Reklama

Reklama

Westworld

(seriál)
Trailer
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, (2016–2022), 35 h 28 min (Minutáž: 48–91 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Anthony Hopkins, Jeffrey Wright, Sidse Babett Knudsen, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Ed Harris, Shannon Woodward, Luke Hemsworth (více)
(další profese)

Série(4) / Epizody(36)

Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)

(více)

Videa (37)

Trailer

Recenze (559)

choze 

všechny recenze uživatele

Monumentální znejisťující sci-fi thriller ve westernových kulisách. Už jen to žánrové rozkročení je pozoruhodné - sci-fi a western jsou vlastně opozita (první se zabývá budoucností a druhý minulostí) a sci-fi zároveň dává znejisťujícímu thrilleru obrovské možnosti a bere ho na úplně nový level (roboti s jejichž vzpomínkami i vlastnostmi lze manipulovat a jejichž osobnosti lze vesele zaměňovat). Kromě tradičního tématu polidštění robotů se tu pak tématizuje samotné vyprávění příběhů (hned dvě postavy - jedna hlavní - jsou scénáristy). ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Očakávania veľké, dojmy rozpačité. Príbehový posun totiž prebieha pomaly či v tomto prípade by viac sedelo, že prebieha na viac pokusov. V podstate až od 6. dielu sa dej a postavy začnú vyvíjať svižnejším, zaujímavejším smerom. Ano, na záver prvej série všetko do seba začne zapadať, dávať iný význam, prídu prekvapenia, odkrývajú sa tajomstvá, ale po tom ťažkom boji, ktorý k tomu finále viedol, nejako nepríde žiadny endorfín. Všetko odohrávajúce sa v zákulisí ma bavilo. Westernová časť, ktorá bohužiaľ prevláda, bola plná nadbytočností. Uznávam, že odkrytý potenciál nalákal na druhú sériu, takže až po nej sa ukáže, či bolo prvých 10 dielov stratou času, alebo predkrmom niečoho vypiplaného. Na záver dodám, že už dlho ma úvodné titulky nenechali tak nenamotaným, ako práve vo Westworld. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Třetí sezona: Už při sledování téhle sezony mi došlo že Westworld je prostě další Lost: nedává to moc velký smysl ani nemá jasné směřování, ale je to moc hezké na koukání, a při tom kolik se toho pořád děje je relativně zábava to sledovat - a Jonathan Nolan tu podobnost s ním teď i nepřímo potvrdil když prohlásil, že nikdy neměli plán na počet sezon a že to prostě chce táhnout dál dokud to půjde. Takže se dá čekat že to bude vycházet dohromady nějakých deset let. Podobně jako v Lostu se tu s každým pokračováním finální cíl ztrácí v čím dál hustší mlze, a místo toho se objevují mraky motivů a témat, které vyplavou z komplikovaného scénáristického konstruktu který tu Nolan vytváří, zaujmou, ba místy i uchvátí vizuálním zpracováním, a pak zase zmizí bez toho aby je bylo možné prozkoumat jakkoli do hloubky, bez toho aby nabyly jakýkoli skutečný význam. Hlavní příběh celé sezony je teď úplně separátní od toho co začaly předchozí dvě, a co bude pokračovat v dalších, a má mnoho společného s nedávnými Devs - včetně toho co mi na Devs vadilo, že soustředit se jen na něj a zkrátit ho na dvě hodiny, mohl to být dobrý film. Ale v rámci seriálu do toho příběhu nalámat ty už tak notně zlomené postavy, ještě víc rozbít už tak rozbitá pravidla toho světa, a zahrabat ho pod nános mnoha více či méně zajímavých vedlejších dějových linek, to moc dobře nefunguje. Ale pořád je tu ta nádherná kamera a Ed Harris, co by tu byl uchvacující i kdyby četl telefonní seznam, tak aspoň něco. Cyberpunk je můj nejoblíbenější žánr, ale budu se na tohle dívat další 4 nebo kolik sezon? No nevím, to bude chtít buď hodně extatické recenze, a nebo každým rokem další karanténu. /// Se čtvrtou sezonou je to ještě horší, příběh je čím dál hloupější, dění nesmyslnější, a postavy nemohou zajímat fakt snad už nikoho. ()

