Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třicátník Till Reiners (Axel Stein) vede klidný, nekomplikovaný a průměrný život. Pracuje jako pokladník v bance a jeho manželství s Miriam je šťastné, i když po všech těch letech společné harmonie pomalu vjíždí do vyjetých kolejí do stanice Nuda. Bod zlomu na sebe ale nenechá dlouho čekat. Vybočení z životní rutiny přichází v podobě maskovaného bankovního lupiče. Ten nejenže si na útěk z banky vybere Tillovo auto, ale navíc si jeho majitele přibalí do kufru jako rukojmí. A když si pak tento bandita na útěku sundá masku, zjistí Till, že se jedná o týpka jménem Nappo Navroki (Moritz Bleibtreu), který v jejich bance před časem marně žádal o půjčku. Když se Till oklepe z prvotního šoku, překvapivě si uvědomí, že mu není taková dávka dobrodružství úplně proti srsti. Dalo by se říct, že se skoro dobrovolně vydává se svým únoscem na další šílenou akci, kterou spojují slova jako Amsterdam, dluhopisy, mafiáni z východu a Kajmanské ostrovy. Tillovy finanční dovednosti se jeho únosci najednou docela hodí a z dosavadního rukojmího se pomalu, leč jistě začíná stávat komplic. Nastal čas, aby zahodil předsudky, slušné vychování a veškerou opatrnost a spolu s Nappem se vrhnul po hlavě do světa zločinu a zločinců. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (81)

nonick1 

všechny recenze uživatele

Opět pro mě překvapivě zábavná německá komedie se slušným scénářem i hláškami, vyjma té, týkající se špatné kvality českých škodovek, protože jde o auto vyráběné v rámci koncernu VW - tedy také německé :-) Pokud jde o klopýtající českou kinematografii a její soupeření s tou německou, napadá mě parafráze vtípku, manifestujícího jednotlivé fáze této marné snahy: 1) Dohnat a předehnat    2) Udržet krok     3) Neztratit stopu. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

DEN BLBEC vstupuje do české distribuce téměř po roce a půl od své premiéry v domovském Německu (natáčelo se od dubna do začátku června 2013 v Severním Porýní-Vestfálsku a Amsterdamu) a po loňském úspěchu komedie FAKJŮ PANE UČITELI se jedná o další trefu do černého od CinemArtu (za oběma snímky stojí stejný producent Christian Becker - odtud větička na českém plakátu "Nová komedie od tvůrců filmu Fakjů pane učiteli"). Samotný námět originalitou nijak nehýří - filmů o uťáplých fotřících, kteří se utrhli ze řetězu, byly natočeny mraky; člověk se navíc při sledování nemůže ubránit dojmu, že je v Německu i po těch letech stále cítit dozvuk fenomenálního úspěchu komedie KLEPÁNÍ NA NEBESKOU BRÁNU z r. 1997, který by si rád kdekdo zopakoval (podobnost se snímkem DEN BLBEC je nepřehlédnutelná a v obou mj. hrál právě Moritz Bleibtreu), ale do stejné řeky vstoupit dvakrát nelze, jak známo. Za sebe jsem tak k filmu přistoupil prostě jako k odpočinkové komedii, která na prostoru necelých dvou hodin nabídne velice svižnou a příjemnou podívanou. Herci jsou skvělí (v malé roli se zde mimochodem objeví Til Schweiger, který se na filmu podílel i jako koproducent) a příval vtipů nikdy nekončí - ten film si dělá srandu ze všeho a ze všech (třeba z českých škodovek nebo samotného Amsterdamu, kde se odehrává velká část děje - "Holland ist Scheiße – wie Osten, nur im Westen". Když naběhnou závěrečné titulky, je člověku skoro líto, že je u konce ta pohodová atmosféra, kterou je celý film prodchnutý, a nejradši by na to šel znovu. Pokud se vám líbilo FAKJŮ, mělo by zafungovat i toto - za sebe doporučuji všemi deseti. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na základě poslední německé komedie, kterou jsem viděl (Fakjů pane učiteli), jsem předpokládal, že Den blbec by mohl být podobnýho ražení. Ještě, když ho mají na svědomí stejní producenti. Výsledek je ale takovej, že mi humor vůbec nesedl. Tvůrci pouráželi všechno, co jim přišlo pod ruce. Včetně našeho národa a Škodovky. Já osobně třeba nemám za potřebí, aby nějakej připosranej německej scénárista do filmu psal, že náš národ stojí za hovno a jediný, co máme dobrý, jsou děvky a já to pak sledoval a měl se tím ještě bavit. Já třeba chápu, že ke konci silně naráželi i na jejich minulost, aby tak trošku kompenzovali všechno ostatní, co stihli během filmu pourážet. Jenže málo. Ve mně to spíš evokuje pocit, že Němci už té katarze na svůj národ mají plné zuby a tak zase trošku vystrkují růžky. Za mně teda ne. Tyhle blbý kecy já přejdu od kohokoliv, ale od nich teda určitě ne. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Češi maj dobrý děvky, ale auta ne." Tak i na náš hrdý národ došlo, ale já jsem příliš malý vlastenec na to, abych prchal před zákonem ve Škodě Octavia, když můžu túrovat motor Forda Mustanga. Jen bych prosil červeného s bílými pruhy, aby mi ladil s ponožkami. Jinak jsem měl samozřejmě chuť Tilla umlátit dluhopisy nějaké solidní banky, ale pak mi došlo, že je mi dost podobný. I já jsem totiž kdysi býval rebel a nyní je ze mě usedlý páprda živící rodinu, takže se ve mě najednou nastartovala touha prožít s Tillem tu šílenou noční jízdu v Amsterdamu a pak si za ukradené peníze zaplatit JUDr. Sokola, aby mě z toho vysekal. Zatím to neudělám, ale jednou děti vyrostou, z práce na zahrádce vyprchá veškerý adrenalin, něco jako Rammstein bude hrát někde poblíž a já to zase dám. Díky za inspiraci. ()

bearmeedek 

všechny recenze uživatele

Po váhavém rozjezdu začalo docela bavit. Prostě nenáročná a pohodová komedie s ulítnutými týpky. Konzumem uspaný bankovní úředníček se pod vlivem velkého stresu z únosu probudí k životu a začne si jej užívat bez ohledu na nějaké hranice. Dvě ponaučení pro život: Přestaneš-li zajímat svou partnerku, udělej ze sebe celostátně hledanou a nebezpečnou osobu. A nikdy se neotáčej zády k důchodcům, ani k těm, co už nevykazují skoro žádný pohyb. 70%. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (3)

  • Strip club v nizozemském Amsterdamu, do kterého hrdinové jedou, je ve skutečnosti německý podnik Pascha Nightclub v Cologne. (hansel97)

Reklama

Reklama