Reklama

Reklama

Tři mušketýři: Pomsta Milady de Winter

  • Francie Les Trois Mousquetaires : La vengeance de Milady (více)

Obsahy(1)

Na prohry spojené s potupou se nezapomíná. Mylady, Rochefort a kardinál Richelieu prohráli boj, ve kterém měla padnout královna, čímž by se definitivně posílila pozice a vliv, kterou má kardinál Richelieu na krále. D'Artagnan za pomoci svých přátel přivezl včas královniny přívěsky, které neprozřetelně darovala vévodovi z Buckinghamu. Kardinál jako muž intrik, který se drží v pozadí, ví, že nemůže zaútočit přímo, jeho nástrojem se stává Mylady, která je posedlá touhou po pomstě. Snad by dokonce svou podlostí horkokrevného a zbrklého d'Artagnana přemohla, ale ten má své věrné ochránce Athose, Porthose a Aramise. A navíc jeden z nich má s ní nevyřízené účty z dávné minulosti. Tři mušketýři, kteří jsou vlastně čtyři, tak znovu tasí kordy, aby bojovali proti nepřátelům Francie, podlosti a zradě. (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Druhý díl klasického filmu přináší dramatické rozuzlení příběhu o královských mušketýrech, v němž je zlo nakonec po zásluze potrestáno, Rochefort i Milady de Winter umírají a d'Artagnan prožívá tragickou lásku k paní de Bonacieux, jako pravý hrdina ze všech nesnází prochází vítězně a bez jediného šrámu, přesně tak, jak jsme si to jako kluci přáli, dospělí mohli obdivovat krásné šermovačky i jiné souboje, film nepostrádal humor třeba právě v těch nejnapínavějších částech, vždy jej však budu spojovat především se svým dětstvím, hodnotit jej po více než padesáti letech je obtížné, třeba i nový dabing je slabou stránkou, za což ovšem tvůrci nemohou. Hvězdičku tak strhávám hlavně z toho důvodu, že proti prvnímu dílu tato část postrádá nějaký nosný děj a je už jen dohrou dílu předcházejícího. Snad by se měly oba díly promítat současně. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Borderie umí udělat postavy placaté po svém. Hrdost Angeliky spočívá v tom, že píchá je s těmi, kteří nám jsou předkládáni jako sympaťáci a s mušketýry naložil podobně zlovolně. Ani románová předloha se nijak zvlášť nenimrá v psychologické drobnokresbě, je to dobrodružná literatura. Přesto však Dumas umisťuje do svého románu scény, z nichž povaha jednotlivých mušketýrů vystupuje, kupříkladu když je Dartaňán sbírá z hospod po výpravě do Anglie. +++++ Co nabízí Borderie? Dartaňána coby chlapíka, který hoří touhou až si v Paříži zapíchá kordíkem i pindíkem, směje se každému zabitému nepříteli. Smáčí ostošest - jazyk ve víně, kord v gardistech a šulína víme kde. Nebyl to v Dumasovi nezkušený mladíček, kterého Rochefort v prvním souboji na hlavu porazil, až mušketýři ho pořádně rozchlastali, Constance s ním uměla pěkně cvičit, Mylady ho sexem téměř ovládala a jíž se opravdu lekl, když se jej chystala zabít? Trochu ještě kluk, který se před de Trévillem nechoval stylem "a tak mě vemte k vám, néé?" nýbrž s opravdovou uctivostí? Hoch, co sice pro zabité gardisty netruchlil, ale dovedl jim projevit úctu namísto toho, aby se pitomě hihňal nad jejich smrtí? Netrvám na tom, že Borderie má otrocky kopírovat předlohu, ale v tomto případě by to jistě bylo lepší. +++++ Porthos jako vesnický balík, Athos mírně zahořklý mlčoch a Aramis coby chlapík, jenž rejděním v ženských klínech získává info, sice do určité míry odrážejí, z čeho vzešli, jde však jen o drobné odchylky od stejnostejnosti. Constance se ani nezalekne své touhy podlehnout tomu odvážnému mladíkovi, Rošfór je ubožák, Bonacieux neumí žárlit, Rišelyjé má alespoň ten rozměr muže, jemuž leží na srdci blaho státu. +++++ Mám pocit, že oba filmy byly natočeny jen za účelem zapamatování ústředního hudebního motivu, jenž záhy vleze na nerv a nutnosti naštípat dříví na zimu. Tolik zničeného nábytku! Nene, já prostě těm zrůdám mušketýrským, které se ničeho nebojí, protože jim nikdy žádné nebezpečí nehrozí, nemohu dát dobré hodnocení. To film o gardistovi, který se má utkat s těmi monstrózními nadlidmi, co zabíjejí lidi po desítkách denně, by byl jistě zajímavější, než tahle odporná rozjuchanost. +++++ Musím nicméně uznat, že v porovnání se strašlivým prvním dílem je tento zajímavější, neboť mušketýři jsou občas přemoženi, občas jim něco nevyjde a zdejší scény odposlouchávání otvory v interiérech jsou poněkud temnější a hrozivější. Přesto... Silné **. ()

Reklama

Smrtholka

všechny recenze uživatele

Souhlasím s 5150 - přeci jen v Lesterově verzi jsou více vykreslené postavy, na Olivera Reeda, Michaela Yorka, Richarda Chamberlaina a Faye Dunaway nemohu zapomenout. Čoudím 70.léta, ni Borderieho 60.tá, a líbí se mi! Nesnáším bodré sedláky, vtipné žonglování, létající židle, dlouhotrvající držkoúdery, prostě cirkus emo franko. Gérard Barray byl výborný, ale Michael York byl větší grand..a navíc, Lesterka má lepší hudbu :-) ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Keďže film tvorí s Kráľovninými príveskami jeden celok, na kvalite sa nič nemení. Prináša tradičnú dobrodružnú eskapádu 4 mušketierov v klasickom prevedení a kvalite svojej doby porovnateľné so snímkami V službách kráľa či Angelika. Konečne uvidíme aj muškety hoci nie v akcii a nie u našich hrdinov. Svojim spôsobom hlúpy príbeh o tom ako nevera môže byť cnosťou a boji za kráľa tým, že pomáhate jeho nevernej manželke. Film končí veselo a s veľkou parádou, hoci niekoľko scén pred tým zahynula krásna Constance. Ale Milady a zradný Rochefort tiež. 75% ()

sud 

všechny recenze uživatele

Ze souboje s Lesterovou verzí vychází jako plichta. Každá má něco do sebe. Tahle má úžasnou atmosféru staré Francie, vonící po víně, kyselých hroznech a bujných dekoltech krásných dam. Gérard Barray je nejlepší D'Artagnan všech dob a na démonického Guye Delorma, coby Rocheforta, rovněž nikdo nemá. Jenom mi není jasné, proč jsou zde uváděny oba díly zvlášť, když jde o jeden film. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • V československých kinách bol tento film premietaný ako dvojprogram s filmom Traja mušketieri: Kráľovnine prívesky (1961) a s návštevnosťou 11 653 464 divákov sa jedná o štvrtý najnavštevovanejší film v československých kinách vôbec. [Zdroj: Filmkult] (Raccoon.city)
  • Ve filmu jsou použity chybné rekvizity pistolí. Zobrazené pistole jsou na principu křesadlového zámku a v této podobě se objevily zhruba o sto let později. Typičtější pro toto období jsou pistole s kolečkovým zámkem. (tomalakis)

Reklama

Reklama