Režie:
Bernard BorderieKamera:
Henri PersinHudba:
Michel MagneHrají:
Michèle Mercier, Robert Hossein, Jean-Claude Pascal, Aly Ben Ayed, Helmuth Schneider, Roger Pigaut, Jacques Santi, Sieghardt Rupp, Ettore Manni, Erno Crisa (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Z chudého šlechtického statku, přes šťastné manželství v pohádkově bohatém zámku, chudobu, pařížské podsvětí, králův dvůr a přízeň, pirátskou loď i tržiště s otrokyněmi – taková byla cesta krásné Angeliky za její životní láskou hrabětem Jeoffreyem de Peyrac. V páté, závěrečné části filmové série se Angelika, hraběnka de Peyrac, setkává s Osmanem Ferrajim, moudrým eunuchem, který má v plánu stvořit z ní třetí ženu sultána Mulaye Ismaila, a tedy vládkyni Maroka. Jeoffrey de Peyrac předstírá, že je jedním z galejníků, aby se tak dostal do marockého Meknesu, spojil se s vlivnými přáteli a pokusil se svoji ženu zachránit. Mezitím Angelika odolává požadavkům Osmana Ferrajiho a mocného sultána. Hrozí jí, že stráví zbytek života v harému sultána. Ale ani zde, v nebezpečí života, nechce Angelika zradit svého manžela a stále věří, že se znovu setkají. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (129)
Protože je skoro přes tisíc dílů, rozhodl jsem se kolektivně hodnotit na profilu toho finálního: Završení příběhu kulhajícího fešáka Žofrého a jeho jediné lásky Angeliky (bokovky obou napříč filmem nepočítáme). Hudební znělka exotického Maroka začne divákovi po dvacátém replayi lézt i z prdele, ale co se dá dělat. Jak jinak má dát film najevo, že sultán a jeho kurtizány jsou konečná zastávka? Samozřejmě je to stejný romantický sranec jako všechny ostatní díly, ale i přes legračně křečovité hlášky a místy fakt špatné hereckými výkony mě celá série Markýzy baví i dnes. ()
Zavŕšenie príbehu krásnej Angeliky sa nesie presne v duchu predchodcov - je odlúčená od Žofrého mužskými, ktorý ju chcú klátiť, ale ona hrdo vzdoruje nástrahám osudu aby si vybojovala happyend v náručí svojho milého. Je to film šitý na mieru domácim paničkám túžiacim po presne takejto romantike, navyše okorenenej exotickým prostredím a historickými reáliami. V rámci svojej cieľovky funguje bezchybne, ale stále to nie je žiadna veľká sláva. 5/10 ()
Madam de Pussy-Bellieres tentokrát musí bránit svůj rozkrok přímo v jámě lvové (čti sultánův harém), jenže pan majitel nedocílí ukojení ani při praktikách z 50 odstínů šedi. Situace se jeví zoufale, ale neklesejte na mysli, romantičtí snílci. Jeoffrey má kámen mudrců, takže i něco dalšího brzy bude jako kámen.. Dvě věci byly nádherně příznačné. Finále, kdy to další nevinný zbytečně schytá, jen aby se při směšných pohybech ještě více rozhoupal Reskátorův škuner a úvodní slovo vypravěče v podání Ivana Trojana. Byl tam melodramatický nádech dobrodružství a lásky stíhané protivenstvím, ale zároveň i jemný odstín despektu a jistého výsměchu a já mu za to děkuji.. ()
Angelika je nebojácná děva! Dost dlouho si vodila čaroděje Peyraca než mu dala a naproti tomu nedala králi, nedala drsnýmu kapitánovi pirátů, tak proč by měla dávat nějakýmu sultánovi či podobnýmu vocasátorovi?! Ano je tomu tak drsná emancipovaná story spěje zdárně k očekávanému happyendu, ale nevadí pár slušných scén i nějaká ta akce se tu najde. Není to úplnej shit nemůžu si pomoct, ale 5 dílů stačí.50% ()
Je to díl nejslabší a možná už i lehce nudící - jenže... Jenže tu jsou opět ty klasické věci, které to vytahují z hlubin - charismatické a velmi šarmantní herecké výkony, huda, kostýmy, atmosféra... a co je hlavní - to nádherné exotické prostředí Východu, to mě fakt potěšilo, příběhu to neskutečně pomohlo a bylo to díky tomu ještě o kus hezčí. Jinak mix romantika/dobrodružství, není o nic slabší, já proti tomu nic nemám a v rámci historické dobrodrůža je to vážně dobré, jenže jsem to prostě nedokázal ocenit tolik jako další díly (což není kritika)... Takže za mě hodně, hodně moc silných 60%. ()
Galerie (75)
Zajímavosti (11)
- V čase 1:16:20 a dál je záběru, když se páni dohadují, vidět mezi nimi a mezi dvěma keři, projíždějící auto na obzoru. (TOMIK007)
- Při potyčce v domě velvyslance Turecka v Alžíru se velvyslanec, který ochrání Peyraca před alžírskou vězeňskou stráží ve svém domě, při rozhovoru s velitelem stráží odkazuje na přijaté body Vídeňského kongresu, který proběhl v letech 1814–1815 a jako Vídeňská úmluva přijata 18. dubna 1961 ve Vídni. Příběh o Angelice je ale situován do doby dřívější, kdy dohody ještě nebyly oficiálně přijaté. (Teimei)
- Existuje pouze několik neznámých scén z filmů. Z nich pouze jedna známá fotografie, kde je na lodi vidět Peyrak z profilu a Angelika, která drží v ruce dalekohled. (ČSFD)
Reklama