Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (603)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Podle mě je škoda, že si tvůrci Pod zemí vybrali formu falešného dokumentu, která je až příliš omezovala. Všechny postavy tak například musely vidět halucinace/přeludy/duchy ostatních, které navíc zaznamenávaly i jejich kamery, a to mě víc rozčilovalo než oslovilo. Atraktivní nápad filmu se v tom postupně tak nějak utopil a finále, které mělo být rozhodně větší, mě s výjimkou skvělé poslední scény "hlavou dolů" docela nudilo. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $21,321,100 Tržby Celosvetovo $40,235,114Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ v štýle podobných dokumentárne ladených horrorovm neprichádza žiadna výnimka a zas sa len bezhlavo uteká chodbami, cestami necestami, tunelmi, kosťovými zásypmi,... nuž dnešná rutina, účel horroru je už asi načisto stratení /40%/ ()

Reklama

Peytl 

všechny recenze uživatele

Je třeba zvolit úhel pohledu, kterým budeme na peklo nahlížet a pochopitelně i zohlednit pevnost svého svěrače. Kupříkladu taková Dorota Máchalová by jistě raději pětkrát strhla Heřmánkovi váhu, než aby zažila pět minut v pařížském podzemí, opačně by se cítil hrdina pekla kulhánkovského, ten by tuto kanálovou exkurzi bral jako romantický výlet s partou kámošů, kdy má občas někdo smůlu. Já, jakožto znalec obou zmíněných pekel a bonusově též pekla werichovského, kdy Čupera, tedy převtělený svatý Pytlík, bojuje s démonem alkáčem, musím konstatovat, že peklo je zkrátka věc neuchopitelná a pro každého má diametrálně jiný význam, což je v pořádku, je třeba se něčeho bát. No, a já se bál, vskutku. Vlastně hned na začátku, kdy se parta vnořila do katakomb oblečena jak na motejly a s jednou čutorou, ale s třemi kilometry lana, po kterém se dostanete bez přírazu ze sto metrové studny rychleji, než výtahem do druhýho patra v paneláku v Novodvorské č.p.15. Co už... První půlhoďku jsem naprosto vážně myslel, že já vocas stáhnul jinej film. Horor? No, ani omylem. A když se konečníkově začalo dít to, proč se hrdinovi jako jsem já dostává záhadně prostěradlo do prdele, tak se už blížilo kvapem trošku nalblé finále, které to, chcát nechcát, malinko posralo. Ale co, při záplavě ultratupých krváčků to vůbec nebylo špatný, už vzhledem k tomu, že za tak evidentně nízký rozpočet by takovému Bredu Pičovi v cateringu nenamazali ani kedr s máslem. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Dlouho to vypadá, že pokládat As Above, So Below za horor, je stejný omyl, jako myslet si o Posledním tangu v Paříži, že pojednává o náhlém nedostatku míčů v klubu PSG. Pak však přijdou střelhbité dedukce Bertičky Langdónové, několik atmosférických záblesků, po kterých budete pár dní posílat do sklepa pro brambory manželku či neodbytný pocit, že místo kostí vidíte podzemní uložiště scénáristických berlí a rázem se zase ocitáte na světle pouličních lamp (aniž by jste se dozvěděli, jestli je Scarlett stejná dole jako nahoře). Jen doufám, že když vylezli v Sydney, tak si zašli do opery.. