Reklama

Reklama

Město 44 vypráví příběhy mladých lidí, kteří žijí své životy jako by každý den měl být jejich posledním. Není to díky jejich statečnosti nebo lehkovážnosti – tento postoj je přirozený s ohledem na skutečnost, které čelí. Píše se totiž rok 1944 a jejich příběhy se odehrávají v Němci okupované Varšavě. Mladí Poláci vnímají své zapojení do podzemního hnutí nejen jako vlasteneckou povinnost, ale také jako dobrodružství, příležitost se pochlubit před svými vrstevníky a zapůsobit na dívky. Flirtují, předvádí se a dělají plány během jejich odbojového cvičení, aniž by si uvědomovali, že se blížící léto stane nejtěžší zkouškou jejich života. A tak netuší, co pro ně historie připravila... Polské hnutí odporu představované Zemskou armádou (Armia Krajowa) 1. srpna 1944 zahájilo ozbrojené povstání, které mělo osvobodit Varšavu z područí nacistického Německa. Naši hrdinové pod vedením charismatického vůdce Kobry vytvoří jeden z nejodvážnějších oddílů povstání. Jsou svědky i aktéry obětování se a hrdinství, ale i krutosti, zrady a vraždy. Učí se lásce a zjistí, co je to nenávist. Dějiny jim dají krvavou a krutou lekci v dospívání. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (294)

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Nie je to film patetyczny, nie jako Сталинград. ~~~ Trailer na film udělal paradoxně filmu docela medvědí službu. Navozuje totiž pocit, že se zúčastníte varšavského povstání plného akce a cool zpomalovaček právě po vzoru dost takřka až nevkusně přepísknutého Stalingradu, přičemž jde spíše skutečně o válečné drama, kdy se divákovi Komasovic famílie :) snaží ukázat další hrůzu války, jaká by normálního člověka nenapadla, navíc jakoby očima těch "dětí", civilistů, netrénovaných vojáků, snažících se bránit a získat zpět své město. --- Ano, netvrdím, že místy některé scény a akci mohli autoři odpustit, protože se od toho vyobrazvání svinstev a zmaru film odchyloval právě k tomu Stalingradu, ale naštěstí toho nebylo moc sem tam něco šlo ještě připsat na vrub uměleckému ztvárnění, jež mělo v danou chvíli prim nad realističností (polibek ve smršti kulek). Jindy to ale už bylo trochu přes čáru a docela mi i vadilo, že, přinejmenším z počátku, ta smrt lidi v blízkosti hlavních postav jimi nijak zvlášť nehnula a chovali se jakoby nic - nicméně vím prd, čeho postavy již byly za německé okupace Polska svědky, že. Dokonce mi nevadila ani místy použitá moderní hudba (SPOILER ALERT!), protože byla použita tam, kde to i díky obrazu dávalo smysl a nerušilo to. Podobně tomu byly zpomalovačky, které taky byly tam, kde to mělo smysl a rozhodně jich nebylo moc, množstvím nesahají zmiňovanému Stalingradu ani po paty. --- Dovolil bych si taky říct, že film má ještě, byť třeba mírnou, dlší vrstvu onoho válečného dramatu v rovině řekněme historické. O samotném samotném povstání Varšavy se moc nedozvíte - nic takového jsem od filmu ani nečekal a přijde mi divné na to poukazovat jako na zápor, čehož jsem už někde (v komentářích nebo nějaké recenzi) byl svědkem. Naopak, pokud pokud víte co se kdy dělo, proč Sověti byli kde byli a jak to celé skončilo, s jistým pocitem zmaru už od začátku sledujete dění a snahu o jakékoliv "Holky pospěšte, nebo to povstání propásneme..." a "Dýl jak tři dny to trvat nemůže, Rusové jsou už za městem, hurá.". --- Film mi tak přijde jako docela nečekaným polským překvapením, které si mohlo leccos odpustit a ten pocit zmaru boje a prohry postupně gradovat až do extrému, ale nakonec to nebylo nic, u čeho bych se nudil, u čeho bych usínal a bylo mi špatně z toho, co postavy vypouští z pusy, co je na plátně a co ve scénáři. A aby těch plusomínusů nebylo málo, tak místy film zase působí až příliš jako sled samostatných scének než rozumně plynoucí děj, ale zase mi tohle období sedí, zpracované je to taky velmi slušně (dámy a pánové z UPP se fakt vytáhli), herecky i hudebně je to taky dost slušné, kamera, výprava... a v neposlední řadě taky fakt, že z našich luhů a hájů se něčeho takového rozhodně nikdy nedočkáme... nakonec tedy finální kvalitní 3*, na 4* tomu chybí drobnosti. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Poláci se chopili hodně drsného tématu, které je, podle mě, pro ně stejně tak zásadní, jako pro nás Lidice. A první půl hodina vypadala opravdu dost ultimátně. Postavy uvěřitelné, atmosféra absolutně válečná, akce na úrovni. Takřka nic tomuto filmu nechybělo. Pak ale přišla romantická pusa ve zpomalené bullet-time scéně jak vystřižené ze hryMaxe Payneho, která tento zpomalovací efekt vymyslela. K tomu muzika, která do takového příběhu vůbec nepatří a celá ta nadějná atmosféra se v tu chvíli ztratila do prázdna. Pak se rozjel další klasický postup a celé se to jevilo hodně solidně, jenže v tu pravou chvíli opět přispěchala zpomalená scéna a do ní pro změnu pustili dubstep. To už jsem nedal a měl problém to dokoukat. Druhá světová není akční film. Druhá světová je pojem, při kterém umíralo mnoho lidí a právě proto by se příběhy z ní měly točit s úctou k těm lidem, kteří v ní padli. Tady to asi někdo nepochopil. A musím říct, že mě to hrozně mrzí. Město 44 by za jiných okolností aspiroval na významný film z druhé světové války, který by si zasloužil dalekosáhlejší rozbory, než jen dvouhodinovku na plátně. ()

