Režie:
Tom McCarthyKamera:
Masanobu TakayanagiHudba:
Howard ShoreHrají:
Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Brian d'Arcy James, Stanley Tucci, Doug Murray, Sharon McFarlane (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams a Liev Schreiber v hlavních rolích skutečného příběhu, ve kterém reportéři amerického deníku The Boston Globe odhalili masivní skandál zneužívání nezletilých představiteli místní arcidiecéze. Případ neměl dopad pouze na pár obviněných duchovních, ale otřásl celou katolickou církví. (Falcon)
(více)Videa (20)
Recenze (781)
Snaha natočit druhé Všechny prezidentovy muže, která má mnohem větší šanci šokovat diváky ve Spojených státech než v České republice, kde je kritika vůči církvi celkem rozšířená. Stanley Tucci byl v roli právníka skvělý, Spotlight je ale dle mého názoru zbytečně přeceňovaný. Má zajímavé téma a vydal by na dobrou knihu, nicméně z filmařského hlediska bohužel není ničím výjimečný. ()
…a odpusť nám naše viny, jakož i my neodpouštíme našim viníkům… Klidná koncentrovaná síla, jenž je nesmírně působivá v obou svých rovinách. V té, co odkrývá šestiprocentní systémové selhání zametané léta pod chór i v té, co oslavuje poctivou nezávislou novinařinu. Mark Ruffalo budiž pojítkem k podobně nastavenému Zodiacovi od Finchera, ovšem tam se nejednalo o amorální spiknutí. Selhal snad Bůh, že uvedl je v pokušení..? ()
Ze začatku jsem se moc nechytal v těch všech jménech, ale na konci jsem seděl jak opařanej. Co to je za svět, když představitelé církve mluví o lásce k blížnimu svému a o morálce a v realu se svými činy dopouštějí jednoho z nejodpornějšího zločinů... je mě z těch všech pobožnejch zmrdů na blití. Krásně gradující dialogová poctivka, která ti na konci dokonale zavře hubu a nebo naopak, otevře. Z herců všichni výborný, nejlepší scénu tam však měl bezesporu Mark, hold umí chlapec. ()
Procedurální minimalistické novinářské drama par excellence, které je o novinařině a novinářích stejnou měrou jako o samotném tématu oné reportáže. Jde svým způsobem o filmovou reportáž, jak se dělá poctivá investigativní reportáž, spíše než o novinářský thriller, jaký byste si představili na základě toho, o čem ta reportáž pojednává a co odhaluje. Až na výjimky potvrzující pravidlo žádný prostor pro zázemí či osobní problémy; pouze několikaměsíční získávání zdroje za zdrojem, potvrzování věrohodnosti zdrojů, dokumentů, statistik, vyjádření, trávení nekonečných hodin v archívech a postupné doplňování skládačky kousek po kousku, dokud nevznikne ucelený znepokojivý obrázek. Komu to "jakoby zpovzdálí sledované a na samou kost osekané" pojetí sedne, ten si bude rochnit blahem. Nabízelo se pojmout to a vystavět čistě na oné kauze, více se zaměřit na emoce či samotné kněží, církev i oběti a mohla se ctít žánrová pravidla novinářského thrilleru, ale od toho jsou tu jiní. A právě ona zdánlivá nezaujatost a civilnost tomu nebývale dodává na působivosti a ve výsledku i hrůznosti, jak to umí jen strohá fakta a jak by to více "emočně na první signální angažovaný" snímek nikdy nedokázal. ()
Snímek na atraktivní téma, bohužel v naprosto neatraktivním provedení. Je to určitě pěkná ukázka investigativní žurnalistiky, ale mě to nic moc nedalo. Děj plyne odnikud nikam z protagonistů nedokáže žádný významně zaujmout a co mě mrzí nejvíc s jakou povrchností ten film k jinak atraktivní kauze přistupuje, protože chodí akorát tak kolem horký kaše a nejde vůbec do hloubky. Jo a, že je katolická církev spolek sviní to jsem věděl už dávno. Naštěstí moje rodina byla vždy přísně ateistická a tak jsem ho (díky bohu!) nikdy žádnýmu faráři kouřit nemusel. Průměrný 3* by se udělit dali, ale musím zareagovat na to přestřelený hodnocení tady.45% ()
Galerie (53)
Photo © Open Road Films
Zajímavosti (23)
- Když se Michael Keaton (Walter 'Robby' Robinson) poprvé setkal se skutečným Robinsonem a předvedl mu jeho imitaci, kterou si nacvičil na základě videonahrávek, tak se Robinson vyděsil a řekl mu: "Jak to, že o mně všechno víte? Vždyť jsme se právě potkali." (Coleator)
- Matt Caroll (Brian d'Arcy James) má v mnoha scénách na stole položený kelímek od Dunkin' Donuts s ikonkou programu odměn "DD Perks", který začal fungovat až v roce 2014, tedy třináct let po době, kdy se film odehrává. Na chipsech Doritos v kanceláři je zase logo, které se začalo používat až v roce 2013. (hansel97)
- Severoamerické tržby byly 45,1 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 98,7 mil. (NIRO)
Reklama