Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Barbara Hershey, Carrie Fisher, Michael Caine, Mia Farrow, Dianne Wiest, Maureen O'Sullivan, Lloyd Nolan, Max von Sydow, Woody Allen, Lewis Black (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Milostná vzplanutí, zklamání i selhání v rodinném propletenci tří sester na newyorském Manhattanu.
V Haně a jejích sestrách se Allen znovu věnoval svým oblíbeným tématům, jako jsou svádění, nedostatek lásky, láska k městu, film jako balzám, či strach ze smrti – tady tématům, jimiž se zabýval třeba už i v Annie Hallové a Manhattanu. Od uvedení Annie Hallové tak dosáhl největšího okamžitého úspěchu – jak komerčního, tak v uměleckých kruzích. Sám Woody, který se při práci na svých projektech všem vnějším zásahům vyhýbá, nevycházel z údivu, když zjistil, že se tentokrát strefil do černého u kritiků i u diváků: „Když člověk udělá úspěšný film, začne se ptát sám sebe, v čem jsem se zmýlil? Musel jsem udělat něco, co je buď pohodlné, nebo potvrzuje předsudky střední vrstvy nebo je příliš povrchní či přehnaně citlivé.“
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (220)
Woody Allen opět dokázal, že nedokáže natočit jiný než silně nadprůměrný film. Jeho zcela všední vztahový propletenec lidí okolo Hany je obohacen typicky allenovskými tématy: smrt, sex, smysl existence, (ne)víra v Boha. Celkem tři sestry, jejich tři opory plus množství bývalých i budoucích vztahů. Perfektně vedení herci, přirozené a přitom smysluplné dialogy, poklidná Palmova kamera, jazz a Woodyho hypochondr Mickey – to je pro mě obstojná nálož důvodů, proč se na Hanu podívat ještě (ne)jednou. Není to komedie, není to psychologické drama, není to odpočinkový film. Je to film Woodyho Allena, věčného skeptika, který jakoby Hanu natáčel v mimořádně vydařeném životním období. Optimistickým vyzněním nám tentokrát nenašeptává: „zapomeňte na šťastné konce“, nýbrž: „život je to nejkrásnější, co máme, tak si jej važme“. Scéna, ve které Mickey zjistí zásadní pozitivní informaci a následně pln radosti vyběhne vstříc lepším zítřkům možná zklame všechny zatvrzelé pesimisty, ale že je krásná, ji nikdo vzít nemůže. Čímž se chci dostat, k tomu, že život je kolem a kolem vzato občas taky celkem přijatelným způsobem jak se dožít smrti. (Btw, Allen ten konec nemá rád.) 90% Zajímavé komentáře: Angerr, pabelito ()
(1001) -"Mám ráda písně o mimozemšťanech, copak ty ne?" -"Ne, když je zpívají mimozemšťané." -> Woody si dělá srandu z punku. A to byl ještě slabej koncert, nebylo tam pogo a vůbec... A jen tak mimochodem, film byl dobrej. Nepůsobil na mě ani pesimisticky, ani cynicky, buď je něco se mnou, nebo s Woodym. Ironie je krásná věc. ()
To co Woody Allen v 70. a 80. letech v kinematografii předváděl sand už hraničí s nadliskými schopnostmi. Hana a její sestry je jednodše geniální film, protože jeho hrdinové jsou velice reální a hlavně díky tomu i směšní zároveň. Takový Elliot Michaela Caina, jakoby vypadl ze skutečného života, Jeho postava která pobaví více než, ale zároveň i vyděsí. Není to zrovna sympaťák, ale to jen proto, že je reálný. Nebo malíř, jehož ztvárnil Max von Sydow, to je prostě úžasné. Ale nemá cenu jít po postavách, protože každá z postav filmu má svoji hloubku, dramatičnost i směšnost. A bonusem navíc, ozdobou filmu je Woody Allen, který snad opravdu hraje sám sebe. A něketeré repliky ve scénáři, jsou dokonalé, protože jsou to velice vtipné a zároveň chytré glosy. Opravdu geniální záležitost. ()
Proč nepřiznat, že Woody Allen a jeho poněkud infantilní svět nikdy nebyl tak docela mým šálkem čaje. Na druhou stranu, nezávisle na svých pocitech a sympatiích, nemohu neuznat, že tento Američan je bohem políbený a z jeho ruky vycházejí skvosty, které v paměti zanechají alespoň stopu. Což je v tomto případě současně i moje pokorné doznání. V matné spleti obtížně rezonujících pamětí dominuje Hanina stmelující úloha v rozsáhlé rodině, která je odměňována zneužíváním ("Marto, Marto, pečlivá jsi" pronáší v Novém zákoně Ješua-Ježíš). A pocit, že jsem zhlédl něco hodně krásného, na co bych neměl zapomenout. Jak to dopadlo, vidíte sami. A těch dvacet let mne zas tak moc neomlouvá. Ach jo. ()
Na tento snímok sa dá pozerať z viacerých pohľadov, no najdokonalejší je ten, keď zo beriete z každého kúsok. Dokáže totiž nielen diváka rozosmiať. Ale aj dojať, zamyslieť sa. A to všetko plnohodnotným dielom. Zo začiatku, ktorý sa pomerne nepochopiteľne vliekol, som si to nechcel priznať, ale toto dielko má len kúsok k dokonalosti. Srdečný príbeh o troch sestrách, z ktorých dve berú, jedna rozdáva. Nielen peniaze, ale celý svoj život, vrátane životných lások. Woody podrobne zobrazil ich vzájomné vzťahy, mne by sa však páčilo ísť viac do hĺbky celej rodiny, rozviesť ich kompletné vzťahy aj na úkor oveľa dlhšej stopáže, pretože takýto príbehový potenciál som už dávne nevidel. Ale to je len 'keby'. Škoda, že Allen dáva všetok humor filmu takmer len na svoju postavu, prišlo mi to trošku nefér. Ale inak sa tu vystrieda asi najviac filmových hviezd, čo vidno aj na herectve. 85%. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (23)
- Brooke Shields mohla ztvárnit April, před hereckou kariérou ale dala přednost studiu na Princetonské univerzitě. (Coldrex)
- Woody Allen prohlásil, že byl k napsání filmu inspirován při opětovném přečtení románu Tolstoje "Anna Karenina". (don corleone)
- Roli Elliota měl původně hrát Jack Nicholson, ale nakonec musel odmítnout, protože natáčel Čest rodiny Prizziů. Roli získal Michael Caine a dostal za ni Oscara. (Witta)
Reklama