AlfaNumerO 

všechny recenze uživatele

Jubilejní 300. komentář. Komentář píši po 4 viděných dílech a nebude tak plně odrážet finální dojem. Pro případné zájemce je seriál je mixem Firefly (westernové prostředí), Battlestar Galacticy (klony lidí) a GOTů (sex a násilí) a samozřejmě filmové předlohy, což dává dohromady skvělý mix. Vypíchnout musím po vizuální i hudební stránce úžasnou úvodní znělku (hudbu skládal Djawadi, co dělal GOT) a velice zajímavý casting (Harris, Hopkins, Marsden, Newton a další). Zvolený námět má navíc téměř nevyčerpatelný potenciál. Doufejme, že bude plnohodnotně využit a neskončí ve slepé uličce. Rozjeté je to zatím víc než skvěle.. EDIT: Viděna finální epizoda první série. Spokojenost zůstala. Jenom možná škoda, že finále skončilo tak otevřeně. Přesto 91% ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myšlenka je to svůdná a krásná, metafora krutá a pravdivá – a vlezlá a sžíravá. Westworld by měl pro jistotu vidět každý, ještě než podepíše první smlouvu, abychom se jako společnost mohli přestat plošně opíjet rohlíkem ohledně novodobého(sebe) zotročení lidí vehnaných do rutinních smyček nesmyslného zaměstnávání se mechanismy, které dbají, abychom se z nich nevytrhli a ne(o)žili. Výtvory jsou – pokud jde o lidskou podstatu, o nejhlubší přirozenou motivaci žít – čistší, lidštější než skuteční lidé dnes. Jednají v souladu s ryzími emocemi, prožívají své osudy způsobem, jehož skuteční lidé už nejsou ve svém vnějším světě schopni, neboť svou přirozenost, své city, své lidství potlačili a zaprodali, zapomněli a hluboko v sobě pohřbili ve světě, kde se nechali zotročit byznysem, penězi. Umělost je tedy nová přirozenost a svět-park umělých lidí na ty skutečné působí jako magnet, láká je zažít, jaké to je být volným, prožívajícím, syrovým člověkem. *** Lidé už nejsou cítícími bytostmi, ale chodícími kobkami svých duší, nežijí pro krásu, lásku, volnost, pro vzrušující vývoj a proměnu, a androidé jsou logicky lidštější, neboť zhmotňují zpeněžitelnou touhu, sen zotročených lidí po lidství, který se jim dá prodávat nazpátek -- tohle téma je staré jako sama myšlenka UI (ostatně jde o remake a původní Westworld je starý skoro půl století) a dokonale ztvárněné bylo mnohokrát, např. a za mě nejkrásněji v Bladerunnerovi. *** Tenhle seriál je však pozoruhodný – a mrazivý – v jiném ohledu. S jakým despektem tu všechny hlavní postavy smýšlejí o lidech, s jakým zklamáním a opovržením se o nich vyjadřují, je jedna věc. Druhá a výjimečnější je, jak ze samotného způsobu narace a didaktického eskalování pointy vyplývá, že se stejným despektem a beznadějí shlížejí na diváky, na lidi, sami tvůrci. Strhující úvodní díl Westworldu je v tomhle jiný než celý zbytek série. Ten vyloženě zve dychtivé a odvážné k dobrodružství. Vidí v divákovi partnera, který je schopen se měnit v průběhu vyprávění, aktuálně vstřebávat, co se dozvídá, přizpůsobovat se a spoluúčastnit se narace krok za krokem, odhalovat zvraty a být neustále na koni. První díl divákovi důvěřuje, že je schopen přijímat mentální revoluce, evoluce, převraty a puče a spoluhrát. První díl z Vás dělá spiklence, zve Vás do sedla a počítá s tím, že se za divoké jízdy udržíte a budete orientovat a pružně měnit směr. Slibuje, že plody narace budou Vaším spoluvýtvorem, že budete moci sledovat proměnu příběhu v aktuálním čase. Že čím lépe budete sledovat, a přizpůsobovat se, neboli slovy Westworldu: čím dále zajdete, tím dobrodružnější a nebezpečnější věci se budou dít (= stávat, i říkat). Ale tenhle slib, kterým si mě otevírák Westworldu okamžitě získal, se nesplní. Od druhého dílu už nejste partnerem. Zatímco z děl Ch. Nolana jsem zvyklá, že se co nejjednodušším způsobem sděluje převratná myšlenka, něco skutečně nového, co když se vysloví, mění naši realitu, náš svět v hlavách nás diváků, tady je to naopak. Od druhého dílu se mění narace na ten obvyklejší, tuctovější, bezpečnější typ: jednoduchá (byť geniální a klíčová, tak zároveň dekády stará) myšlenka se halí do záměrně příliš zamotané a zásadní informace vynechávající narace, kterou nemůžete sledovat jako partner-dobrodruh, ale které jste útrpně, pasivně vydáni napospas až do finále. Nechce se od Vás nic víc než se tím bděle pročekat, autoři Vás vláčí chycené na lasu za koněm, než Vám až na konci, kde Vás chtějí mít, vydají potřebné indicie a po lopatě k nim dořeknou i to poslední. Je to mistrně natočené, přiznávám tomu všechnu sílu, ale ty časté momenty, kdy nerozumíte, protože oni nechtějí, kdy musíte čekat bez dostatečných nápověd, až se Vám smysl sledovaného odhalí, mě cestou bolely do hloubi duše. Byla jsem připravená na spolujízdu, kterou sliboval první díl. Ale bolely mě hlavně proto, že to nejvíc prozrazuje o tvůrcích: jak málo věří v existenci evolučního diváka, který by jim stačil, kterému není potřeba názorně předvést, jak je zotročený a pasivní, a doslovně říct, že by se měl probudit, ale který by s nimi rovnou za běhu cestu za nový obzor utvářel. Tohle není iniciace, v jaké věří a pro něž se pouští do práce Ch. Nolan, tohle je zas jen typická detektivka starého typu, u níž si máte na konci nechat prostě vyložit, jak to celé bylo. *** Nicméně! Pořád zbývá velká naděje, že si tuhle divokou metakomunikaci a živý vztah s divákem tvůrci seriálu nechávají právě tak jako stvořitel Westworldu do chystaného nového příběhu – že druhá série bude v tomhle ohledu v narativní lince stejně nebezpečná jako nově slíbený nový příběh v parku: že diváci či hosté už dál nebudou chráněni před ranami, ale že vyprávění jim tentokrát bude moci vyrážet dech, ubližovat, brát jim jistoty a nutit je se v průběhu hry přizpůsobovat, měnit a rozvíjet, aby s jejich dosavadním světem představ nevzaly za své i holé životy. Že bude zvát dobrodruhy mezi námi na divoký hon po novém smyslu života, k němuž jsme se tu my všichni sešli právě tady a teď. Těším se velice, připravená na všechno, i nechat se po stotisící zklamat, tvůrci i diváky. Nic bezpečnějšího by nemělo smysl. *~ () (méně) (více)

