Reklama

Reklama

Snímek Muži, ženy a děti sleduje příběh skupiny středoškoláků a jejich rodičů, kteří se v době všudypřítomného internetu snaží zorientovat v měnících se vztazích, komunikaci, milostném životě i v tom, co si o sobě samých vlastně myslet. Film tematizuje sociální fenomény dneška, jako jsou videoherní kultura, anorexie, nevěra, honba za slávou a šíření nezákonného obsahu na internetu. Všechny postavy i jejich vztahy procházejí různými zkouškami a divákům se tak předestírá pestrá škála možností a cest, jimiž se lidé ve svých životech ubírají. Ať už jsou jejich zásadní rozhodnutí slibná nebo tragická, jedno je jisté - nikdo není v tomto roztodivném virtuálním světě imunní vůči obrovským sociálním změnám, které přicházejí díky neustálému používání telefonů, tabletů či počítačů. (HBO Europe)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (313)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Filmy Jasona Reitmana mi sedí, zejména svou poutavostí jinak poměrně všedních situací. Men, Women & Children je příběhem několika rodin se zaměřením na mezilidské vztahy a negativní vlivy informačních technologií - tedy něco podobného, jako předvedl předloňský Disconnect. Záměrně některé situace žene do extrémů, tak, abych byla zdůrazněna ona pointa, ale ne zase natolik, aby působily nereálně. Kladem je hodně příjemné obsazení, nejvíce mi asi sedla dvojice Ansel Elgort/Kaitlyn Dever - tenhle typ romance můžu kdykoli. Na scéně se nečekaně objevil i Adam Sandler, který opět dokazuje, že když zrovna ze sebe nedělá idiota, tak hrát opravdu umí. V podobných rolích bych ho velice rád viděl častěji. Příjemnou roli má i Dean Norris, který se tentokrát namísto minerálů stará o svého životem utrápeného synka. Film obsahuje i některé vedlejší dějové linky, které by si však zasloužily více dopointovat a poté bych možná i uvažoval o plném hodnocení. Disconnect byl možná hlubší, ale Men, Women & Children se příjemněji sleduje. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

V dnešním světě kompjůtrů… Více než internetu se po zhlédnutí Mužů, žen a dětí bojím lidí, které film nadchl, jsou přesvědčeni, že pravdivě zrcadlí realitu a hned po doběhnutí titulků se pro jistotu odpojili od internetu. Reitmanův obludný režijní a scenáristický přehmat je vzorovou ukázkou tezovitého snímku (základní teze: všichni žijeme v bublinách), který by strašně moc chtěl být aktuální a vyjadřovat se ke žhavému problému současnosti. (Pokud by vám to nebylo jasné, tak problémy bílých středostavovských Američanů jsou problémy celého světa.) Jeho hlavním problémem ale je, že problémy nehledá, ale uměle vytváří a zveličuje. Nejde přitom o komediální nadsázku, ale vážně míněné varování před škodlivostí moderních technologií, které - psychicky zjevně ne zcela vyrovnaným lidem, což ovšem vyprávění opomíjí - způsobují závislost na pornu a hrách, rozpad partnerství, posedlost vlastním vzhledem, poruchu příjmu potravy, paranoidní chování, ztrátu kontaktu s reálným světem... ___ Film při své exploatační plytkosti a hysterii vrší jeden negativní efekt pobytu ve virtuálním prostoru za druhým a nepřipouští, že by internet, tablety a chytré mobily mohly mít i nějaký pozitivní přínos. Trefné pointy a výstižné paralely (úvahy nad vlastní nicotnosti vs. přeceňování vlastní důležitosti) zanikají v přívalu nápadů nedovařených, nepřesvědčivých nebo naprosto pitomých. ___ Nad užitím síťového vyprávění Reitman zřejmě nepřemýšlel nad rámec přesvědčení, že by se hodilo k filmu o sítích a propojeném světě. Postav je zbytečně mnoho a tak se musíme spokojit s karikaturami, přičemž oslí můstky mezi nimi jsou nepřesvědčivě vykonstruované. Většina epizod slouží jenom k demonstraci určité teze, takže ani k ničemu nesměřují, stejně jako celý film váznou na mrtvém bodě, a vyznívají do prázdna. ___ Snaha dodat rozdrobenému vyprávění vyšší smysl, vážnost a důležitost „vesmírným“ rámováním a hlasem vypravěčky (sofistikovaně znějící Emma Thompson) hraničí s parodií a představuje vzorovou ukázku toho, co nedělat, nechcete-li, aby byl váš film označen za midcult. ___ Některé z předchozích Reitmanových filmů považuji za dobře zacílené satiry, které si dokázaly udržet lehkost a nadhled. Muži, ženy a děti jsou jen strašlivě těžkopádným, zaujatým a vypravěčsky bezradným pokusem sdělit něco zásadního o moderní společnosti. Kvůli karatelskému tónu a chybějícímu nadhledu ze všeho nejvíce připomínají Patricii, nejděsivější postavu filmu. 35% Zajímavé komentáře: pepo, BoredSeal, Abes ()

Reklama

Thomick 

všechny recenze uživatele

Modrý hodnocení? Nebejt tý zpropadený evil mum Jennifer Garner, tak snad osobně uvažuju o plnym počtu. Jinak to totiž bylo znepokojivě detailní, místy i znepokojivě povědomý (první sex, ugh) a tak nějak znepokojivě... znepokojivý. Přitom s nadhledem, o jakym se Disconnect ani nezdálo. A s jednim bezkonkurenčnim "dickem" Emmy Thompson. :) ()

Khalesi 

všechny recenze uživatele

Vynikajúci film s veľmi silnou myšlienkou, ktorý sa pritom tvári absolútne mainstreamovo a nenápadne ba až holywoodsky bezducho, pritom jeho posolstvo je absolútne jasné a nezpochybniteľné. Tlieskam tvorcom, ktorí ho týmto sposobom dokázali učiniť atraktívnym aj pre priemerné publikum a mládež. Záverečných pár slov vytesať do kameňa! ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Ačkoli téma rozličného a deviantního vnímání sexuality bylo již propíráno jinými filmy i seriály, z nichž bych vyzvedl především Disconnect a pak také Six Feet Under a Pretty/Handsome, zdál se mi přístup Reitmana stále docela originální. Postavy nepůsobí jako z druhé ruky, každá má své unikátní prožívání, své vnitřní touhy a choutky, které jsou skrz obrazovku patrné. Ve filmu pak nemusí dojít ani k doslovné propojenosti (setkání postav), aby jednotlivé příběhy vykreslily jeden celistvý obraz o dnešní společnosti. Troufám si říct, že ač tento film není žádný zázrak, svého cíle dosáhl bez sebemenšího zakopnutí. 9/10 ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Natáčalo sa v texaskom Austine a scény zo školy sa natáčali v Georgetowne, konkrétne na škole East View High School. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Co chystá Jason Reitman?

Co chystá Jason Reitman?

10.05.2016

Po Děkujeme, že kouříte, Juno a Lítám v tom patřil Jason Reitman mezi nejobletovanější mladé režiséry. Po Znovu a jinak, Prodlouženém víkendu a Mužích, ženách a dětech už mu ale tolik lidí nevěří.… (více)

Reklama

Reklama