Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (672)
Howard poctivě tlačí velkolepé záběry i tam, kde by je divák nečekal, a snaživě tak chce nechat zapomenout na to, jak vyvařeně začíná celá série působit. Vedlejší postavy zbytečně mělní pozornost, parťačka přichází na scénu značně vynuceným způsobem (a vlažnost Felicity Jones tomu nepřidává). Nejsmutnější ale je, že i po dlouhé pauze od Andělů a démonů je jasně znát, že se scénář jen snaží vyzobat ty lepší ingredience z nich i ze Šifry, aniž by přidal cokoli nového. Za stále až překvapivě vitálního Hankse zůstávám na slabším průměru, ale zmatený jsem z téhle směsky doteď. ()
Zklamalo mě to méně než knižní předloha, u které jsem místy jen nevěřícně kroutil hlavou a zíval. Scénář ten z prstu vycucaný příběh trochu pročesal a uhladil, nicméně hlavní hloupost v něm bohužel zůstala - nedá se ale říct, že by film byl špatný, protože má svižné tempo a na konci do sebe všechno tak nějak zapadne (pokud o tom nebudete přemýšlet víc než je nutné) a Tom Hanks i Felicity Jones jsou fajn. Jen Hans Zimmer se tentokrát moc nepředřel a kdybych nevěděl, že hudbu skládal zase on, ani by mě to (v porovnání s perfektním Da Vinciho kódem a hlavně s Anděly a démony) asi nenapadlo. Myslím, že Ron Howard měl sáhnout raději po Zraceném symbolu... Nebo nejlépe točit něco úplně jiného. ()
Tak kniha bola o dosť lepšia, ale ani film príliš nesklamal. Tom Hanks robil čo mohol a ostatní herci mu aspoň dôstojne sekundovali. Páčila sa mi hlavne kamera, ale strih mi prišiel niekdy dosť divný. Dôležité bolo, že sa tu stále niečo dialo alebo riešilo, bolo to rýchle a dynamické, takže tu nebol priestor na nudu. Celkovo ide o takú príjemnú, pukancovú zábavu, ale nič viac. 65/100 ()
VANADIHO. Není to anagram? Ano, je to anagram..! Howard se snažil absenci kvalitní látky vyvážit vizuálními nápady a intenzivnější akcí, ale proti větrem poháněným lopatkám nezáživné fabulace neměl sebemenší šanci (obzvláště když si vzal do hlavy, že krom Langdona trpí amnézií i divák). Zaplaťpánbůh za indické stéblo Irrfan Khan, které mě tahalo z rezervoáru, v němž ekoteroristé místo pragmatičnosti volí okázalost a virus neplodnosti přenechává místo kečupovému moru.. Úplně vidím, jak producent vysvětluje Danu Brownovi, že jestli se nepodepíše pod Koeppův vyšperkovaný scénář, dostane jen 2,5 % ze zisku namísto 3 % a to by mohlo nejeden běžný účet mrzet.. ()
Naprostá ptákovina tvářící se smrtelně vážně a balancující na hranici sebeparodie. Fascinují je, jak na těch filmech podle Browna není téměř nic filmově atraktivního. Tento se snaží o trochu vynalézavější vizualitu oproti předchozím dílům a má lehce zkomplikovaný způsob vyprávění kvůli amnézii hlavní postavy a jednomu narativnímu twistu - takže už je to skoro normální thriller, zatímco přechozí díly byly nudné odpady, jimž se každý člověk, který trochu rozumí dějinám umění, musí smát. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (20)
- V 5. minutě při pádu prezentéra z věže filmaři nakombinovali několik záběrů/lokací dohromady. Věž je Badia Fiorentina, ze které je krásně vidět baziliku Svatého kříže (Santa Croce), což je v záběrech použito, ale nedá se z ní nikam přímo spadnout. Náměstíčko, kam padá, je Piazza della Signoria, ale to je úplně obráceným směrem než zmiňovaná bazilika. (cerdax2)
- Zobristov smrteľný vírus bol vytvorený podľa nasledovného receptu: 40% voda, 30% rastlinný olej a 30% kečup. (Zdroj: ITAfilm)
- Počas jeho pobytu vo Florencii obdaroval Rona Howarda florentský starosta kľúčmi od mesta. V starodávnych časoch, keď boli mestá v Európe ešte obohnané hradbami, dostávali vzácne návštevy ako gesto dôvery a láskavosti práve tento dar. (Zdroj: ITAfilm)
Reklama