Reklama

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Snaživá a viac než dôstojná prehra. Striedanie odlišných prístupov niekde dokáže fungovať, niekde zase vôbec nie. V Meste 44 moderné prvky v rámci niektorých scén pôsobia pomerne sviežo, ale do drsného vojnového filmu aj tak úplne nesedia. Tu pritom ide o patrične drsný zážitok, v ktorom je nakoniec nutné oceniť aj adekvátnu porciu romantiky, ktorá nikdy neprekročí nerozumnú mieru. Ale nestačí to, pretože akokoľvek sa sympatické ústredné trio snaží a Zofia Wichłacz je skutočným objavom, drvivá väčšina ostatných postáv je nevýrazná a príbeh skratkovitý, respektive odbitý. O samotnom povstaní sa nedozviete takmer nič a ani záverečná scéna nakoniec nepôsobí dojmom patričného uzavretia. Jan Komasa je mimoriadne šikovný realizátor, ktorý má hollywodsky štýl v malíčku, ale scenáre by si asi písať nemal. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mně to hodnocení není příjemný, tady to byla obrovská šance na nezapomenutelný válečný majstrštyk. Jsem moc rád a děkuji CinemArtu, že sebral odvahu a poslal nejdražší polský film v historii Miasto44 mezi americký animáčky a akční kousky na pouť naší kinosítí. Už jen za tuto odvahu jsem prostě na ten film musel za prachy do kina. První minuty mě daly námlsek jak prase a já se připravoval na typickou dokonale realistickou polskou filmařinu. Jenže pak přišla scéna ze který mě samým leknutím málem upadli koule. Do tý doby brilantní věc přeruší rádoby cool americká zpomalovačka, podpořená hudbou na efekt a já se na sedadle v kině hrůzou zpotil od hlavy až po prdel, říkám si, snad to byl nějaký úlet, náhle pominutí myšlenek. Film totiž pak pokračuje opět naprosto bezchybným způsobem, přestřelky nekompromisní, dialogy výtečný, herecký výkony taky skvělý, a já opět nabíral euforii a říkal si, pojďte kluci polský vy tu pětihvězdu dáte, ale pak to přišlo zase, zničehonic zpomalená kamera, aby vynikla milostná scéna, navíc to bylo naprosto pitomě a násilně zasunutý do filmový kapitoly a ještě k tomu začala hrát nějaká pitomá muzika v tu chvíli jsem si připadal jak kdyby mě zajal Islámský stát, euforie byla pryč a já si říkal. Proč ? Proboha proč ? Je to strašná, ale strašná škoda, protože jinak tahle love story uprostřed Varšavskýho povstání byla něco snovýho. Všechny části a jsou naštěstí ve většině, ze kterých jde poctivá polská filmová škola jsou mistrovským dílem, ale ty prvky z americký kinematografie, to prostě nešlo dohromady. Fakt mě to hodnocení bolí, protože jsem ve filmu viděl mnoho talentu, mnoho úcty ke všem obyvatelům Varšavy, lepší válečný scény ve městě se snad v Evropě ještě nenatočily, ten milostnej prvek se moh možná trošku ubrat, ale to je věc vkusu, ale za ty šoky prostě nemůžu dáv víc hvězd i když bych hrozně rád. ()

