Režie:
Shane BlackKamera:
Philippe RousselotHrají:
Russell Crowe, Ryan Gosling, Angourie Rice, Matt Bomer, Margaret Qualley, Yaya DaCosta, Keith David, Beau Knapp, Lois Smith, Murielle Telio, Gil Gerard (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Soukromý detektiv Holland March (Ryan Gosling) a nájemný ranař Jackson Healy (Russell Crowe) spojují své síly a podílejí se na vyšetřování pohřešované dívky a zdánlivě nesouvisejícího úmrtí jedné pornohvězdy. (Freeman Ent.)
Videa (11)
Recenze (797)
Určitě to Black umí s větší ulítlostí (Kiss Kiss Bang Bang) nebo s větším počtem nezapomenutelných hlášek (Poslední skaut). Pokud ale ten film někde na body prohrává, je to čistě ve své vlastní kategorii, kterou si můžeme označit (např.) jako "blackovinu". Jinak je to mnohonásobně lepší, co běžně nabízejí podobné žánrovky (když už je někdo točí). Herci přesní (snad jen Kim Basinger je tu tak trochu omylem), slovní střelivo podávané v pravidelných dávkách a několik scén jasně kultovních. Celá pasáž "držím vás v šachu" by se měla tesat do kamene a záměrně podvratný vývoj děje baví každou minutu. Kolikrát ten film pro své i divácké pobavení uhne od běžného konceptu a přitom ani jednou nesklouzne k tomu, že by přímo parodoval. Black by měl točit jen filmy, kde nažene dva losery k nějakému zapeklitému případu. V téhle rovině je vážně bezkonkurenční. ()
Buddy movie od Shanea Blacka je pojem, takže jsem si při sledování té poslední jen v duchu odškrtával jeden Blackův trademark za druhým. Je to sice trochu zmatené a akce je pomálu, ale Crowe a Gosling jsou dobrá dvojka, obzvlášť Gosling baví, scénář tradičně hýří nápady a vtipnými dialogy a zasazení do sedmdesátek je moc fajn. ()
Správní chlapi jsou až příliš podobní Poslednímu skautovi, na kterého (už kvůli zákeřné nostalgii) bohužel nemají, a nejspíš by jim prospěla o něco údernější a méně zmatená zápletka. Shane Black si ale s diváky (i hrdiny) hraje záměrně a nakonec to do sebe celé zapadne, takže to není zas takový průšvih. No a co všechno kolem? Tady je na místě spousta chvály, protože jsme dostali bombasticky nahláškovanou komedii, která ždíme maximum hlavně z Goslinga a vždycky má v kapse nějaký nečekaně ujetý nápad. Black si zkrátka hraje s žánrem jako rozpustilé malé děcko. A jelikož nekašle na akci ani na postavy, mají Správní chlapi solidní potenciál na další nadšené projekce! (8/10) ()
Vlastně docela zklamání. Nezajímavý krimi děj, občas tak strašně unylé vyprávění a některé vtipy nefunkční (navíc trailery je lépe podaly) - ale je jich tam opravdu spousta, stejně jako hlášek a různě vtipných scének, takže pozitivní zábava se i tak dostavuje. Hned po projekci ale všechno strašně rychle vyprchává a celkově film bohužel zapadne, páč nevidím důvody vidět znovu. ()
Laurel, Hardy a záhada ztraceného pornofilmu. Gosling nikdy nebyl tak zábavný a zároveň tak neodolatelný. Jeho nihilistický soukromý detektiv je sice trochu imbecil a docela dost alkoholik, který si plete sen s realitou a „eunucha“ s „munichem“, ale když jej jednou za čas osvítí múza, jeho okolí na chvíli oněmí. Ve filmu šlapajícím hlavně díky slovním přestřelkám dvou až tří postav k něčemu podobnému logicky nedochází často, ale jsou to právě bezeslovné (splatter) slapstickové scény, které dokazují Blackovu rostoucí režisérskou suverenitu. K některým velmi vtipným situacím (např. hned úvodní scéna s řítícím se autem) nestrhává naši pozornost, nechává nás, abychom si je v záběru sami našli. Stejnou důvěru v divákův intelekt projevuje také při nečekaném zakončování očekávaných scén. Lidé umírají bez jakéhokoli varování, postavy se často zachovají s větší bezohledností nebo brutalitou, než jaká je v hollywoodských žánrovkách normou (nechybí ani násilí na dětech), případně učiní chybné nebo naprosto stupidní rozhodnutí a musí nést jeho následky. Zásadní odhalení jsou učiněna díky náhodě nebo nekompetenci postav, nikoli díky soustředěnému sběru a rozboru dat. Na Goslingovi a ostatních postavách vám bude záležet také zásluhou náhlých, ale přesvědčivých změn tónu. Black ví, kdy se hodí nasadit vážnou tvář a posílit tím náš soucit s hrdiny, zároveň ale téměř nemoralizuje, jakýkoli náběh k patosu nebo podřízení se požadavku na „backstory“ jednotlivých postav dokáže včas utnout (při vážném dialogu o hrdinství například jedna z postav bezostyšně zalomí) a jako náplast na deziluzivní (a tedy poctivě noirové) finále nabízí akorát hlášku „Aspoň, že už zase piješ.“ Vůbec mi nevadí, že Black od Smrtonosné zbraně píše v zásadě pořád totéž, komediální noirové detektivky o dvojici cynických kovbojů, kteří mají život na háku a jsou okolnostmi donuceni znovu se dát do kupy, pokud to bude nadále stejně zábavné a dost výrazně odlišné od zbytku hollywoodské produkce, která zatím – až na čestné výjimky (Deadpool) – podobně vyzrálou schopnost sebereflexe, která by zároveň nepřebila zájem o postavy, neprojevuje. Z komerčního hlediska budou Skvělí chlapi pro Blacka pravděpodobně jenom zanedbatelným intermezzem před rebootem Predátora. Z hlediska skýtané cinefilní slasti jde prozatím o film roku. 90% Více tady. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (18)
- V jedné scéně je možné spatřit billboardy propagující filmy Čelisti 2 (1978) a Letiště '77 (1977). (Karlsberger)
- Vo filme sa objaví ten istý dom, ktorý môžeme vidieť aj vo filme Vtedy v Hollywoode (2019). (peetrejr)
- Přístupnost filmu se v jednotlivých zemích výrazně liší. Například v Kanadě v provincii Québec je film přístupný od 13 let, v Německu od 16 let, v USA od 17 let (rating R) a v České republice od 15 let. (Charpy)
Reklama