VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(2)
Dvacet let po zániku moderní civilizace je otrlý přeživší Joel najat, aby propašoval čtrnáctiletou Ellie z nebezpečné karanténní zóny. Oba se musí vydat na cestu napříč Spojenými státy a spoléhat jeden na druhého, aby přežili. (HBO Max)
Videa (12)
Recenze (433)
Z jednotlivých epizod dojem malinko lepší než ze seriálu (první série) jako celku. Něco předčilo očekávání (Bella Ramsey je v rámci role fenomenální), něco je adekvátní (vizuál, Pedro Pascal), něco budí silné podezření, že se jistá témata stávají povinnou složkou. Když neznáš míru, nebude ti to fungovat - platí od pradávna. Seriálu docela chybí větší rozkreslení zákonitostí představeného postapo světa a úplně ideální není ani chemie Joel - Ellie (vývoj vztahu se tu táhne, tu skokově láme), zato si najde přes hodinu času na obhajobu sexuálních menšin. ANO, je potřeba pohled na ně normalizovat a demýtizovat, ovšem mediální přístup, balancují mnohdy na hraně adorace a vnucování, vykonává celé problematice medvědí službu. U diváka nerozumím pobouření a nenávisti (do tvý prdelky nikdo péro nestrká, blbečku), chápu ovšem odrazení a otravu (no jo, už ZASE). Hlavní dějová linie se věrně drží hry a dá se to očekávat i u druhé série - což je v pořádku, jelikož mají oba díly silný a dobře odvyprávěný příběh. Vrcholy: jednoznačně pátá a osmá epizoda. ()
Až na ten jeden absurdně zbytečný díl s párečkem gayů, který si scénáristi vycucali z prstů, aby to ještě více udělali společensky přijatelným seriálem(?), to byl nářez. Absolutní nářez! Tak jak to známe ze hry. Trochu se to ztratila akce, ta je tu spíš lyrická, nežli epická jak ve hře, chybí i lekačky. Nicméně příběh je natolik silný, že i tak pevně drží s celou tou charakterově silnou cestou za možností léčby zombie postapokalyptického světa. ()
Jako celoživotní velký fanoušek video her můžu s klidným srdcem říct, že Last of Us jsem nikdy nehrál a tudíž nemám tušení, jak seriál v porovnání se hrou obstojí. Nicméně můžu říct, že jako seriál obstojí téměř na jedničku. Hned první díl rozpoutává neuvěřitelně napínavou a intenzivní hororovou podívanou, která vás doslova přiková k obrazovce tak jako... žádný další díl tohoto seriálu. Tím nechci říct, že by kvalita trpěla vyloženě sestupnou tendencí, ale postupem času se z toho vyklube sága dost podobná Walking Dead, možná mínus emo drama, což je plus. Místy se přeskakují určité časové úseky - ne velké, ale ne ani tak malé, abych si někdy nepoložil otázku "jak se tam dostali?". Seriál je zkrátka epizodický - každá epizoda má tedy vlastní dynamiku, dá se říct i vlastní příběh. Funguje to velmi dobře, po první sérii nemám větších výhrad a těším se na další... 8/10 ()
Nějak nechápu celý ten hype okolo seriálu. Je mi sice jasné, že to je veleúspěšná hra, ale zfilmované je to nanejvýš průměrně. Řekl bych dokonce, že to ve výsledku zachránil pouze enormní rozpočet, jinak by to snad ani nestálo za ten rozhovor v hospodě. A pokud přeci jen nějaká ta diskuze proběhne, bude se týkat buď pocitů zklamání a nebo polemizací nad kontroverzními částmi seriálu; čili zda takové na sílu tlačené PC epizody spíše nekazí celkový prožitek. No já osobně jsme velmi zklamaný a to ač jsem si mnohé části užíval, ale těch bylo zatraceně málo. To je také hlavní důvod, proč nemíním dále ztrácet čas pokračováním. To už si snad raději stáhnu tu hru na niž HBO neudělalo zrovna nejlepší reklamu. Za nejtrestuhodnější chybu tvůrců považuji, že přestože by byly zapotřebí alespoň 2 série a nebo konkrétně dvojnásobek času, k co možná nejlepšímu zážitku a dokonalému představení onoho postapokalyptického světa a všech postav v něm, dostáváme něco, čemu by lépe slušely pouhé 3-4 epizody (každá maximálně hodinu dlouhá)! V žádném případě však ne 9! Nepochopím kolik zbytečné výplně a hloupostí tam naházeli za tak krátkou dobu. Škoda. ,,Nejúspěšnější seriál od dob Hry o trůny", vážně skvělý vtip! 52% ()
