Režie:
James FoleyScénář:
Niall LeonardKamera:
John SchwartzmanHudba:
Danny ElfmanHrají:
Dakota Johnson, Jamie Dornan, Eric Johnson, Eloise Mumford, Bella Heathcote, Rita Ora, Luke Grimes, Victor Rasuk, Max Martini, Bruce Altman, Kim Basinger (více)Obsahy(1)
Odstíny šedi skončily ve chvíli, kdy Anastasia přestala hrát podle Greyových pravidel a bez okolků ho opustila. Dosavadní lovec a dravec se ocitá v pro něj neznámé životní situaci a navíc si uvědomuje, že se do Anastasie zamiloval. Té se sice nechce vrátit do světa, ve kterém naplňovala roli poddajné studentky, ale Christianovu kouzlu odolat stejně nedokáže. Nevědomky se tak vystavuje velikému nebezpečí. Z Greyovy minulosti se náhle začnou vynořovat temné stíny, které pomáhaly vytvořit jeho komplikovanou osobnost. A těm rozhodně není po chuti, že „jejich" Christian podlehl tak banálnímu a slabošskému citu, jakým je láska. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (398)
Kniha 0 %, film 100 % zkonzumován. Trapné a unylé nastavování kaše. Začátek série měl velký styl, bez ohledu na kvality, jaké nabízí námět. Tady se ale už nenabízí nic. Divačky se stále nedočkají Jamieho ptáka, mimochodem s tím půldenním strništěm vypadá dost jinak a nedivil bych se, kdyby nějaké body ztratil. Asi si s tím vyhráli, protože na začátku má záběr od záběru delší vous. Což bych pochopil, kdyby se scéna neodhrávala během asi patnácti minut. Dakotě by měl někdo vysvětlit, jakou rtěnku lze a jakou nelze používat, a asi by mohla i vyměnit kadeřníka. ()
Víc zábavná než celý film je následná nevyhnutelná debata, nakolik to tvůrci mysleli vážně a nakolik dělají sebeparodii typu Rychle a zběsile. Každopádně se té demenci smála v kině i cílovka, která dorazila z opravdového zájmu, takže nevím. První polovina kouzelně dementní ve své vyprázdněnosti a zoufale nudná, druhá najednou začne nabývat neustále větších obrátek až k mírně surreálnému závěru, ke čas a prostor splynou v jedno. Už kvůli těm několika upřímným záchvatům smíchu a spontánním potleskům té marnosti tomu nejde dát odpad. ()
Tak mám nakoniec pocit, že "Fifty Shades Darker" opäť nebude najhorším filmom roku. Minimálne je tu stále Resident Evil: The Final Chapter. Ale keď si to odmyslím, tak je to presne to isté, čo sme mali v minulom filme. Ak postery naznačovali, že by to mohlo byť trošku akčnejšie a nemali by sme tu už žiadne tajomstvá a žiadne pravidlá, tak dokonca mám pocit, že tento film je ešte nudnejší ako predošlý. A drží a nad priepasťou skutočne len minimálne. Balansuje na hrane, aby neskončil v priepasti odpadu. Ale myslím si, že nakoniec ho tam nepošlem. Okey, dialógy sú príšerné, herecké výkony sú mizernejšie, než naposledy, sexuálnych scénok v tomto filme je ešte menej, než sme ich mali naposledy a chémia stále nefunguje. Je to tak nasilu a nezaujímavé a nudné a otravné. Tak by som mohol definovať celkovo "Fifty Shades Darker." Dokonca mám pocit, že miestami je film úplne o tom istom. Je tu scénka, kde Anastasia bude opäť hovoriť Christianovi, že v ňom uvidela niečo, čo on chce zmeniť ako na konci minulého filmu. Je tu scénka s helikoptérou, ktorá nejde nikam. Máme tu ďalšieho týpka, ktorý chce pretiahnuť Anastasiu a bude to potom samozrejme ľutovať a samozrejme tento film musí skončiť trošku viac happyendom a musíme si priniesť padoucha, ktorý sa stopercentne bude chcieť pomstiť v poslednom filme. Ak ste fanúšikom kníh, tak vás môj názor zaujímať nebude. Ale nemyslím si, že je to romantické, nemá to napätie (a to to niektorí kategorizujú ako thriller), nevyvolá to žiadne emócie. Je to len prázdny film o tom, že dvojica chce spolu chodiť a to je všetko. Hotovo. A ja tento film ocením rovnako, ako som ocenil jeho predchodcu spred dvoch rokov. Hodnotenie: D- ()
