Režie:
André ØvredalKamera:
Roman OsinHrají:
Brian Cox, Emile Hirsch, Olwen Catherine Kelly, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Mark Badham, Parker Sawyers, Jane PerryVOD (2)
Obsahy(6)
Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)
Videa (5)
Recenze (562)
Scenáristické peklo, ktoré pôsobí ako ťažkopádny zlepenec dvoch rozdielnych námetov. Už po neviem koľký krát sme si pripomenuli, že vymyslieť zamotanú zápletku nie je až také ťažké ako ju zmysluplne rozmotať. To najlepšie vidieť na okamihu, kedy má byť prezradené, čo sa s Jane Doe stalo, čo je vtesnané do monológu hlavného hrdinu plného informácií, ktoré nemal ako vedieť - pokiaľ mu ich nepošepkal do ucha scenárista. ()
Poďme na to so spoilermi, pretože tento film sa mi páčil, ale zároveň obsahoval dosť chýb, ktoré robili všetko pre to, aby som výsledné hodnotenie stiahol z 80% na „len“ 60. Ale viete čo? Snažili sa. Fakt sa snažili. Ale nemôžem mu dať menej, ako 80%, pretože som rád, že je to dospelý horor. Prejavuje sa to napríklad tým, že nejde o vyvražďovačku, ale o komorný horor, v ktorého strede diania stoja otec a syn, pričom otca hrá skvelý Brian Cox (a syna Emile Hirsch, ale to nie je až také dôležité). Ako experti na súdne pitvy dostali v jednu nepokojnú noc telo, ktoré sa správa úplne šialene (napr. krváca, hoci osoba je dávno mŕtva). Sú zaskočení rovnako, ako divák. Ani oni to nechápu, no ako on, aj oni dvaja chcú záhadu rozlúštiť. Spätne mnohé veci nedávajú logiku (prečo otec musel „súhlasiť“? Prečo sa všetky „tie veci“ vôbec museli diať? Mala neuveriteľnú moc, stačilo aby chcela a behom pár desiatok sekúnd mohla dostať všetko, čo chcela, tak prečo otravovala mŕtvymi mačkami a mŕtvymi priateľkami?) a pár krát som tomu nerozumel (sekerou rozmlátia čo môžu, ale drevený poklop vedúci von z podzemia veselo ignorujú a musím dať dole klobúk i pred schopnosťou starého fotríka uhasiť megapožiar jedným ručným požiarnym prístrojom). Ale nevadilo mi to, aspoň nie nijako extra. Temná atmosféra, desivé gore, pár značne nepríjemných chvíľ (detailné pitvy, cinkanie zvončekov), nečakané rozuzlenie identity mŕtvej (aha, tak PRETO ten bobor...), páčil sa mi i stret dvoch odosobnených profesionálov s evidentne nadprirodzenými úkazmi, páčilo sa mi to proste celé. ()
Atmosféra jede na maximum. Aby taky ne, když tu máme takové prostředí. To, jak se příběh vyvíjí, už tak peckózní není. Objeví se pár momentů, které dějovou linii trochu kazí. Naproti tomu je zde ale celá řada povedených okamžiků a rozuzlení podle mě stojí za to. PS: Uživatel péééca67 je vocas, neboť vyzradil pointu. Má tak "dobré" předpovědi, že by mohl z fleku dělat rosničku na Nově. 75% ()
Dost dobrý námět a od počátku intenzivní atmosféra dává vzniknout celkem originálnímu a lehce hororovému napínáku, ale bohužel děj se v poslední třetině ubere směrem, který připomíná spíš nevyžádaný připínák rovnou mezi půlky. Čím víc film ustupuje z realističnosti směrem k fantasy, tím stupidněji působí a tím nelogičtěji se v něm postavy chovají. Jinak fajn. 6/10 ()
S žebříčky elitních hororů roku 2016 sice snímek Autopsy of Jane Doe nezatřese, ale v rámci temného a chladného zimního slunovratu se nepochybně jedná o vítaného společníka. První polovina hororu se nese ve vysoce mysteriozním duchu. Indicie, které postupně osvětlují pozici zúčastněných, jsou zcela správně dávkovány s patřičnou rozvahou a ke slovu se tak dostává především divákova imaginace. Jakožto zdejší hororový expert pochopitelně nebudu zakrývat, že jsem nad scénářem získal převahu již po pár minutách. Přesto je nutno pochválit jeho počáteční originalitu a promyšlenost, jelikož běžný fanoušek hororu setrvá v pochybnostech velkou část stopáže. Herecké výkony lze rovněž pochválit, zejména pak Olwen Catherine Kelly, která velmi přesvědčivě ztvárnila roli mrtvého těla Jane Doe. Režisér Øvredal by měl naopak razantně zapracovat na provedení lekacích scén, které se vůbec nezdařily. Pro začátek je alespoň neohlašovat desítky vteřin dopředu. Navíc se v druhé polovině snímku v některých místech začínají objevovat okénka v logice chování postav a taktéž atmosféra ztrácí na síle. Ve výsledku však uděluji hororu Autopsy of Jane Doe slabší čtyři hvězdy a určitě doporučuji ke zhlédnutí. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (17)
- Na konci je špeciálne poďakovanie a je tam uvedené „Troll“. Trolljegeren (2010) je predchádzajúci celovečerný film André Øvredala. (Pat.Ko)
- Vo filme je spomenutý film Zápisnik jednej lásky (2004). (Pat.Ko)
- Emile Hirsch (Austin) pred natáčaním navštívil márnicu v Los Angeles a pozoroval naživo pitvy miestnych patológov. Taktiež bol nútený podpísať zmluvu, že nemá nárok na žalobu márnice, ak sa nakazí Ebolou a podobnými nebezpečnými chorobami. (Marceloo)
Reklama