallienne, Charlotte Le Bon, Laura Smet, Marie de Villepin, Xavier Lafitte, Nikolai Kinski, Judi Beecher, Ruben Alves (více)Obsahy(1)
Originální, provokativní, výstřední, inspirativní. Plachý, samotářský, nevyrovnaný, uzavřený. To byl jeden z nejtalentovanějších návrhářů světa módy. To byl Yves Saint Laurent. Toto je jeho příběh... Yves Saint Laurent odchází jako sedmnáctiletý do Paříže a stává se spolupracovníkem Christi-ana Diora. Je považován za jednoho z nejlep-ších módních návrhářů své doby. V listopadu 1957 je ve věku pouhých 21 let požádán, aby dohlížel nad módním domem nedávno zesnulého Christiana Diora. Laurent se stává novým uměleckým ředitelem. Vzápětí představuje svou první módní kolekci haute couture, která se stává okamžitým hitem. Během módní přehlídky se seznamuje s Pierrem Bergém, svou budoucí láskou a životním i obchodním partnerem. O tři roky později spolu vytvářejí značku Yves Saint Laurent. Laurent trpí depresemi, opájí se alkoholem a drogami. Navzdory svým vnitřním démonům a pochybnostem, se mu však daří obrátit ospalý svět módy vzhůru nohama. Jeho jméno se stává symbolem kreativity a luxusu. Jeho návrhy mění a vytvářejí nové trendy v módě... (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (86)
Jak už tady zaznělo, nedozvíme se moc podstatných faktů o navrháři, vše se točí kolem vztahu Yvese a Pierra, jeho milencích, jeho psychických problémech a především (a mnohokrát opakovaně) o tvůrčím géniovi ducha. Jako v mnoha jiných životopisných filmech je v podstatě zobrazován téměř kultovní rozměr osobnosti, ikony, jež je "obětí vlastního talentu" a neustále balancuje mezi obdivuhodnou pracovní zarputilostí a rozervaností. Pávě tento aspekt filmu mě nejvíce popudil - tento způsob vykreslení postavy se stává primárně klišovitým a neoriginálním. Mnohé vztahy, jejich vznik, příčiny, důsledky jsou nedovysvětleny, téměř odseknuty tam, kde se to režisérovi hodilo. Avšak, musím přiznat, že vizuální stránka filmu je nádherná, potěší snad každou ženskou duši, a u mě ovlivnila celkové vyznění díla. Kostýmy, interiéry, make-up, luxus - na to vše se bezesporu krásně dívá, a tak právě oné "uchvácení krásou" se z hlavního hrdiny může přenést i na diváka. Hudba plní konvenční funkci, ale výborně doplňuje nádhernou vizualitu a některé scény (především na začátku filmu) jsou skutečně lehce vtipné, dojemné a něčím neotřelé. ()
Yves Saint Laurent je ne zrovna extra poutavým a bombastickým životopisným počinem z francouzské filmografie, ale dokáže posloužit na odreagování a pokoukání na zajímavé kolekce z doby, kdy móda teprve začínala mít smysl. V čele jsou tu samí sympatičtí a krásní herci a příběh se uchyluje každou chvíli do jiného zákoutí Yvesova života, ukazuje nám jeho vrcholy a pády, jeho sexualitu, drogové úlety a nakonec i nešťastný osud. Film scénáristicky nejde vůbec do hloubky, jen zachycuje to a tamto, kuk sem, kuk tam a na srdceryvné vyprávění se tu nedostává. Škoda nevyužitého námětu. ()
Mdlý pokus o životopisný film. 1) Povrchní, rádoby duchovní, nefilmově primitivně popisný snímek trpí typickými vadami zfilmovaných životopisů: buď zajímavě neřeknou nic anebo říkají všechno a nudí. V našem případě film neříká nic a současně nudí. 2) Věc mají na svědomí 38letý režisér a spoluscénárista (jindy i herec) pěkný Jalil Lespert a nevýrazný představitel Yvese Saint Laurenta 25letý Pierre Niney. 3) Znalci módy možná ve filmu najdou, co chtějí, mně se to však nepodařilo. A tak největší zážitkem pro mě zůstává parfém YSL, který s radostí používám už mnoho let. ()
Mám představu, že YSL a jemu podobní žili přece jen trochu jinak - tohle byl šikovnej kluk od vedle a ne jeden z nejbohatších lidí na světě. Polidštění Boha je prima, nesmí se to ale přehánět. Ano, děkuji za připomenutí, byl to taky jen člověk, ale že by měl žít až takhle fádně..? Na každej pád si v hlavě ponechám i tu svoji laickou představu, která překračuje hranici dvou vážnějších vztahů a přátelství, že by se dala spočítat na prstech jedné ruky. ()
A já naivně myslela, že přes neinvenční, rutinní životopisné filmy jsou tu především amíci...O Saint Laurentovi jsem se toho zas tak moc nedozvěděla, když už se objevil nějaký ten zajímavý střípek z jeho života, tak to nechali tvůrci vyšumět do ztracena a uvítala bych, kdyby se to točilo víc kolem módy než Yvesova milostného vztahu k Pierovi. Aspoň že mladý Niney byl v roli nesmělého, introvertního módního návrháře docela dobrý a taky tomu nechyběl takový ten francouzský elegantní šmrnc, ale ani tohle snímek z průměru nevytahuje. ()
Reklama