Režie:
Gavin O'ConnorScénář:
Bill DubuqueKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Mark IshamHrají:
Ben Affleck, Anna Kendrick, J.K. Simmons, Jon Bernthal, Jeffrey Tambor, John Lithgow, Michael Beasley, Boualem Hassaine, Ron Prather, Jason MacDonald (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Christian Wolff (Affleck) je matematický génius, který má lepší vztah k číslům než k lidem. Pod zástěrkou maloměstské účetní kanceláře pracuje jako nezávislý účetní pro několik nejnebezpečnějších zločineckých organizací na světě. S postupným stahováním smyčky ze strany oddělení pro boj s organizovaným zločinem ministerstva financí, v jehož čele stojí Ray King (J. K. Simmons), Christian přijme legálního klienta: dobře zavedenou společnost zabývající se robotikou, ve které účetní (Anna Kendrick) zjistila účetní nesrovnalosti ve výši miliónů dolarů. Ale s tím, jak Christian rozkrývá účetní záznamy a přibližuje se k odhalení pravdy, začíná v jeho okolí stoupat počet mrtvých. (Freeman Ent.)
(více)Videa (10)
Recenze (837)
A já mu toho autistu uvěřil! Pán, co je i přes výdělky v řádu bambilionů údajně zarytý levičák kterého naprosto rozhodilo když zjistil, že jeden z jeho šikovnějších předků vlastnil lidské bytosti v ebenovém provedení, koukal vždycky jako debílek. Konečně to zapadlo na správné místo. Příběh je s logikou trošičku ve sváru, ale akce vás to nenechá moc rozpitvávat. Takový Rain Man na steroidech a s bratrem, co má ušlechtilé povolání. Mrkající smajlík, mávající ručičkou. Levou. Zdravím holky z mimibazárku. Ten trik s kečupem na prkýnku zabral, starej dal pokoj. ()
Maléry pana účetního po americku, chcete-li po hollywoodsku. Máte-li rádi složitě strukturalizované, extrémně překombinované, (pří)jemně nesrozumitelné, neotřele zpracované thrillery, v nichž geniální autista mistrně ovládá bojová umění, stejně jako ty nejsložitější matematické příklady, mohl by se vám tenhle ne úplně nezajímavý slepenec všeho možného i nemožného zamlouvat. Základem příběhu je atraktivní čtyřicátník, u něhož na první pohled není jeho postižení patrné, ženy by jej mohly opíchat i pohledem, ten by ovšem patrně na nabídku k sexu reagoval odříkáním dětské rýmovačky, kterou ve vypjatých chvílích tak rád drmolí. Ale rovnou se smiřte s tím, že na mezilidské vztahy není stavěný, i když by tak rád přivítal pohlazení. Většinu svého života žije totiž v osamění, ovšem nežije si špatně. Kluk jeden, přepírá prachy drogovým kartelům, jeho nelegální účetnictví už mu vyneslo jmění. Nově jde ale po něm Ministerstvo financí, nájemní zabijáci a ke všemu se uvolil, že ochrání jednu ne moc hezkou pipku, novou kolegyni z práce, před jejím utracením. Nutno uznat, že dvě třetiny filmu jsou neotřele zrežírované, originálně vystavěné, kvalitně zahrané, jednalo se o zajímavě fungující žánrový (pro)pletenec. Prostě radost sledovat. Nevím, k čemu došlo v produkci, že film najednou začal být odstrašujícím. Jeho dojezd, kdy vše mělo nějak zajímavě splynout a perfektně vygradovat, se stal nechtěnou "drebinovskou" parodií, příšernost sama, slaboduchá slátanina k popukání - zkrátka vše negativní v jednom. Šikovné střídání žánrových i sexuálních poloh se najednou obrátilo proti tvůrcům a vše přišlo vniveč. Netřeba vyzrazovat "zásadní", zcela vážně míněná závěrečná odhalení stran bližních ústředního hrdiny, což vše předchozí značně devalvovalo. Diskutabilní se rázem stalo i to, jak správně by měl divák vnímat hlavního hrdinu. Je dobrák od kosti? Je to bídák? Proč je vlastně tak nejednoznačný. Gavin O´ Connor je průměrný režisér, tohle ale mohl být jeho nejlepší film. Bohužel, i jeho nejlepší film to je. Vůbec by nevadilo, že akce je poskrovnu a nevypadá nijak extra, nelíbil se mně celkový (emotivní) rozkol filmu. A jeho závěrečná debilita. Ale více takových rolích pro Beňdu Skvrňáka. Když Bourne s Huntem nebudou mít čas, mile rád zaskočí. Jen si po vzoru svého supermanovského autisty změní identitu. Rázem z něj bude geniální matematik jménem Pat Mat. 5/10 ()
Docela bych si dokázal představit, že to je vyprávění o novém superhrdinovi, zvaném Účetní, jehož Achillovou patou je autismus. Pak by se dala natočit i minisérie, nebo seriál, ve kterém by všechny zvraty nepůsobili jako veletoč. Jinak ovšem všechno šlape, od akce, přes Afflecka, kterému tenhle typ role bez debat sedne, až třeba k Johnu Litgowovi, kterého jsme v pořádné roli neviděli snad od Dextera. 90%. ()
Bohužel tuhle postavu jsem Benu Affleckovi ani na chvíli nevěřil (no dobrá, v akčních scénách dejme tomu ano, ale o nich to nejspíš být nemělo). Příběh navíc patří k těm, které diváka sice dovedou překvapit, ovšem překvapí ho takovými neuvěřitelnými volovinami, že nad nimi nezbývá než kroutit hlavou. ()
V současný době v Praze probíhá jeden filmový festival za druhým a já samozřějmě chodím a ochutnávám, ale po čase mě prostě ten poctivej americkej blockbuster chybí jak praseti drbání a když je ten americkej biják tak dobrej jak tenhle, tak pak uctivá poklona pane O'Connor . Je to nejpoctivější možná filmařinas příběhem, který tě zajímá až do samýho konce a vyníkajícíma akčníma pasážema. Není moc co vytknout, vzpomínám si jak jsem Benovi před xx lety smál, že je to omyl Hollywoodu, no tak už teda rozhodně neříkám. Jasně vybírá si role který si na sebe dokáže posadit, ale i to je umění a navíc je prostě vidět že ten kluk na sobě pořád maká a to i fyzicky. Annička tam nemá až tak velkou roli, ale mě se ta holka líbí víc než devizovej učet. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (22)
- Soud ve španělské Valencii řešil případ původem marockého obchodníka, který zažaloval studio Warner Bros. za to, že byla ve filmu použita jeho fotografie ve spojitosti se skutečnými mafiány z newyorské rodiny Gambinů. Mužova tvář je ve zhruba 128 minut dlouhém filmu vidět jednu sekundu. Fotografie byla ovšem použita bez mužova svolení a mohla tak poškodit jeho jméno. Studio mu proto nakonec muselo zaplatit 25 tisíc euro. (ČSFD)
- Když Christian Wolf (Ben Affleck) při útěku otevírá ve svém úkrytu zásuvku s falešnými cestovními pasy, jako první je vidět pas České republiky. Namísto toho, aby byl pas ale červené barvy (oficiální barva ČR pasu), je v tmavě zelené (technici při plánování záběru měli pravděpodobně k dispozici jen vzor pasu, který se přestal vydávat v roce 2000). (Darkslider)
- "Where fun goes to die" ("Kde zábava umiera"), je skutočne neoficiálne motto Univerzity v Chicagu. (zajo91)
Reklama