Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (604)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Dvě hvězdy za ty fajně tísnivé katakomby, ale zábava se moc nekonala. Děj přeplácaný, chaotický a plný scenáristických splašků. Blérwič bubáci vylezli z lesů, nasadili si čelovky (s kamerkami, ty se hodí při natáčení své vlastní smrti) a spustili se. Bohužel ne sexuálně, ale jen do kanálů. Jako průvodce si najmuli největšího místního machra přes pařížské katakomby a podle očekávání s ním hned za prvním rohem beznadějně zabloudili. Moc to neprožívali, průvodci jen suše oznámili, že je debil a lezli vesele dál, aniž věděli kam. Jedna z mála zajímavých scén bylo to zašprajcování v hromadě lidských kostí, ale většinu času mládežníci jen v panice dusali chodbami tam a zase zpátky, slaňovali do bezedných děr a překonávali scenáristické oslí můstky. Při tom průběžně hynuli, většinou při nějaké humorné WTF scénce (baf na kameramana při slaňování, hořící auto, nohy trčící ze země). Nakonec proplavali podvodním tunelem až k pokladu, ukrytému před staletími, ale dodnes osvětlenému plápolajícími pochodněmi (kurevská výdrž :-)). Ve finále hrabavé a okaté samici Scarlett došlo, že ukrást nepravý léčivý kámen asi nebylo moc košer, vrátila ho zpátky do ďury, pokecala se svým oběšeným otcem a objevila, že do katakomb lezla úplně zbytečně! Proč? No protože ten hledaný artefakt, pravý suprčupr léčivý šutrák, má vlastně ona sama v sobě. Heh, a kde? Že by ve své jeskyňce? Případně ve svých katakombách? :-) Následně si naše čtyřnásobná doktorka zahrála na inverzní Šípkovou Růženku, polibkem probudila svého umírajícího, kanálovými splašky smrdícího prince a tím mu i zahojila krk, kvalitně prokousnutý kamenným bubákem. Mně bohužel Scarlett léčivého francouzáka nedala, takže sanici, vykloubenou při zívání nudou, jsem si musel nahodit zpátky sám. ()

juta 

všechny recenze uživatele

Mini spoiler! V případech, kdy někdo zemře bývá obvykle zvykem, že se o jeho rozkládající se tělo alespoň pokusíte postarat, jenže tady někdo zemře, někdo se u toho rozbrečí a to je všechno, žádný snahy o to, dostat tu tělesnou, rozkládající se skořápku nahoru a normálně se s ním rozloužit u obřadu. Tady o tom nebyla žádná zmínka, prostě tam to tělo jen tak nechali a šli dál. Neříkám, že se to neděje i v jiných hororech, ale čekal bych nějakou snahu, nebo nějaký dialog o tom, že ho tam jen tak nemůžou nechat, i když bylo jasné, že by se s mrtvým tělem daleko nedostali. Potom tu je taky moc dlouhá předehra, než se skupinka dostane do katakomb. Když se začnou dít divné věci, začne být snímek napínavý a zajimavý, jenže některé prvky nebyly to pravé a čekal bych něco impozantnějšího, když už se dostanou na takové místo. :-) V Grave Encounters mě zaujaly ruce vycházející ze zdí o mnoho víc, než ruce vycházející z krvavého potůčku zde. Jinak jsem pociťoval podobnou beznaděj jako u zmiňovaného GE, jen o něco slabší. :-) ()

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch nejstrašidelnějších hororů jaký jsem kdy viděl. Rozhodl jsem se proto pro opětovné shlédnutí po letech a nadšení neupadá. Jedná se o film, který stmelí všechny hororové fandy. Ačkoli mystično převládá, každý si zde najde právě to, co mu nejvíce vyhovuje. Nejvíce potěšeni budou pravděpodobně příznivci found footage, neboť to bylo zpracováno ukázkově a všechny záběry byly věrohodné, ostré a plnily svůj účel na výbornou. Atmosféricky také velmi přesvědčivé a tvůrci nás od samého začátku vedou temnou klaustrofobicky působící uličkou s několika perfektně načasovanými lekačkami. Nejedná se však o pouhé jump scares, co činí toto dílo tak strašidelné. Napětí je silné, jeden člen výpravy se chová podivně a po celou dobu se dějí nevysvětlitelné události. Ač to není předností tohoto snímku, mnohokrát dojde i na násilí a krev. Závěrečná kapitola graduje do zcela neočekávaného vyvrcholení a já tak byl překvapen a velmi potěšen. Váhám mezi 4-5*. 82% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Noční můra v podzemí aneb výprava za Kamenem mudrců bez Harryho Pottera (i když Ben Feldman, mohl být jeho určitou variací) v ohraném "found footage" stylu. Co jest nahoře, jest i dole, jak praví název filmu. Už méně se řeší, co je uprostřed. Tedy, co si má z filmu odnést divák. Ten bude z filmu nejednou kvalitně zmaten. Mladá studentka historie, a celkem píchatelná Scarlett (Perdita Weeks), donutí skupinku lidí - odborníků vlézt do pařížských katakomb, aby našla to, co je lidstvu po staletí skryto. Tajemný labyrint chodeb však vydá to, s čím nikdo nepočítal. A pak se začnou dít věci. Celé pojetí filmu je značně naivní. Vše se dá hravě predikovat dopředu přes fádní režijní i scenáristické postupy. A to vynechávám i nevysvětlitelná logická klopýtnutí a zmatené chování postav i nerostů (kámen funguje/posléze nefunguje), kdy si film rozbíjí hubu. Nejdříve film diváka zasype archeologicko-historickou přednáškou, která chce navodit zcela sofistikovaný dojem a umlátit diváka svojí "odborností". Nepodaří se to, protože podobné kecy hororový divák sotva zkousne a celou dobu spíše čeká, co na něj v chodbách zpoza rohu vybafne. No čekat bude docela dlouho. Své hororové porce se dočká až ve třetí třetině filmu, kdy se na něho vyvalí zběsilý sled výjevů nemající daleko do halucinogenního oblouznění. V tu chvíli se všem postavám bez rozdílu zhmotní jejich "třinácté komnaty" (ČT o tom dokonce točí stupidní dokumenty vysílané v pátek, tak doufám víte, o čem je řeč) a všechny postavy propadnou beznaději.Ty výjevy nejsou až tak děsivé, jako spíše děsivě nepřehledně natočené. Na "erkový" rating, kterým je film opatřen, je to celkem slabota, ale pozitivní je, že se film z dlouhého bloudění po chodbách, probere k životu. Tahle dynamická sekvence zabere sotva půl hodiny, zbytek je dost roztahaně ukecaný, natočený na dobré technické úrovni v polo-docu stylu, kdy hand kamera sem a hand kamera tam, tedy vesele švenkuje a kmitá, až se z toho hlavička motá. Je značně diskutabilní, jestli člověk ohrožený na životě, bude bez přestání natáčet tak, jak toho byl divák nejednou svědkem v hororovém subžánru found footage, který to nejlepší, co měl, už dávno vydal. A co víc, subžánr už se pomalu a jistě poroučí ze scény, akorát bratrům Dowdleovým, to ještě nikdo neřekl, a tak natočili tuhle pičovinu. Tenhle příspěvek rozhodně nijak zásadně nepřekonává své předchůdce, a je spíše výjimečný v tom, že se dostal do kinodistribuce. Na kino, je to hodně slabý film. A jsem přesvědčený, že usoudili tak i diváci, kteří si to pařížské "dobrodrúžo" nechali, až se bude válet volně ke stažení na netu. Film tedy v globálu semele vše známé z jiných hororů a občas přidá špetičku něčeho, co třeba nepůsobí tak ohraně, to aby se neřeklo. Produkční dílna bratrů Dowdleových není žádná velká studnice nápaditosti. Rozjetý závěr a kvalitní technická stránka, a jinak nic, co bych ocenil. Dejme tomu, že při mé pozdější návštěvě katakomb, se mně zjeví web CSFD s tím, že jsem tenhle horor ve svém hodnocení podcenil. Tenhle horor na vysokou školu hororovou nemá. Můžou mně třeba čuráka na skřipec v podzemí natáhnout, ale tak to je. Ke kvalitnímu vytížení nervů následkem viděného, u mě došlo jen minimálně. Nervozně těkavá byla spíše kamera, ale ve své podstatě, jak je u tohoto subžánru zvykem, byla kvalitně otravná a vydržet ji ještě o pár minut déle, než je nezbytně nutné, tak to nepřehledné dění v podzemí pošlu nahoru i dolů, a sice výbuchem vzteku. Mé hodnocení: 40% () (méně) (více)

genetique 

všechny recenze uživatele

Je zrejmé, že Dowdle má už niečo v tomto žánri za sebou a servíruje nám poctivý horror s dobrou atmosférou, ktorému však chýba efekt prekvapenia a lepší scenár. Snaha sa o niečo nové sa ale cení, rovnako ako oceňujem dobrú prácu s kamerou a niektoré podarené ľakačky - meniť spodné prádlo však musieť nebudete. 60%. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • Film nebol vopred premietaný kritikom. (BoredKid)
  • Herec Ben Feldman v skutočnom živote trpí klaustrofóbiou, preto musel častejšie využívať prestávky pri natáčaní. (BoredKid)
  • V závěrečné scéně, kdy je "vytlačován" kanál, je vidět padající prach, což popírá gravitační zákon "nad zemí". (sQelle)

Reklama

Reklama