Režie:
Gus Van SantScénář:
Chris SparlingKamera:
Kasper TuxenHudba:
Mason BatesHrají:
Matthew McConaughey, Naomi Watts, Ken Watanabe, Bruce Norris, Richard Levine, Katie Aselton, Nada Despotovich, James Saito, Hjunri, Joseph Baken (více)Obsahy(2)
V tomto silném příběhu o lásce a vykoupení hraje Matthew McConaughey amerického profesora Arthura Brennana, který prochází osobní krizí a v zoufalství odjíždí do Japonska. Při putování tajemným lesem s temnou minulostí si vybavuje okamžiky ze svého problematického, ale láskyplného vztahu s manželkou Joan (Naomi Watts) a potkává záhadného cizince Takumiho (Ken Watanabe), který se v lese ztratil a je zcela vyčerpaný. Arthur se rozhodne Takumiho zachránit a dostat jej do bezpečí. Oba se vydají na duchovní cestu sebepoznání a uzdravení, která v Arthurovi znovu probudí chuť žít a milovat... (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (59)
Ústřední trio Matthew McConaughey, Naomi Watts a Ken Watabe zde předvádí solidní herecké výkony, které ale sráží zbytečně dlouhá stopáž a fakt, že snímek začne být zhruba od poloviny až trestuhodně předvídatelný. The Sea of Trees má i pár světlých stránek, do nichž, vyjma již výše zmíněných hereckých výkonů, můžeme zahrnout i slušnou příběhovou linii, byť ve finále ztrácí kus ze své upřímnosti, kterou si od začátku budoval, přičemž se zvrhne v přehlídku všech možných klišé. Je to veliká škoda, jelikož na film se, až na pár detailů, do tohoto momentu skvěle kouká. „It is said a flower grows when a soul has crossed over from this place.“ ()
Další milý film ze známého japonského lesíku na úpatí Fudži, ve kterém bych si jednou taky moc moc rád zastanoval (s foťákem a se zpáteční letenkou ovšem). Časy se mění i tady. A tak se na místě, ve kterém se Japonci ještě nedávno mohli v klidu a soukromí věnovat své oblíbené národní kratochvíli, dnes už čím dál častěji motají i všelijací praštění gaidžinové a pomalu ho přeměňují na turistickou atrakci. Inu to je holt globalizace v praxi. Film má dvě dějové roviny - v jedné sledujeme komický čundr dvou ztracenců, kteří bloudí a bojují o holý život na pár hektarech lesa protkaného turistickými stezkami, pár kiláků od silnice. Do téhle taškařice pak občas vstupuje rovina druhá, v podobě melodramatických výjevů z předešlého života našeho gaidžina. Líbilo se mi, jak milouš McConaughey dobře zahrál studenočumákovitého profesorského technokrata a křehulka Watts zase zpruzenou zalkoholizovanou semetriku. A z mysteriózního a duchovně hřejivého rozuzlení mi je ještě teď krásně teplo u srdíčka, božínku. Jinak exteriéry se samozřejmě ani tentokrát nenatáčely v Aokigahaře, ale to je fuk, protože ve filmu přece nejde o nějaký blbý les, nýbrž o důležité poselství. A ono poselství zní: Když se chcete podříznout, řezejte si zápěstí podélně a ne příčně, vy trubky. A rozhodnete-li se pro nějaké fajnové pilule, zblajzněte je všechny naráz a zapijte kořalkou, to je pak na jistotu. ()
Konečne niečo zaujímavejšie od Santa. Najviac sa mi páčilo, ako bol celý príbeh okolo hlavného hrdinu vyskladaný. Ani k réžii či kamere nemám žiadne výhrady. Išlo tu vlastne o lásku dvoch ľudí, ktorá tu navyše nabrala veľmi reálne kontúry, proste niečo presne ako zo života. Keď sa človek o ňu nestará a berie ju za samozrejmosť, potom už je neskoro ľutovať... Škoda toho záveru, ktorý sa už preklenul do typicky trápneho smutno-romantického klišé. 70/100 ()
zhruba hodinu je Moře stromů děsná nuda. Ztrápený McConaughey přijíždí do Japonska, vleze do lesa a potká ztraceného a hladového Kena Watanabeho.kterému se rozhodne pomoci a během toho začne rozjímat a vzpomínat. Teprve ve chvíli kdy se začne rozkrývat proč je McConaughey tam kde je a ve stavu v jakém je začne být tahle Van Santovka zajímavá a i když nejde o žádné extra překvapivé odhalení, v rámci tohoto snímku to padne na úrodnou půdu. Kdyby se nějak umně prostříhal a zkrátil úmorně roztahaný začátek, mohlo jít o slušně silný film o lásce, smrti a vyrovnávání se se ztrátou, takhle je to bohužel jen lehčí nadprůměr na který si nejspíš za pár dní nevzpomenu...60% ()
V Cannes neprávem hejtovaný snímek, který mohl být vzhledem k vybranému tématu jistě lepší a propracovanější, ovšem v žádném případě se nejedná o velikou tragédii, ba naopak. Děj se odehrává ve dvou rovinách, kdy překvapivě flashbacky do života McConaugheyho postavy jsou zajímavější a vtáhnou více, nežli část v lese sebevrahů, ve kterém bohužel občas dojde na nepochopitelné výjevy a některé momenty dokonce vzbuzují nechtěný smích. Pak ale přijde jeden srdcervoucí monolog, který vše obrátí a a čím blíže ke konci snímek spěje, tím více chytne za srdce a na konci dojme takovým způsobem, jak se mi u filmu již dlouho nestalo. Pokud by excelenci poslední třetiny dokázal snímek aplikovat po celou stopáž, jednalo by se o mistrovské dílo, nicméně i v současné podobě se jedná o povedený film, který překvapivě nehraje na city až tak lacině, jak jsem očekával. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (3)
- Film sa natáčal v americkom štáte Massachusetts. (ambron)
- Snímek byl v roce 2015 na filmovém festivalu v Cannes přijat velmi negativně, po jeho projekci se dokonce bučelo. Matthew McConaughey, který hraje ve filmu Arthura Brennana, se k tomu vyjádřil: "Každý má právo bučet stejně jako tleskat." (Gypaetus)
Reklama