Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (672)
Tohle bylo hodně špatný a to ríkám jako člověk, pro kterého jsou Langdonovky hodně velké guilty plesure, ty knížky (i filmy) jsou prostě fajn v tom, že se jedná o nepříliš složité čtení o profesoru, který je takovou modernější verzí Indiany Jonese, až na to, že se Langdon chová jako profesor, co má historii a umělecká díla rád a hrobky nevykrádá a když, tak s nechutí. Takže jsem zklamanej o to víc. Pravda, tady byla mimo i předloha (nečetl jsem, jen poslouchal audioknihu) ze které si filmová adaptace vzala to špatné a nepřidala téměř nic dobrého, Toma Hankse to evidentně velmi nudilo a tak už tak dost tupý děj dostal novou úroveň nudy. Ono to totiž na place evidentně nebavilo nikoho, tohle je film, který téměř nikdo nechtěl a tržby v kinech to ukázali docela jasně. PS: proč je pro mě nejlepší ze série Da Vinciho kód? Je pomalý, děj se odehrává na větší ploše a je tam mnohem větší prostor pro myšlenkové pochody, jakkoliv přitažené za vlasy, česový pres totiž titulní postavě nesvědčí ()
Jako zase je fajn, že film ušetří čas za sledování cestománie - Itále, protože tady to s Hanksem a spol v tý základní kostce dějiny - acrhitektura zmáknem taky, jsou tam nějaký výklady o peklu a různý rozlušťovačky co člověka časem začnou nudit, protože je to furt na jedno brdo. Zpočátku to mělo docela tempo i když teda Hanks pod Eastwoodem a Hanks pod Howardem to jsou dva úplně jiný Hanksové. Žádná další postava mě přes noc neutkvěla v paměti, takže z téhle pozice docela nuda. Co se mě líbilo bylo finále v chrámu, takový originálnější, akčnější a docela hezký na oko. Pokud jde o ucho, tak to dostalo asi nejlepší zážitek, ale Hans Zimmer je zkrátka dlouhodobě výbornej pečovatel o divákovi uši. ()
Ukrutně obyčejný, ryze řemeslný Hollywood střední třídy. Herecky tak akorát - dvě tři zvučná jména, zbytek komparz, nějaké to mysteriózno, panoramata slavných měst v Itálii a sem tam náznak akční scény. Hanks je kabrňák, ale Langdonem díru do světa nikdy neudělal. Kdyby tohle byl jediný film, dal by se charakterizovat průměrem. Avšak vzhledem k trilogii, kde jsou všechny tři filmy v podstatě úplně stejné jak přes kopírak (!), je to propadák, který látku nikam neposouvá, tzn., že upadá. ()
Zdálo by se, že je to sázka na jistotu. Stejný tvůrčí tým jak u Šifry a Andělů a démonů: režie opět Ron Howard, hudbu opět složil Hans Zimmer, v hlavní roli opět Tom Hanks. Jenže na rozdíl od předchozím filmů je tohle daleko slabší. Místo jako chytrý thriller Inferno působí jako dvouhodinová honička v nádherných lokacích (především ta Florencie!). Ty jsou - jak už to u brownovských vysokorozpočtových snímků bývá - naprosto špičkové. Právě atraktivní záběry na město, nejrůznější galerie a podobně patří k tomu nejlepšímu, co si tu lze užít. Vinou překotného děje se totiž nedostalo času na to nejdůležitější - na luštění hádanek. To, v čem jsou Brownovy příběhy o symbolologovi tolik silné, je tentokrát nepříjemně odfláknuto. Jako jo, zábavné scény se najdou, jedna z nejlepších je krádež Dantovy posmrtné masky v přímém přenosu. Jenže jinak je film velice, velice mělký, spousta akčních scén a kde nic, tu nic. Inferno je zatím nejslabší z trilogie o Robertu Langdonovi. Nejde v nich o nějakou historickou přesnost či uměleckou věrnost, jak jim bývá vytýkáno. Divák se musí hlavně bavit. Ale bavit se lze i inteligentně. ()
Predloha je exkrement, to je jasné. Ale film je z existujúcej trojice brownoviek najlepší. To vysvetľovanie a odhaľovanie motivácií bolo síce miestami na hrane znesiteľnosti, ale inak slušný triler. Stále však Howarda nechápem, že všetky langdonovky točí akoby šlo o lacné televízne filmy - kým v ANJELOCH A DÉMONOCH občas ešte zapracoval na pár vizuálne zaujímavých scénach, tu pôsobí vizuál strašne lacno a tie snové či vnútorné obrazy sú fakt trápne (pozerám sa na obraz, kde je zachytený boj armád a v duchu si predstavým boj armád... ach bože môj). Dementný záver knihy je našťastie zmenený, takže postavy nevyzerajú ako idioti a vo finálnej akcii im držíte palce... Aj napriek tomu, že na Hanksa je každým rokom žalostnejší pohľad... ()
Galerie (88)
Zajímavosti (20)
- Pôvodne stanovilo štúdio Sony premiéru filmu na 18.12.2015, neskôr ju však kvôli silnej konkurencii v podobe Star Wars: The Force Awakens presunulo na 14.10.2016. Nakoniec, na začiatku roku 2016 sa premiéra posunula posledný krát a to o 2 týždne neskôr, na 28.10.2016. (beso74)
- V 5. minutě při pádu prezentéra z věže filmaři nakombinovali několik záběrů/lokací dohromady. Věž je Badia Fiorentina, ze které je krásně vidět baziliku Svatého kříže (Santa Croce), což je v záběrech použito, ale nedá se z ní nikam přímo spadnout. Náměstíčko, kam padá, je Piazza della Signoria, ale to je úplně obráceným směrem než zmiňovaná bazilika. (cerdax2)
- Počas nakrúcania vo Florencii produkcia poskytla dotáciu palácu Palazzo Vecchio. Táto dotácia poslúži na obnovenie miesta, kde je uložená skutočná posmrtná maska Danteho Alighieriho. (Zdroj: ITAfilm)
Reklama