Galerie (654)

Zajímavosti (72)

  • Ve scéně, kdy Maeve (Thandie Newton) ovládne drona, můžeme při útěku vidět, že ochranka má české CZ Scoprion EVO3. (UncleMorty)
  • V druhej epizóde čaká  prekvapenie na fanúšikov anglickej rockovej kapely Radiohead, scénu v ktorej sa Dolores (Thandie Newton) rozpomína na svoje predošlé zážitky sprevádza klavírna cover-verzia piesne "No Surprises". Skladateľ Ramin Djawadi pieseň upravil a použil na žiadosť režiséra Jonathana Nolana, veľkého fanúšika kapely. (ZedsDead)

Související novinky

Jason Bateman natočí netradiční western

Jason Bateman natočí netradiční western

31.01.2023

Žánr sci-fi westernů proslavil filmový Westworld z roku 1973, nutno ovšem podotknout, že od té doby se objem filmů v tomhle žánru příliš nezvětšil, v 2011 navíc fandové dostali obří facku v podobě… (více)

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

Seriál Westworld byl nečekaně zrušen

05.11.2022

Přestože měli tvůrci seriálového Westworldu Jonathan Nolan a Lisa Joy potvrzenou pátou a finální řadu jejich sci-fi seriálu, HBO od plánů nakonec upustila a projekt tak byl oficiálně zrušen. Popravdě… (více)

Seriálový Last of Us až v roce 2023

Seriálový Last of Us až v roce 2023

17.02.2022

Špatné zprávy pro fanoušky herní série The Last of Us. Šéf programu HBO Casey Bloys totiž čerstvě upřesnil, kdy si myslí, že diváci uvidí očekávanou seriálovou adaptaci od Craiga Mazina (Černobyl) a… (více)

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (více)

Reklama

Reklama