Problémem Padesáti odstínů temnoty není, že neví, kdy skončit, ale že nikdy pořádně nezačnou. Základní scenáristická poučka praví, že bez konfliktu není drama. Niall Leonard ji zjevně nezná. O málokterém filmu v takovém rozsahu platí oblíbená věta, že se v něm nic nestane. Jakákoliv snaha o napětí nebo dějové zvraty pak pro svou prkennost vyznívá jako nezáměrná komedie. Oba hrdinové dělají v podstatě totéž, co v prvním díle, akorát bychom si měli myslet, že ze strany Any jde tentokrát o dobrovolné rozhodnutí (dříve nevěděla, že sex nemusí vždy bolet), což platí jen napůl (např. když svému partnerovi říká, co jí má udělat). Grey se totiž nadále chová jako proradný majetnický citový manipulátor, který opět určuje pravidla hry a své bezelstné partnerce, která se ráda nechá koupit velkou kyticí růží, sadou produktů od Applu a luxusním spodním prádlem, moc na výběr nedává. Momenty, které by měly vyznívat romanticky, jsou v důsledku toho pěkně „creepy“, protože za nimi nevnímáme žádné upřímné city. Sympatizovat s protagonistkou, která si nejdříve nechá zavést venušiny kuličky do vagíny a až potom se ptá, k čemu slouží, je taky dost obtížné. Adjektivum "vanilla" platí víc než pro vztah ústřední dvojice pro film jako takový, v němž je bohužel příliš málo pomrkávání na diváka, aby šlo o projev sebereflexe nebo akt subverze (kterým, obávám se, neměla být ani scéna jako z Magic Mikea). První díl byl sice vyprávěn s podobnou těžkopádností, ale na hlubší významové rovině mi přišel vcelku podnětný. Dvojka je jenom pásmo pěkných, ale totálně vyprázdněných záběrů, které sotva drží při sobě (nebo jsem filmem možná jen příliš otrávený, abych nad ním víc přemýšlel). Podobně arogantní sázku na jistotu, že cílovka, toužící vidět trochu neškodného "kinky fuckery", do kina tak jako tak přijde, jsem dlouho neviděl. 30% ()
Tohle je učiněná zábava, film, který rezignoval úplně na vše. Čistá červená knihovna, dle definice o tom, že taková četba předkládá jen pohádkový příběh milostného vztahu. Nač nějaké zápletky, vedlejší postavy nebo cokoli dalšího? Není třeba. Ona se k němu vrátila a to musí stačit :D Trochu jsem doufala, že cosi zajímavějšího vyplyne z přítomnosti Kim Basinger, je to přeci jenom královna z 9 a 1/2 týdne. Ale vono ne ;) ()
Galerie (60)
Zajímavosti (16)
- Sam Taylor-Johnson, která režírovala první díl Padesát odstínů šedi (2015), odmítla natočit pokračování. Stěžovala si na časté názorové střety s autorkou předlohy E.L. James, která měla od studia pravomoc konečného rozhodnutí ohledně všech změn, z čehož byla Taylor-Johnson velmi frustrovaná. Na režijním křesle ji nahradil Jamesem Foleym, který prohlásil, že má s autorkou předlohy skvělý vztah, a proto se rozhodl režírovat i třetí díl Padesát odstínů svobody (2018). (BMW12)
- Ve filmu je stejná scéna jako v Podnikavé dívce – klasice z roku 1988 s matkou Dakoty Johnson (Anastasia) Melanie Griffith v hlavní roli. Přichází těsně poté, co byla Ana povýšena v Seattle Independent Press, když řekla své nové asistentce Hannah (Ashleigh LaThrop), aby ji oslovovala křestním jménem a přinesla jí kávu, pouze pokud si ji dá pro sebe. „Zbytek vymyslíme za pochodu,“ říká také Ana. (Xanthe)
- Ve filmu se ani jednou neobjeví ikonický kostým Christiana Greye (Jamie Dornan), a sice modré, roztrhané, seprané džíny, které jsou v knize často zmiňovány. (funhouse)
Reklama