Reklama

Reklama

Hollywood v koncích

  • Česko Hollywood Ending (více)
Trailer

Obsahy(1)

Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jo, kdysi to byl pán režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické paranoi. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvěděl. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

castor 

všechny recenze uživatele

„Mimochodem ta barbína má doktorát.“ – „A z čeho? Z dějin tělocviku?“ Woody je tentokrát ve svém. Může se pochlubit prestižními filmovými cenami, trpí neurózami, u ostatních je za pomatence a hypochondra. Leccos asi sedí i přímo na pana režiséra, jenže u toho filmového má jeho režisérská kariéra hodně sestupnou tendenci. Jeho manželka navíc pláchla ke vlivnému producentovi. Paradoxně právě ta prosadí svého bývalého jako toho, který nejlépe zná New York, jenž hraje podstatnou roli v plánovaném šedesátimilionovém bijáku. Podivnými režisérskými nároky to začíná, psychosomatickou slepotou končí. Z toho následně dle očekávání pramení situace, které známe hlavně z Allenových starých kousků. Ač to má své mistrovské momenty, výsledek je průměrně výživný a roztahaný, tudíž vedle takové Lásky a smrt, Manhattanu nebo Annie Hall vypadá jako chudý příbuzný. Pokud hledat důvody, tak určitě délka. Na Allena, navíc bez košatějšího příběhu, je to moc dlouhé. Nadsazená slepota na place je překvapivě odbytá. A zahořklost vůči celému hollywoodskému systému jen klouže po povrchu. Woody ještě v koncích rozhodně není, ale příště by mohl potěšit něčím méně „mechanickým“!! ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Ještě než vysmolil Woody Allen „modré filmy“, zrealizoval pokračování Stardust Memories. Zatímco v Stardust Memories tematizoval sebevědomého auteura, zde ukazuje stejného tvůrce v područí velkých producentských zvířat. Woody zkrátka cítil podobně jako Altman (Hráč) nebo Wilder (Sunset Blvd.) potřebu si drcnout do hollywoodského systému. Ale paroduje pouze development (přípravu) a postprodukci (distribuci) filmu, samotné natáčení podobně jako Truffaut v Americké noci nijak nekritizuje, protože pro každého režiséra je natáčení to nejlepší, a koneckonců jak říkával francouzský velikán: „Filmování je nadřazeno skutečnému životu, a dokonce výsledné kvalitě díla.“ Proto Woody těsně před natáčením oslepne a přesune film z roviny reflexe producentů do sebereflexe. ____ Woody Allen je vypravěčem vně fiktivní svět filmu, když píše scénář a režíruje, a zároveň uvnitř fiktivního světa, když vyprávění směruje k jiným postavám a k divákovi skrz vlastní postavu Waxmana. Perfektní vedení herců, nebo perfektně hrající herci? Nevím, ale dialogy jsou často o hádkách, dokazujíc neurotickou rozpolcenost Allena. A titulkové sekvence, kde jsou herci řazeni „in alfabetal order“, přestože je jasné, že Allen bude první, jen dosvědčují nedostatek oponentury z venčí. Dopřejte prosím někdo Woodymu místo neustálého pochlebování špetky asertivního zhodnocení. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Slučka Allenových neuróz sa v Hollywood endingu asi najabsurdnejšie zamotala. Otvorene, a dokonca, s humorom (čo u WA nie je paradoxne až tak obvyklé) ukazuje vo filme o točení vlastného filmu ješitnosť ľudí od fachu, spôsobujúcu rozklad vzťahov, obetovaných tvorbe nezáživností, plných originálnych "hlášiek". Dozviete sa, čo vznikne, ak dáte Allenovi rozpočet blocbusteru. Áno nemýlite sa, rovnako fádna pseudoromanca plná hypochondrií a psychosomatických porúch analyzovaných do aleluja, ako storáz predtým. Nehľadiac na štáb, hercov, divákov. Publikum v USA, odchované na príbehu a efektoch, starčeka s neurózou sprdne a pomätene zintelektualizovaná Európa žerúca Woodymu každý teplý prd, zavýska nad nekultúrnosťou američanov a prijme pacienta do láskavej opatery. Nadhľadová a vtipná sebakritika, korunovaná vetou (resp. jej parafrázou): "Kritici stoja na najspodnejšom stupni umenia.". ()

Matty 

všechny recenze uživatele

"Pošli H. J. Osmentovi květiny k té ceně za celoživotní přínos." Průměrně výživný mistrův příspěvek do diskuze "Co je to vlastně umění?". Celá část před oslepnutím mi přišla podstatně vtipnější než to, co následovalo. 70% Zajímavé komentáře: betelgeuse, Radko, Honzzaq, Jordan ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Já mám dva Oskary a točím tady nějakou reklamu na deodorant!!!!....... Woody Allen si natočil film o tom, jak točí film o New Yorku, o městě, které nikdy nespí. CITÁT - Je to náboženský konflikt....... Mám pocit, že Woody Allen v režisérském křesle nezvládá sám sebe před kamerou. Že by umělecká masturbace? Je totiž jako herec dost ukecaný a rozevlátý. Některé jeho pohyby jsou prudké a změny témat hodně rušivé a uřvané. Herecké obsazení se opět povedlo, hudba, té se nedá nic vytknout, ale hlavní roli režiséra měl možná zahrát někdo jiný. CITÁT - Měl jste všechny příznaky, ale ne nemoc samotnou...... Například příklad té špatné rozpolcenosti osobnosti je vidět v restaurační scéně okolo 24 minuty. Ale film je v počátku, dohoda je udělána a teprve teď se rozjíždí ta pravá Hollywoodská filmová mašinérie. CITÁT - Stromy jsou zelené........ Byl jsem překvapen a pohlcen slepotou, ale v této situaci jsem tušil, že již tak neuvěřitelný příběh dostane ještě trapnější situace. Měl jsem pravdu. CITÁT - .....a pak se vzbudím a vůbec nic nevidím....... Vše to šlo spíš k horšímu. Tady mě ten humor celkem přestal bavit. 60% ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Snímka otvárala filmový festival v Cannes v roku 2002. (U_S_O)
  • Hned na začátku natáčení filmu Woody Allen vyhodil Haskella Wexlera, kterého sice považoval za úžasného kameramana, ale při natáčení zjistil, že je „infantilní a prudí jako malé dítě“. (raininface)
  • Postava čínského kameramana s nedokonalou angličtinou byla inspirovaná skutečnou postavou kameramana Zhao Feie, který s Allenem pracoval jako kameraman na filmu Darebáčci. (Witta)

Reklama

Reklama