Praxis 

všechny recenze uživatele

Výpravný film silně hollywoodského střihu ukazující syrovou brutalitu varšavského povstání pro generaci ajfouňáckých teen Poláčků. Hollywoodu se to místy skutečně dosti podobalo - zejména svým patosem, ale především luxusními akčními sekvencemi, šťavnatým vizuálem (krvavý déšť ruluje), sic notně podpořený celou baterií CGIček, ale i přesto na evropské poměry silný nadprůměr. Akčí scénky navíc doplňují i vizuální onanie pana režiséra a scénaristy v jednom - v tom nejlepším se všecko zastaví a tuuuuuuuzzzeeeee dlouho se probíhá před kamerou a okolo sviští roj kulek. I samotný Neo by záviděl. Co tam dáme dále. Hmmm, hmmm, no teď by se hodilo třeba - změnit hudební podkres a místo šansónu tam pro mladý hodíme nějakou dubstepovou rubanici, to určitě všichni ocení. A počkejte, chybí mi tam ještě něco jako DOOM pohled z pohledu hlavního hrdiny. Teď je to pecka. A pak tam nasázíme nějakou děsně akční dojemnou scénu, rádoby milostný trojúhelník a máme tady velkopolskou produkcí alá Hollywood. A aby někdo neřekl, že příliš kopírujeme, zboříme všechna klišé, které současná americká produkce velí - zabijeme pár dětí, zemře novorozenec a tak. Mno, upřímně gore efekty jsou teda špička - z válečné tématiky rozhodně jedny z nejlepších. Až na ten vizuál, akční stránku a někdy rádoby sebeparodické špičkování (dubstep, DOOM), byla by to celkem pořádná sonda do temné polské historické události. Takhle jen opatrný nadprůměr, který sráží scénář a intimní rovina příběhu. 55% ()

Galerie (95)

Zajímavosti (10)

  • České postprodukční studio UPP pro film vytvořilo více než 420 trikových záběrů. Od retuší současných prvků, až po kompletní vytvoření částí města ve 3D. (tomeek)
  • Na základe filmového scenára napísal Marcin Mastalerz román, ktorý rozvíja a vysvetľuje mnohé filmové témy. KnihA vyšla 1. septembra 2014, pričom je obohatená o vyše 120 statických záberov z filmu a DVD so zákulisím výroby filmu. (Arsenal83)
  • Snímek byl inspirován historií bojové skupiny Radosław, která se účastnila bojů v různých částech Varšavy. (majky19)

Reklama

Reklama