Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na konci 14. století jsou Země Koruny české zmítány tyranií a násilím. Jan Žižka a skupina jeho žoldnéřů jsou najati na ochranu králova zástupce. Jan prokáže skvělé strategické a bojové schopnosti. Následně je pověřen službou pro samotného krále, Václava IV. Zemi ale ve skutečnosti ovládá Jindřich z Rožmberka, nejbohatší velmož království. Jan dostává další delikátní úkol: unést Rožmberkovu snoubenku Kateřinu. Tím se nevyhnutelně zaplétá do vysoké politiky. Od té chvíle nemá na vybranou. Musí bojovat. Janovy žoldácké hodnoty se otřásají v základech. Vášeň, vina, chtíč i pomsta se stávají hnací silou jeho boje za spravedlnost a rovnoprávnost obyčejného lidu. V této době se z nájemného žoldnéře stává legenda. Rodí se vojevůdce, který bude bojovat za vše, v co věří. Historický film Petra Jákla vypráví o počátcích husitského vojevůdce Jana Žižky na pozadí bouřlivých událostí roku 1402. (Bioscop)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (1 034)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Naštěstí my, kteří jsme hodiny dějepisu trávili psaním dopisů spolužačkám anebo za dveřma na hanbě, můžeme bejt úplně v klidu ohledně nějaký historický přesnosti. Jestli tady někdo středověk zažil, tak pardon, mě spíš zajímá současnej film. A ten se mi líbil, jako divák nepotřebuju žádný další měřítko. Jo, asi by mně pomohlo sžít se s Honzou víc, kdyby se podrobněji představil jeho životopis, jenže to by zase při megalomanský režii znamenalo tak tejden v kině navíc. Patrně to nebude hodnocení, v jaký Petr po utracení půl miliardy doufal, ale kdyby byl takhle zábavnej dějepis ve škole, bejval bych si na něj i ten sešit koupil. Ještě speciální ocenění pro hudbu a je to všechno, co k tomu můžu říct. /// Po druhý projekci ubírám hvězdu. Třesoucí se kamera je jeden důvod, mnohem větší problém ale mám se scénářem. Abych se nejpodstatnější info o hlavní postavě dozvěděl z titulků anebo aby příběh o skutečným hrdinovi byl fiktivní, to mně přijde praštěný. Na plakátu je napsáno "Zrod vojevůdce", ale ty koukáš na to, jak celej film směřuje k závěru, že se Káťa zabouchla do svýho únosce. Když se s odstupem času odprostím od toho, že jsem Čech a Jáklovi fandím, tak mně prostě zbyde jenom atmosférická limonáda... ()

monolog odpad!