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Noční můra v podzemí aneb výprava za Kamenem mudrců bez Harryho Pottera (i když Ben Feldman, mohl být jeho určitou variací) v ohraném "found footage" stylu. Co jest nahoře, jest i dole, jak praví název filmu. Už méně se řeší, co je uprostřed. Tedy, co si má z filmu odnést divák. Ten bude z filmu nejednou kvalitně zmaten. Mladá studentka historie, a celkem píchatelná Scarlett (Perdita Weeks), donutí skupinku lidí - odborníků vlézt do pařížských katakomb, aby našla to, co je lidstvu po staletí skryto. Tajemný labyrint chodeb však vydá to, s čím nikdo nepočítal. A pak se začnou dít věci. Celé pojetí filmu je značně naivní. Vše se dá hravě predikovat dopředu přes fádní režijní i scenáristické postupy. A to vynechávám i nevysvětlitelná logická klopýtnutí a zmatené chování postav i nerostů (kámen funguje/posléze nefunguje), kdy si film rozbíjí hubu. Nejdříve film diváka zasype archeologicko-historickou přednáškou, která chce navodit zcela sofistikovaný dojem a umlátit diváka svojí "odborností". Nepodaří se to, protože podobné kecy hororový divák sotva zkousne a celou dobu spíše čeká, co na něj v chodbách zpoza rohu vybafne. No čekat bude docela dlouho. Své hororové porce se dočká až ve třetí třetině filmu, kdy se na něho vyvalí zběsilý sled výjevů nemající daleko do halucinogenního oblouznění. V tu chvíli se všem postavám bez rozdílu zhmotní jejich "třinácté komnaty" (ČT o tom dokonce točí stupidní dokumenty vysílané v pátek, tak doufám víte, o čem je řeč) a všechny postavy propadnou beznaději.Ty výjevy nejsou až tak děsivé, jako spíše děsivě nepřehledně natočené. Na "erkový" rating, kterým je film opatřen, je to celkem slabota, ale pozitivní je, že se film z dlouhého bloudění po chodbách, probere k životu. Tahle dynamická sekvence zabere sotva půl hodiny, zbytek je dost roztahaně ukecaný, natočený na dobré technické úrovni v polo-docu stylu, kdy hand kamera sem a hand kamera tam, tedy vesele švenkuje a kmitá, až se z toho hlavička motá. Je značně diskutabilní, jestli člověk ohrožený na životě, bude bez přestání natáčet tak, jak toho byl divák nejednou svědkem v hororovém subžánru found footage, který to nejlepší, co měl, už dávno vydal. A co víc, subžánr už se pomalu a jistě poroučí ze scény, akorát bratrům Dowdleovým, to ještě nikdo neřekl, a tak natočili tuhle pičovinu. Tenhle příspěvek rozhodně nijak zásadně nepřekonává své předchůdce, a je spíše výjimečný v tom, že se dostal do kinodistribuce. Na kino, je to hodně slabý film. A jsem přesvědčený, že usoudili tak i diváci, kteří si to pařížské "dobrodrúžo" nechali, až se bude válet volně ke stažení na netu. Film tedy v globálu semele vše známé z jiných hororů a občas přidá špetičku něčeho, co třeba nepůsobí tak ohraně, to aby se neřeklo. Produkční dílna bratrů Dowdleových není žádná velká studnice nápaditosti. Rozjetý závěr a kvalitní technická stránka, a jinak nic, co bych ocenil. Dejme tomu, že při mé pozdější návštěvě katakomb, se mně zjeví web CSFD s tím, že jsem tenhle horor ve svém hodnocení podcenil. Tenhle horor na vysokou školu hororovou nemá. Můžou mně třeba čuráka na skřipec v podzemí natáhnout, ale tak to je. Ke kvalitnímu vytížení nervů následkem viděného, u mě došlo jen minimálně. Nervozně těkavá byla spíše kamera, ale ve své podstatě, jak je u tohoto subžánru zvykem, byla kvalitně otravná a vydržet ji ještě o pár minut déle, než je nezbytně nutné, tak to nepřehledné dění v podzemí pošlu nahoru i dolů, a sice výbuchem vzteku. Mé hodnocení: 40% () (méně) (více)

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • Režisér John Erick Dowdle a scenárista Drew Dowdle se při castingu na roli Scarlett pohádali, protože měl každý z nich vytipovanou "dokonalou Scarlett". Po chvíli zjistili, že myslí oba tu stejnou osobu a to Perditu Weeks, která nakonec Scarlett skutečně ztvárnila. (Zdroj: film o filmu) (tejna)
  • V závěrečné scéně, kdy je "vytlačován" kanál, je vidět padající prach, což popírá gravitační zákon "nad zemí". (sQelle)
  • Film nebol vopred premietaný kritikom. (BoredKid)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno