Reklama

Reklama

Mafie a nejznámější drogová cesta, kdo se jí postaví – zaplatí... Marseille 1975. Pierre Michel přijíždí s celou rodinou do Marseille, protože byl jmenován vyšetřujícím soudcem pro potírání mafie, především jejich drogové činnosti. Michel se zaměřuje na tzv. Francouzskou spojku (French Connection – La French) organizaci, která zajišťovala největší a nejdůležitější drogovou trasu tehdejší doby, a Marseille byla jejím hlavní uzlem. Neohrožený Michel se postavil nedotknutelnému kmotrovi Gaëtanu Zampovi a brzy pochopil, že pokud chce dosáhnout výsledků, musí změnit své dosavadní metody... Film byl natočen podle skutečných událostí. Soudce Pierre Michel, dlužno poznamenat, stejně charismatický jako jeho filmový představitel, stačil za svou krátkou kariéru objevit a zničit šest drogových laboratoří a zatknout sedmdesát překupníků drog. Po soudci Francoisi Renaudovi, zavražděném v roce 1975 v Lyonu (jeho postava inspirovala režiséra Yvese Boisseta k natočení filmu Soudce zvaný Šerif) byl Pierre Michel druhým zavražděným soudcem, od doby okupace. Michel byl doslova popraven mafií v roce 1981, když jel na večeři se svou ženou a dcerami. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (81)