všechny recenze uživatele

Po nedobrých recenzích jsem nic extra nečekal s tím, že třeba budu příjemně překvapen, ale bohužel jsem dostal ještě mnohem méně. Nejsem člověk, který by řešil, že postava nosí kapuci, která se nosila až o sto let později, nebo že takhle se tehdy neoblékaly šlechtičny, ale prostitutky... Jde mi o to, aby se člověk u filmu pobavil a třeba s filmem plakal, smál se nebo v případě  porna masturboval. Tady ale není moc jasné, o co tvůrcům šlo. Jestli zábavné akční béčko, nebo dramatický historický spektákl, navíc je to podpořené šíleně špatným scénářem. A nejhorší je, že jsem si tak strašně přál, aby to nebyla pravda a jen parta tupých inťošů šikanovala tvůrce kvůli jiné vestě u klíčové postavy. Nejdřív pozitiva. Máme krásnou krajinu a nádherné historické památky. Hodně známých herců, kteří tu jsou, mám rád a historická postava by jim sedla (úmyslně říkám historická postava a ne role). Nic víc dobrého tu není. Teď k negativům. Všechno ostatní nefunguje. Příběh je tak nudný, depresivně pojatý, hloupý a v akčních sekvencích nepřehledný a obyčejný, že se na to nedá dívat. Tady se snažil někdo o druhou Markétu Lazarovou, jen si neuvědomil, že je naprosto neschopný patlal bez historického přehledu, s nulovým nadhledem a zároveň  i neschopný filmař. Žižkova motivace do budoucího boje s celou Evropou, kdy de facto jen mstí svoji mrtvou lásku, je tak absolutně hloupá, že to snad ani Jáklův kaskadérskými kousky rozmlácený mozeček nemohl myslet vážně. Střední část, v níž se kují pikle a intrikuje se, je tak strašně zdlouhavá, že by mě zajímalo, čí pozornost to neztratilo. Tenhle film se totiž nedá brát jako historický film kvůli všem hloupostem a tupým změnám oproti realitě, které tam jsou a nedá se brát ani jako zábavná popkornovka kvůli debilní snaze dělat z toho zdlouhavé umělecké drama. Zpomalovačky a depresivní táhlá hudba dobrý film a dobře napsané postavy neudělají, a tady toho navíc bylo fakt moc. Herci se snaží že všech sil, ale nemají co hrát a navíc jsou jejich postavy tak špatně napsané, že na nějaké sympatie od diváka nemají nárok. Taková skvělá šance to byla a takhle ji ta kaskadérská nula zkurvila. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ – sudlice drží rytmus, všichni vozoví hradbiči se zhluboka nadechnou ááá tři – čtyři: „Ktož promrdal půl miliardy za lesní melodrama …“ - TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ - přidají se cepy a Džan Šyška solow: „Pool rouzpočtu padlow na mě a i Khejn je thu s náma…“ - TT-TŠŠŠ, TT-TŠŠŠ – a pozor, připraví se sbor negrů a ťamanů ze skupiny Džakl gous to Holýúd – tři čtyři: „Lááááska je tu s nami, buďme s ňou, láááska je tu s nami buďme s ňooooou …“. Paradoksně až posledních deset vteřin přineslo to, na co jsme všichni lačně chtěli dvě hodiny čumět a báli jsme se doufat. Dost nechápu tu prefíkanou strategii točit v našich lůzrech a hnojích jakože „velkovýpravnou“ fantasy o skutečné historické postavě, vysrat se na jakékoliv stěžejní události, které by mohly někoho aspoň trochu zajímat, a akorát uvalit astronomické částky za cizácké držky v přitroublé naději, že ty zajistí nějaký zahraniční úspěch. Ego? Pomníček? A tak po výplatě honorářů zbylo už jen na Vašuta a podprůměrnou středověkou telenovelu Šyška bygyns s výpravou průměrné východoněmecké pohádky, která venku, zvlášť u tolik kýžených a řádně zdegenerovaných pojídačů horkých psů, zaujme asi tak stejně, jako například trampoty s impotencí věhlasného rumunského národního hrdiny Basaraba Valašského. Nasraně druhé, pokud abstrahujeme od všech těch mentálně zaostalých, prvoplánových bulvárně kýčovitých Jakliád, osazování instáčových parazitů, kroužících sokolů, násilně vroubovaného, rádoby metaforického lvího safari, pičoplků o svobodě, které jako by vypadly z nějakého Landova NSDAP buzikálu, a od děsivě trapného vozového videoklipu k dlouholeté jedničce husitských hitparád, jedná se o příjemně temnou, brutální a vcelku záživnou mýdlovou operu s uspokojivou choreografií, solidního digitálního průvodce po nejkrásnějších českých hradech a na naše poměry rozhodně těžký nadstandard, kde je zřetelně vidět nadšení všech zúčastněných LARPistů, jakož i těch na scénografii zbylých patnáct mega českých. Jákl se už skoro naučil točit a nezbývá, než před ním poměrně hluboce smeknout, protože to musela být fuckt řehole, dát ten moloch dohromady, pohromadě ho i jakž takž udržet a neudělat moc ostudu. Navíc soudruha Žižku i mile rehabilitoval z Vávrova huhňavého páprdovitého otyloně s jitrnicí pod nosem na sympatického a svižného palcátníka. A tak je docela škoda té hospodyňkovské scenáristiky a zejména zcela bezúčelné kástingové megalomanie. Najebat tam Mádla s Kokotkem, bylo by to sice víc homo, ale zbylo by tak 150 mega na pořádnou Sudoměř!  Pro tržní srovnání promr(d/h)aného potenciálu není třeba chodit daleko. Stačí se podívat, jak vypadá holandský Míša de Ruyter, který stál necelou polovinu i s Karlíkem Tancem! ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Silný herecký potenciál celého ansámblu. Ben Foster jako Jan Žižka perfektní, každý jeho pohled či výrok má ducha a koule. Fungují taky emoce a jednoduchý, ale dostatečně dramatický i akční příběh. Překvapí drsnost a vysoká míra testosteronu. Potěší kvalitní  instrumentální soundtrack. Co ale film sráží do průměru je režie, v některých scénách připomínající lacinější televizní brak. Např. ve scéně únosu snoubenky vidět naprostou bezradnost v přehlednosti, střihu, co a jak se děje. A podobných momentů je ve filmu více. Petru Jáklovi fandím za odvahu, ambice a plnění si klučičích snů, ale i on sám musí vidět, že zůstat u produkce a svěřit to např. Ronu Howardovi by přineslo jiný výsledek. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

