Reklama

Reklama

Epizody(12)

Obsahy(1)

První česká cestovatelská reality show. Po africké cestě v roce 2009 vyráží cestovatel Dan Přibáň vstříc novým dobrodružstvím po Jižní Americe. Tentokrát se výprava rozšířila na dva trabanty, polský fiat a stařičkou Jawu 250. Mezinárodní posádka složená ze čtyř Čechů, dvou Poláků a jednoho Slováka se řídí heslem: Když se chce, tak to jde! Tento tým snů projel za čtyři měsíce 20 tisíc kilometrů tím nejkrásnějším a nejnáročnějším, co může Jižní Amerika nabídnout. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (153)

AnanAss 

všechny recenze uživatele

Ze všech těch žlutých expedic určitě ta nejzábavnější a nejpoutavěji natočená. Trabantí sebranku nám zde doplnila dvojice Poláků v Maluchu, nejraději přespávajích v bankomatech a cestujících pokud možno bez jakýchkoliv dokladů, a věrný Slovenský fanoušek pionýrů a vykloubených ramen. A právě ti se zde starají o nejlepší hlášky a vzniklé situace, i když je pravda, že hlavní podíl na tom má kvalita daných strojů. Nesmím zapomenout na přejezdy jihoamerickými robustními mostními komplexy natočené pomalu napínavěji než ve Mzdě strachu. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdybych někdy měl absolvovat cestu Jižní Amerikou, pak s touhle sympatickou visegradskou partou. Podobně jako Amazing Race, oproti kterému se zde necestuje kvůli slávě a penězům, ale pro zábavu a adrenalin, také Trabantem Jižní Amerikou nabízí zážitek srovnatelný svou návykovostí a emocionální účinností s dobrodružně-komediálními hranými seriály. Není to jenom zásluha pohodových cestovatelů, kteří se po vzoru Pata a Mata dokáží poprat s jakoukoli výzvou, ale také jednoduché a účelné formy. Krátké záběry, pár vhodně uplatňovaných hudebních motivů (groteskní, ležérní, napínavý), zakončování epizod vzorovými cliffhangery, upřednostňování dramatických okamžiků před těmi, u nichž převažuje informační hodnota. Pár zastavení á la Cestománie, kdy je poněkud kolonialisticky komentováno pobavení domorodců nad evropskými auty, sice hladký průběh cesty brzdí, ale nikdy netrvají zbytečně dlouho. Nevýhodou dokumentární road-movie je logicky nemožnost předem vymyslet a dodržet dramaturgický plán. Přestože však dramatický vrchol série přichází s jízdou po ďábelské BR319, o chvíle, kdy vše vypadá beznadějně, není – částečně díky dobrodružné povaze zúčastněných – nouze až do posledních kilometrů. Nehledě k tomu, zda dokumentární nebo fikční, více vtahující seriál jsem letos zatím neviděl. 90% ()

Reklama

okkac 

všechny recenze uživatele

Nejlepší z řady trabantovských výletů. Hlavně díky tomu, že jsme se dočkali seriálové verze, takže můžeme s touto velmi sympatickou partou Čechů, Poláků a Slováka prožít o dost více dobrodružství, než jak tomu bylo na Hedvábné stezce a v Africe. Kouknu i na zkrácenou verzi, která byla v kinech, ale už to asi nebude tak kompletní zážitek. 9/10 ()

Mira00 

všechny recenze uživatele

Jestli jsem někdy řekl, že cesta na mašině s Ewanem je skvělá, tak tohle je ještě o třídu lepší a navíc české. Má to srdce, má to energii a hlavně cestující parta lidí je neskutečně zábavná. Navíc je to až neuvěřitelně skvěle natočené a pravdou je, že po shlédnutí seriálu nebudete o moc víc vědět o jižní americe, ale budete vědět, kde se trabanty nejvíc serou a jak je rychle opravit. ()

Jinny 

všechny recenze uživatele

Drkotavá cesta pralesem a horami, kde opět není nouze o opravy a drama. Od obligátních otravných úřadníků, kterým všechno dlouho trvá, v jihoamerické díře jménem Guayana po ledovce a čaj na argentinské vojenské základně... visegrádská parta si ty čtyři měsíce očividně užila do posledního kilometru. A i když je to až na druhém místě, vzbuzují chuť navštívit přinejmenším dvě nejhezčí země, kam trabantová parta zavítala - totiž Peru a Chile. ()

Galerie (179)

Zajímavosti (10)

  • Dan se pokusil na solné pláni dosáhnout rychlostní rekord trabanta, nakonec dosáhli 80 km v hodině a oslavovali to jako rekord. Ve skutečnosti je maximální rychlost trabanta 110 km v hodině. (sator)
  • Motorkář Marek Slobodník si během cesty dvakrát vykloubil rameno. Poprvé mu jeho kolegové rameno nahodily zpátky. Podruhé už musel do nemocnice, kde dostal dvouměsíční sádru. Po třech dnech si sádru sundal a vrátil se zpět na motorku. (Stanley619)

Reklama

Reklama