Santino7 

všechny recenze uživatele

Poctivá francúzska žánrovka, ktorá exceluje najmä čo sa týka bravúrneho zachytenia dobovosti, a celkovo atmosféry - sedemdesiate/osemdesiate roky sú z tejto krimi priam cítiť, a verte, pocit je to naozaj príjemný (v tomto smere mi to mierne pripomenulo o čosi horšie Blood Ties). Jediné, čo by som tvorcom filmu vytkol, a v čom vidím najzásadnejší problém (nie, nepovažujem zaň občasnú rozťahanost snímky, i keď je pravda, že tiež som už v niektorých hluchších miestach strácal pozornosť), je bezpochyby až priveľký odstup od postáv, ktorý mi ako divákovi nedovolil žiadnu z nich si viac obľúbiť, či jej - dajme tomu - fandiť. No skrátka chýbala štipka emócií navyše. Viem, je to len taká maličkosť, hlúposť, ale práve kvôli tomuto možno samotné finále, ktoré je mimochodom zvládnuté veľmi dobre, nemá až takú silu a efekt, ako mať mohlo, keby nám tie postavy predsalen boli viac priblížené. Opakujem, poctivá retro krimi záležitosť. 75% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„TEN SOUDCE MĚ SERE ČÍM DÁL VÍC…“ /// Když se řekne Francouzská spojka, mnozí si představěj svéraznýho poldu Pepka v podání Gene Hackmana a při pomyšlení na remake se předem vopupínkujou. Proto je uklidním: nejnovější „La French“ nemá s touhle klasikou (a tedy ani s knihou Robina Moorea) skoro nic společnýho. Příběh je založenej na skutečnejch událostech a vodehrává se v rozmezí let 1975 – 1981 v Marseille. Úkolem soudce Pierre Michela je udělat něco s probíhající drogovou válkou. Čeká ho náročná práce, protože šéf drogového gangu, Gaëtan "Tany" Zampa, má pod palcem politiky, policii i soudy. Anglickej název („The Connection“) hezky vystihuje jednak síť distribuující heroin, a zároveň pouto, který si mezi sebou tihle dva vytvořej. Příběh se postupně soustředí jen na ně a ti ostatní jsou jen solidně zaplacený křoví. Pro našince se z historickýho hlediska nejedná o extra zajímavý osobnosti, navíc scénárista a režisér Cedric Jiménez chce nalákat na jiný věci, než jsou automobilový honičky nebo svištění kulek. Snaží se vytěžit maximum z charakteru osobností. A vrcholným dramatickým číslem má bejt jejich setkání. Svět zločinu pohledem z obou stran ukázal už NELÍTOSTNÝ SOUBOJ (1995). Právě srovnání s jinejma filmama láme „La French“ vaz. Nepřináší nic novýho, nebo originálního a ještě mu schází energie, která by dokázala utáhnout takovou dýlku. Jedná se o standardní filmařinu s dobrejma hereckejma výkonama, která je možná víc zajímavá politicky, než filmově. Příběh je lehce napínavej, ale zbytečně dlouhej a doporučil bych ho všem nostalgikům. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Je mi jedno, jak dlouho film trvá, hlavně když zvítězí spravedlnost! (a taky je fajn, když někdo natáhne brka. Aspoň jeden…) 3.) Thx za titule „audit.cz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Poctivá kriminálka, která by se dala rozdělit na dvě poloviny, přičemž ta první je akčnější a svižnější, ta druhá ukecanější a tudíž i pomalejší, ale obě dvě části měly něco do sebe. Zápletka možná jednoduchá, ale co si budeme povídat, tehdy v podání marseillských gangsterů nešlo o žádné sofistikované zločiny. Sedmdesátkový look bavil a bavili i herci, ačkoliv Francouzi mohli, či spíše měli, hlavního hrdinu a ústředního padoucha nějak výrazněji vizuálně odlišit, protože nejspíš nebudu sám, kdo si je pletl. Možná by se vyplatilo stopáž o nějakých dvacet minut zkrátit, ale i tak se jedná o stylový kousek, který se vyplatí vidět. 75% ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ach, jej. Jedno z mých největších filmových zklamání za poslední dobu. Nejdřív jsem se tedy sice vylekal, když to na první pohled vypadalo jako remake mého oblíbeného Friedkinova filmu, ale pak mě uklidnilo, když jsem zjistil, že děj bude odlišný a že to v rámci osvědčeného tématu boje proti drogám v Marseille svým zasazením do půlky 70. let možná naváže tam, kde skončil Frankenheimer v druhé „Spojce“, a začal jsem být na nejnovější Francouzskou spojku docela zvědav. Když jsem teď nedávno viděl Jimenezův nejnovější film Severní Marseilles, který mě nadchl, těšil jsem pak na tento režisérův předchozí počin ještě víc. Jenže ouha! Tady nefungovalo na mě nic a zatímco ve svém nejnovějším filmu Cedric Jimenez natočil drsný akční krimi thriller ze současnosti s výborným tempem, pohltivou atmosférou i silným přesahem, tohle La French na mě působilo jako nepovedený pseudoartový pokus navázat na styl starých francouzských kriminálek. Asi první půlhodinu mě film velice chytl, jenže pak se čím dál víc rozmělňoval do snůšky dlouhých a často nezajímavých záběrů, které mi přišly spíše nudné a nezajímavé, než nějak umělecké či působivé... a jak se Jimenez chce tady strašně přiblížit Friedkinovi a napodobit jeho styl těmi dlouhými záběry s bloudícími postavy po terénu, tak bohužel to moc nefunguje, spíše to hodně bije do očí a třeba v těch scénách z disco klubu v záři blikajících světel působí až bizarně. Bohužel to celé trvá hodně nad 2 hodiny, působí strašně odtažitě a posledních 10 minut pak Jimenez sklouze k patetickému rodinnému dojáku. V tomto pojetí policejního příběhu dle skutečných událostí jsem si nenašel jedinou postavu, která by mě víc oslovila, asi se jí měl stát hlavní soudce, který v boji za spravedlnost položí i vlastní život, jenže Jean Dujardin v hlavní roli na mě působil jako nesympatický slizoun, bez kouska charismatu, a co je nejhůř, byl až nepřehledně podobný s představitelem hlavní záporní role, stejně ulízaným G. Lellouchem. Každou druhou chvíli se mi vyšetřovatel a hlavní padouch neskutečně pletli a když jsem se v ději nejen kvůli tomu začal ztrácet, asi nikoho nepřekvapí, jak mě přestaly zajímat i osudy těchto postav. [40%] ()

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

La French je poctivá sedmdesátková kriminálka, stylová jako prase, to se musí nechat. Výprava je fakt super, atmosféra z toho jen sálá. Trošku horší už je to s castingem, kde vybrali natolik podobný typy - hlavní klaďas a hlavní záporák - že se musíte fakt soustředit, abyste se neztratili, kdo je vlastně v záběru. Nicméně je to syrový a tvrdý, jak má být. Když už se někdo rozhodne někoho zlikvidovat, tak to udělá, aniž by si bral servítky. Je to ale moc zdlouhavý, až zbytečně. Pořád se tam něco natahuje, prodiskutovává atd., takových 20min. diety by tomu vůbec neuškodilo. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (3)

  • Logo filmové společnosti Gaumont v úvodu filmu je to, které se používalo v sedmdesátých letech. Film je totiž do této doby zasazen. (Punisher)
  • Okrem juhu Francúzska prebiehalo natáčanie filmu aj na Malte. Natáčalo sa od 26. augusta až do októbra 2013. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama