Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sin-Dee je zpět a je naštvaná. Pouze měsíc se zdržela ve vazbě, a její přítel Chester si už začal s jinou. Jako by situace nebyla už tak dost špatná, zapletl se tentokrát s „normální holkou". Sin-Dee vyráží na trestnou výpravu s nejlepší přítelkyní Alex v patách. Zatímco obě ženy, ukrývající pod sukněmi přidanou mužnou hodnotu, drancují podsvětí Los Angeles, arménský taxikář Razmik prožívá šichtu jako každou jinou, možná trochu horší. Služba na Štědrý večer pro něj sice znamená vyšší výdělky, ale také více opilců a znečištěnější auto. A ano, Sin-Dee je zpět. Zpráva, kterou nelze ignorovat, a Razmik se s temperamentní ženou nutně musí opět setkat. Co všechno se může stát během jedné žhavé vánoční noci v městě andělů? Kdo koho miluje, kdo s kým jen spí a jak to vše má pochopit nebohá Razmikova tchyně, když nikdo nerozumí arménsky? Násilí, láska, přátelství a obchod s drogami, to vše k sobě navzájem poutá aktéry komedie natočené na iPhone 5. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (40)

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

iPhonom nasnímaný neurotický portrét losangelskej žumpy. Kríženec Ružových plameniakov a toho najlepšieho od Harmony Korineho, s tak neodolatelne tupými a plochými no majstrovsky vypointovanými dialógmi až mi ostával rozum stáť. Trochu previnilo musím ísť za 5* pretože takto intenzívny a hlavne úprimný filmový zážitok som už dlho nemal. Sonda do groteskného sveta ktorý vypadá tak odlišne a pritom je totožný s našim. :) ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Yeah, I know life is a bitch. God gave me dick! Sean Baker, vycházející hvězda amerického nezávislého filmu, se do širšího povědomí dostal nedávno prostřednictvím slušně obsazeného The Florida Project. Dva roky předtím ale natočil smartfounem, resp. několika smartfouny film, který efektivně civilně uvádí do prostředí, které touží navštívit každý - světa losangeleských šlapajících afro-transek. Opoužívanou šablonu "moment, kdy se osudy protnou", naplňuje natolik originálními charaktery, že divák klišé pohodlně přechází a cestou se dozvídá leccos užitečného, např. že BBBJ znamená bare back blow job, neboli (placenou) felaci bez prezervativu. V hříchu se setkávají arménský taxikář, který potřebuje nutně pokouřit černýho ptáka chlapovi s kozami (zatímco se doma žena s dceruškou a tchyní připravují echt-arménské Vánoce), ebenové krasavice Sin-Dee a Alexandra, jejichž mužné strniště nepřekryje ani nejfortelnější make-up, šlapající ošklivá Annie Hall, pasák, který v tom umí chodit a další figury, na které na české vsi nenarazíte. What have you done to her? You're not Chris Brown, bitch! Baker to niterně tragické trans-pinožení podává s lehkostí, humorem a nadhledem, s níž hlavní postavy nezáviděníhodný identitní úděl přijímají. Lehčí přístup kořeněný cool soundtrackem střídajícím hip hop, electro producenta alb Massive Attack Neila Davidge a klasiku, uvádí do lidského dramatu rozháraného LA obloukem. Místo aby dramatizoval, soustředí se na frašku všedního dne vysvalených šlapajznic, fušky, neplatící štamgasty, kuřby v automyčkách a, inu, lásky. Když no-home-video a štětkobraní všedního dne ve světle stroboskopů hasičských vozů vrcholí, uzříte, že ti chlapi jsou skutečně ženami a nikdo s tím nic nenadělá. What is this. / Its a pussy. / Get back my money and get the fuck out of my car! ()

Reklama

Aljak 

všechny recenze uživatele

To už sa teraz začnú točiť filmy iPhonom? No snáď bol toto len taký výstrel do tmy. Mimochodom, dosť bezpredmetný. Filmy ladené v štýle one-day / one-night mi vôbec neprekážajú, obzvlášť ak majú čo povedať. Ale toto nepovedalo vôbec nič - len pochybná "smotánka" transiek, štetiek a taxikára. A toto sú "hrdinovia" tohto príbehu, ktorý má síce určitú zápleku, ale inak dosť plytkú. Celé mi to pripadalo ako úryvok z nejakej paródie na telenovelu. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Takže se mi bohužel potvrdily mé obavy - Sean Baker zas tak dobrý režisér není a The Florida Project se mu povedlo hlavně kvůli Zabého kameře. Transdarinka je celá natočená iPhonem a díky tomu ten film vypadá jako nějaké home video. Na jednu stranu chápu účel, na tu druhou ty záběry byly většinou hrozné. A to proti točení filmu iPhonem nic nemám, protože takový Scott Barley s tím dokáže fakt neskutečné věci. Celkově mi ten film byl ale strašně protivný - postavy jsou všechny na zabití, kvůli kameře to i strašně nudí, soundtrack většinou je taky otravný (a navíc uřvaný) a nenašel jsem tam nic víc zajímavého. Vypadalo to, jak kdyby to točil Dupieux (a jeho filmy mě kromě jednoho neoslovily, spíš nudily) a bylo to i asi podobně "vtipné". Nakonec ani pořádně nevím, co mi Transdarinka chtěla říct. Že transky drží vždycky při spolu? Tak ok, no... Nebavilo mě to, nic mi to neřeklo a kromě celkem obstojného vedení děje a prvotního nápadu ani nemám co hodnotit pozitivně. Lezlo mi to spíš na nervy. 2* ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Veľmi iný film, kde to výrazne vidno aj v rámci scenára aj réžie. Veľmi uveriteľné, veľmi silné a veľmi naturalistický dizajn robí z filmu veľmi zaujímavý námet a funguje to veľmi dobre. Musím povedať, že je to rovnako aj veľmi dobre zahrané. Páči sa mi aký je film neustále špinavý, silný, nedáva si žiadnu servítku pred ústa a vznikajú tam vskutku zvláštne situácie... no súčasne je to asi aj to, čo pre mňa film robí skutočne len jednorazovou záležitosťou. Neviem si sám seba predstaviť vidieť tento film ešte raz. Napriek tomu, že som ho veľmi rád videl. Ale nie všetky filmy sú také, ktoré by človek potreboval vidieť viackrát. A tento tam ja rozhodne viem zaradiť. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Mya Taylor sa vyjadrila, že rovnako ako jej postava, aj ona pracovala v minulosti ako prostitútka. (dwdb)
  • Film bol kompletne natočený na smartphone Apple iPhone 5S s anamorphickým adaptérom Moondog Labs. (ash99)
  • V rozhovoru režisér Sean Baker řekl, že název filmu neměl být hrubě doslovný, jako to může někdy u jiných filmů vypadat. Snažil se evokovat spíše kvality spojované s mandarinkou (mimo jiné i oranžovou, která je ve filmu dominantní barvou), které mu přišly, že dobře reprezentují film a jeho postavy, proto se může český název zdát jako jdoucí naprosto proti původní režisérově ideji. (pencho)

Reklama

Reklama