Reklama

Reklama

Kes

Trailer

VOD (1)

Drama režiséra Kena Loache s názvem Kes, které Britský filmový institut zařadil mezi deset nejlepších britských filmů dvacátého století, je výstižným portrétem dělnické třídy severní Anglie. Billy (v podání úžasně přirozeného Davida Bradleyho) je patnáctiletý syn yorkshirského horníka. Jediný únik z bezvýchodného života mu skýtá přátelství s divokou poštolkou. Snímek Kes vnesl na plátna kin společensko-politická témata, v nichž se Loach začal angažovat při své práci pro BBC. Britskému filmu s poetikou "rozhněvaných mladých mužů" z šedesátých let minulého století dodal nový punc autenticity prostřednictvím natáčení v reálných lokacích a s neprofesionálními herci. Loachovo dojemné drama o dospívání zůstává nejmilovanějším a nejvlivnějším filmem dnes už legendárního režiséra. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

genetique 

všechny recenze uživatele

Jeden z obrovského počtu nenápadných filmíkov, ktoré by si za svoje citlivé spracovanie zaslúžili viac pozornosti a aj napriek tomu ostávajú často nepovšimnuté a k divákovi sa dostávajú len sporadicky. Klasický sociálne zameraný film, ktorý svojou jednoduchosťou proste má svoje čaro. 80%. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Nikdy nepohrdej, byť těmi nejmenšími, kážu. Mají v nebi své anděly strážné, kteří neustále hledí do tváře Otce nebeského. Třeba muž, který má sto ovcí. Ztratí-li se jedna, opustí těch 99 na pastvě a jde hledat tu ztracenou. Když ji najde, tak věřte, má větší radost z téhle ovce než z těch, co se neztratily. Stejně tak není vůlí nebeského Otce, aby se ti nejmenší ztratili.“ Po jistých zkušenostech s filmy Kena Loache jsem myslel, že už vím, do čeho jdu, přesto přesně v těch momentech, kdy Billy tráví čas s Kesem (asi nejhezčí scény), jako by na režisérskou stoličku na chvíli usednul Vláčil či Kachyňa. Jinak je ale ten Loachův režijní rukopis znatelný, znovu jde cítit silný sociální podtext a věci s ním spojené. Ačkoliv je pravda, že cesta k hlavnímu hrdinovi pro mě tentokrát byla malinko trnitá. Billy totiž není žádným prototypem nevinného dítka, které se dostává do problémů bez svého přičinění. Naopak, mnohdy si za příkoří může sám, a pro lež či krád…ehm, výpůjčku rozhodně nejde daleko. Přesto je konec v jistém ohledu emocionálně až zdrcující…dám slušné 4*. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od jiných (většinou pozdějších) režisérů zabývajících se dospíváním a s ní spojenou šikanou, si Ken Loach (podobně jako Kes) zachovává nestrannost, nevede diváka k jednostranným sympatiím a tak ani k následným soudům. Říká: takhle to bylo, tohle jsem si vzal z Hinesovy knihy, a takhle jsem to natočil. Je jedno zda šlo o poštolku nebo sokola, šlo o zvíře, k nimž měl Billy vždycky blízko, a k nimž měl mnohem větší důvěru než k lidem. A sám takové zvíře byl nebo se jím stával. Billy byl ve věku, kdy se musí něčím "stát", úředníkem či horníkem, on se ale chce stát zvířetem, nebo alespoň být s ním, žít mezi nimi. Nejde o žádnou zvlášnost, mnohým se to podaří. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Vyrůstat v tomhle prostředí a v tomhle vzdělávacím systému, tak člověku prostě jebne. Když vidím podobné filmy, tak si vždycky říkám, jaké jsem měl štěstí, že jsem měl vždycky rodiče, kteří mi dávali lásku a kteří se o mě starali. Hlavní hrdina tohle má, ale ve velmi pokroucené podobě. A pak má ještě tragický osud, u kterého si jen můžete domýšlet, jak se zvrtne. Drsné, bohužel jen proto, že se lidé chovají jako hovada. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý neprehovára len do duše, ale aj z duše. Niečo, čo má hodnotu a niečo, čo má dosah. Ujasníme si to. Nikto by zrejme nechcel mať život ako mladý Billy ´´Casper´´. Ukradnutá mladosť a nepochopenie v jeho osobu. Ken Loach natočil film, ktorý sa ma dotkol a cítil som v mnohých jeho častiach určitú ľútosť. Možno je človeku umožnené, mať na výber, ale nie vždy sa to deje podľa predstáv. A to je skutočná podstata života. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (23)

  • Scéna v knižnici, kde sa Billy pokúša požičať si knihu, mala takmer iný koniec. Keď sa natáčalo skrytými kamerami, verejnosť mohla vstúpiť do knižnice. Jedna staršia dáma počula, ako sa Billy hádal s knihovníčkou a povedala mu, aby prejavil trochu úcty. Billy jej prirodzene povedal, aby neotravovala a kvôli tomu nasledovala ďalšia hádka, ktorú David Bradley improvizoval a ktorá skončila tým, že ho pani udrela jej dáždnikom. Kameraman pokračoval v natáčaní, ale film sa bohužiaľ minul, takže túto scénu nemohli použiť. (Bilkiz)
  • Colin Welland (Billyho učiteľ angličtiny) bol jediným profesionálnym hercom v obsadení. Zvyšok boli amatéri. (Bilkiz)
  • Jedna z poštoliek použitých vo filme patrila Robertovi Nairacovi, vojakovi v utajení, zavraždeného IRA v roku 1977. Nairac bol na vysokej škole v čase, keď dovolil, aby si film „požičal“ jeho poštolku. (Bilkiz)

Související novinky

52. MFF Karlovy Vary

52. MFF Karlovy Vary

08.07.2017

52. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech před chvílí vyhlásil vítěze cen. A tak nezbývá než se ohlédnout za již proběhnutým festivalem, který navštívilo přes 13 a půl tisíce… (více)

Reklama

Reklama