Předesílám, že hru jsem samozřejmě nehrál, neznám ji a nezajímá mě, stačí mi hry na mobilu. Ale okolo mě jsem zaslechl názory, že tenhle seriál je "docela dobrej", tak jsem ho ze zvědavosti prubnul. No a myslím, že schopný scénárista by celou první řadu dokázal hravě nabouchat do jednoho delšího celovečeráku, nejmíň tři čtvrtiny děje jsou totiž vata a scén s houboidy, na které jsem se těšil nejvíc, je jako šafránu. Ale to jsem čekal, po telenovele Walking Dead už si nedělám iluze. Čekal jsem samozřejmě i to, že v něm dostanou prostor všemožné menšiny, což dneska už ani jinak nejde. Takže s potěšením kvituju, že svůj díl vysílacího času tu mají gejové, lesby, hluchoněmí a dokonce i pedofilní kanibalové. Ale důrazně protestuju proti tomu, že šovinistická produkce se úplně vybodla na tranďáky, tělesně postižené, nebo mentály, takže na Oscara to asi nebude. No, popravdě nebýt ústřední dvojice, která mě hodně bavila, bych to celé stopnul už během třetího dílu. Ale zjevově netuctová Bella ve své roli naprosto exceluje a mužný Pedro je též obrovský sympaťák, který má velké štěstí, že Liam Neeson už je v letech, protože tahle role otcovského ochránce je myslím šitá přesně pro něho. A dalším velkým plusem jsou určitě exteriéry a výprava. Jako horrorové postapo scífko to sice stojí dost za prd, ale vizuální stránka je bezva. ()
Galerie (323)
Photo © HBO
Zajímavosti (132)
- Pedro Pascal se rozhodl ucházet o roli Joela poté, co zjistil, že seriál bude režírovat Craig Mazin, který režíroval snímek Černobyl (2019), a také, že je seriál produkcí HBO. (mikki089)
- Epizoda se potýkala s negativními recenzemi, protože obsahovala gay pár. Někteří tvrdili, že to do seriálu nepatří, i když v samotné hře se o tomto páru již hovořilo. (SlytherinBoy)
- V závěru zní z rádia skladba „Never Let Me Down Again“ od Depeche Mode. Zatímco Joel (Pedro Pascal) a Ellie (Bella Ramsey) bloudí troskami civilizovaného světa, David Gahan v rádiu zpívá: „I'm taking a ride with my best friend.“ A to není dobře. Ne proto, že by nikdo neměl ponětí o dobré hudbě v blízké budoucnosti, ale proto, že „Never let me down again“ od Depeche Mode, stejně jako každá píseň z 80. let, kterou hrají undergroundová rádia, je poplašným signálem. Varování však přichází příliš pozdě. Joel a Ellie jsou již za plotem karanténní zóny. Tvůrce seriálu Craig Mazin vysvětluje použití právě této skladby takto: „Moje žena má encyklopedické znalosti hudby 80. let. A já si říkal: ‚Dobře Melisso, tohle je to, co potřebuju.' A doslova jsem řekl všechny ty věci, které právě řekla. Potřebuju, aby to byla písnička, kterou tak nějak znám, ale dlouho jsem ji neslyšel. Nějakou, která ještě nebyla do mrtě ohraná. A potřeboval jsem, aby měla kontext. Potřeboval jsem, aby měla smysl. Potřeboval jsem, aby byla temná a v ideálním případě, aniž by byla nějak extra na očích, mi dala nějaký komentář. Potřeboval jsem začít určitým způsobem, abychom mohli ukázat, že se rádio zapíná. A ona pak řekla: ‚Never Let Me Down Again.‘ A já na to: ‚Panebože.‘“ (Dangerous2)
Reklama