I ty nejslabší díly Last Kingdom předvádí opulentnější měřítko, realističtější vhled do historie, i zajímavější příběh. A za zlomek rozpočtu tohohle. O srovnání se stejně drahým filmem Ironclad ani nemluvě, ten je jak z jiného vesmíru. Ale je mi sympatické že Jákl nešel cestou stavění Žižky na piedestal a místo toho ho ukázal jako hovadského rabiáta - škoda že jen u toho nezůstalo a měl k tomu i další ambice, na které jako režisér a scénárista ani zdaleka nemá. 5/10 ()

Galerie (84)

Zajímavosti (50)

  • Režisér a scenárista Petr Jákl přiznal, že inspirací pro natočení, resp. myšlenka pro samotný vznik tohoto filmu o Janu Žižkovi, byli pro něj filmy: Statečné srdce (1995), Gladiátor (2000) nebo Poslední Samuraj (2003), které rád v mládí obdivoval a vždy toužil takový film natočit, ovšem s českým hrdinou. Nejvhodnější volbou se mu pak nabízel právě nikdy neporažený Jan Žižka. [Zdroj: iDnes.cz] (CANNIBAL)

Související novinky

Finále Plzeň 2022 se blíží!

Finále Plzeň 2022 se blíží!

22.09.2022

Už po 35. se uskuteční filmový festival Finále Plzeň. Oslavy českého filmu budou v západočeské metropoli probíhat od 23. do 28. září. Během šesti festivalových dní můžete zhlédnout největší trháky… (více)

ČSFD Award pro Bena Fostera

ČSFD Award pro Bena Fostera

08.09.2022

Při příležitosti uvedení nejdražšího českého filmu do kin přinášíme všem filmovým fanouškům radostnou zprávu o udělení “ČSFD Award” americkému herci Benu Fosterovi, představiteli Jana Žižky. Foster,… (více)

Krásné Vánoce a PF 2022!

Krásné Vánoce a PF 2022!

24.12.2021

Přestože bylo letos velkých filmů obecně méně, protože kina začali otvírat až na konci května a Tomu Cruisovi se ještě nechtělo riskovat s Mission: Impossible 7 a Top Gunem, dočkali jsme se několika… (více)

Michael Caine oznámil konec kariéry

Michael Caine oznámil konec kariéry

16.10.2021

Aktualizace: Tak se zdá, že se herec těšil na důchod předčasně. Později svá slova změnil a jeho zástupce potvrdil, že hodlá pracovat i nadále.   Původní zpráva: Smutná zpráva z britských ostrovů.… (více)

Reklama

Reklama